Denne badegreia på fb...

Astra87

Forelsket i forumet
Det tar jo helt av, og det er bare et spm om tid før noen utfordrer meg!! Hvordan er det for oss nå, å bade i ISKALDT vann? Farlig for babyen eller bare å kjøre på? Håper for guds skyld å slippe, var på stranda på tur i går, helt villt hvor mange som kom for å bade!

Jeg synes det bare er latterlig, og egentlig rett å slett flaut å kaste seg på de felles kjede-fenomenene som til stadighet ser dagens lys på sosiale medier. Jeg sendte aldri kjedebrev, tok aldri 5 bilder- instagramutfordringen, eller postet typiske : "jeg skal flytte til Kina i 26 måneder" på fb-statusen min, så nei, ikke shotter jeg øl på under minuttet foran kamera eller hopper i havet fordi en som kjedet seg en onsdagsformiddag fant ut at han skulle bade i minusgrader og utfordre 4 kompiser.. :p sorry, dagens utblåsning ! Jeg synes bare det er så tett!

Jeg tror forresten ikke det er farlig for babyen..
To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 :) <3

Jeg kommer ikke til å bade!! Ei heller holde andre med alkohol!!! :oops:

♡ mamma' til Emilie og lille julegaven vår ♡

Nei, samme her. Gidder ikke la meg pålegge å betale for at jeg selv driter i hele opplegget!

Nei, samme her. Gidder ikke la meg pålegge å betale for at jeg selv driter i hele opplegget!

Syns det er frekt, rett og slett!! "Ææ du må bruke masse penger på vin til meg for du ikke vil bade"
Gruppepress har jeg aldri gitt etter for :)

Jeg synes det bare er latterlig, og egentlig rett å slett flaut å kaste seg på de felles kjede-fenomenene som til stadighet ser dagens lys på sosiale medier. Jeg sendte aldri kjedebrev, tok aldri 5 bilder- instagramutfordringen, eller postet typiske : "jeg skal flytte til Kina i 26 måneder" på fb-statusen min, så nei, ikke shotter jeg øl på under minuttet foran kamera eller hopper i havet fordi en som kjedet seg en onsdagsformiddag fant ut at han skulle bade i minusgrader og utfordre 4 kompiser.. :p sorry, dagens utblåsning ! Jeg synes bare det er så tett!

Jeg tror forresten ikke det er farlig for babyen..
Jeg mente ikke dette til deg astra87, hehe,,så i ettertid at det kunne tolkes sånn :p jeg bare irriterer meg over hele dette hopp i havet og alle andre sånne utfordringer! ;)

Jeg ser den ene sauen etter den
andre hopper i havet. Men for å si det sånn, kommer utfordringen til meg, så skjer det uansett ikke at jeg hopper i havet eller gir noe som helst til utfordreren.
Ingen kan fortelle meg hva jeg skal gjøre og ikke gjøre ;)

Desember 2014 spire - etter 6 års prøving!

Har lest litt og bading i vann ute og basseng bør man vente med til uke 12, for sikkerhetsskyld. Sjokket vi får i kaldt vann fører vi også over på følelsesspekteret til den lille i magen, bare sånn til info.

Jeg kommer ikke til å bade verken ute eller offentlig før uke 12, men vi lider ingen nød når vi venter i desember og er stortsett ferdige med 1. Trimester når varmen kommer :)

Jeg kommer heller til å støtte en god sak som feks. Dyrebeskyttelsen eller Stiftelsen Sykehusbarn enn å kjøpe alkohol, tobakk og godterier til egoistiske medmennesker...

Har blitt utfordret men kommer IKKE til å gjøre det. Kommer heller ikke til å gi 1000,- til den som utfordra meg.

Sent from my iPhone using BV Forum

sign

Sikkert morro for de som kan, men jeg tror ikke vi har godt av det som er spirebærere. Har merkelig nok kommet meg unna utfordringer så langt, men vet at huseieren er utfordret og har tenkt å bade i dag. Tror mannen skal filme.
Men jeg tenker at vi forteller han i dag uansett så da slipper jeg å utfordres fra han. hahaha.

Jeg syns dette er veldig morro. Men ikke at man skal kjøpe alkohol til utfordrer om man ikke gjør det. Jeg liker bedre de som ber om penger til kystvakta el. Da er det mere verdi i det. Men ellers vet jeg at jeg hadde hive meg på bølgen om jeg ikke var blitt utleie bolig.
Gubben ble utfordret i går og han hoppa i havet. Men han syns heller ikke det var særlig kaldt. Så han syns det var for enkelt :P
Jeg var bare sur, for jeg måtte vær med å filme og syns det var kaldt ute. Hehe..

Desember 2014

Bruker App

Jeg for min del bader ikke midt på sommeren engang... Syns det er kaldt da også jeg...:p

Jeg hadde håpa at jeg ikke kan bade, for da har jeg en unnskyldning ;-)

Jeg kommer ikke til å hoppe. Orker ikke stresse meg eller spira med det kalde vannet. Heldigvis ikke blitt utfordret heller.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Det at man ikke skal bade i kaldt vann som gravid er det noe som er anbefalt av lege eller blitt forsket på? Eller er det bare noen som synes det hørest farlig ut som har skrivd det på nett? Søker man på nett så er jo nesten alt farlig for det er alltid en eller annen som har en formening om det, men det er ikke alltid det faktisk er farlig... Jeg velger å i størst mulig grad forholde meg til det som blir anbefalt av leger/jordmødre/forskere :) Jeg er veldig glad i å bade, så hadde vært greit å fått visst om det er farlig eller ikke :)

Diverse leger og jordmødre som anbefaler å vente til 2. Trimester av forskjellige grunner, det ene er jo at det er den mest usikre perioden med tanke på abort. Er enig i at man ikke skal tro på all skremselen på nett, men hvorfor ta sjanser i 1. Trimester unsett? Såppas må vi jo tåle, hehe. Man skal ikke bade tre uker før termin, men dette er det lenge til :p

Diverse leger og jordmødre som anbefaler å vente til 2. Trimester av forskjellige grunner, det ene er jo at det er den mest usikre perioden med tanke på abort. Er enig i at man ikke skal tro på all skremselen på nett, men hvorfor ta sjanser i 1. Trimester unsett? Såppas må vi jo tåle, hehe. Man skal ikke bade tre uker før termin, men dette er det lenge til :p
Frister sikkert kjempe masse å ut å bade i november/desember :P Hehe.. Man unngår jo så mye de første ukene, for man vil være på den sikkre sidenn. Sååe da gidder hvertfall ikke jeg bade nå. Men om et par mnd til skal det godt gjøres å får meg til holde meg unna et dukkert i varmen :P

Desember 2014

Bruker App

Jeg har ingen tro(personlig mening) om at det kan være farlig. Ville ikke hoppet uti når man snakker om 2/3grader, men 10 og oppover er jo ikke frysende kaldt så det må gå. Nå har jeg drevet med gravidsvømming og man kan bade så lenge slimproppen og vannet ikke er godt, pga infeksjonsfare. Så man kan badet helt til det, selvom termin er forbi ;)

Jeg er en av de heldige, og ble utfordret. Valgte å stå over, frister ikke i det hele tatt. De ølene jeg ble trua me å kjøpe kan vedkommende se langt etter ;)

Sent from my GT-I8730 using BV Forum mobile app

Syns hele badegreia er litt artig. Men da ser jeg også på det som helt frivillig. Og det at mann skal kjøpe det ene eller det andre om mann ikke hopper er det ingen som kan forlange. Så jeg ser på det som en tom trussel. Mer for å ha noe å overtale andre med.
Selv har jeg badet på vinteren flere ganger. Gjør det alltid på hytta i påsken. Og det er bare forfriskende når mann er bare ute i vannet en kort stund, og kommer seg i tørre klær og inn i varmen etterpå. Bra for helsa skal det vist også være.
Jeg kommer ikke til å bade selv nå. Vil ikke risikere noe. Er heller ikke blitt utfordra, enda. Men samboeren bada i går. Og det var bare gøy. For han er ikke den som bader i hvilket som helst vær ellers.

Back
Topp