Denne badegreia på fb...

Altså p bade i kaldt vann anses av mange som helsebringende, men om du ikke er vant med det og det bare er 2-3 grader I vannet er det ikke bra og kan bli farlig ettersom du kan få kramper og miste bevisstheten. I verste fall kan kroppen frastøter seg fosteret for å overleve. Men det vil nok være i ekstreme forhold. Her er det enda så kaldt at det ville være uforsvarlig.

Altså p bade i kaldt vann anses av mange som helsebringende, men om du ikke er vant med det og det bare er 2-3 grader I vannet er det ikke bra og kan bli farlig ettersom du kan få kramper og miste bevisstheten. I verste fall kan kroppen frastøter seg fosteret for å overleve. Men det vil nok være i ekstreme forhold. Her er det enda så kaldt at det ville være uforsvarlig.
Det som er greit med badetrenden er at man ikke er alene, men som gravid er jeg helt enig med deg. Vi aner ikke hvordan kroppen kan reagere :)

Det jeg lurer på er hvordan det kan være farlig å bade? De som bader nå bader jo ikke lenge, det er jo somregel ned i og opp igjen :) Så noe særlig nedkjølt rekker man jo ikke å bli og spira ligger jo godt beskyttet:) Og så lenge man går ut i vannet og ikke hopper så får ikke kroppen det store sjokket.. Ikke at jeg har tenkt til å bade, men jeg er bare nysgjerrig på hvordan det kan være farlig? Jeg finner svært lite forskning på det :)

Sjokk og kramper tenker nok jeg. Det er i grunn lite forskning generelt på ting i svangerskap, risikoen for et liv er ikke å ta lett på.

Det er kanskje ikke så mye forskning, men det er jo veldig mange anbefalinger fra leger på nett og jeg finner nesten bare anbefalinger om å ikke bade i for varmt vann :P

Det er kanskje ikke så mye forskning, men det er jo veldig mange anbefalinger fra leger på nett og jeg finner nesten bare anbefalinger om å ikke bade i for varmt vann :P
Søk på bade i isvann eller liknende. Da tror jeg hypothermia kommer fort opp. ;)

Var fotograf for en venninne nå nettopp. Haha! Fader så kaldt det så ut! Men hun hoppet i det. Håper hun får seg noen flakser vin da. Hehe ;-)

Man må jo ha det litt show!!! :D

Back
Topp