Den varmeste vinterdressen

Har best erfaring med de dressene fra Kappahl her :) har hatt mye forskjellig, men de har vært best. Reima sin har vært den dårligste. Fort kalde barn og dressen har blitt fort slitt.

Han har til nå brukt en arvet vinterdress fra Cubus, tror jeg, som er litt sånn som du beskriver. Romslig og boblete. Og vi bruker flere lag med ull, men jeg synes ikke det fungerer så godt. Siden dressen er så vid, virker det som om kulden trekker inn, på en måte. Han holder ikke varmen før vi har på så mye klær at han nesten ikke klarer å bevege seg.

Luft i mellom lagene er det som holder de varme. For lufta blir varmet opp av kroppsvarmen. Derfor man skal bruke ull som puster. Har du prøvd fleece som ytterste mellomlag?

Luft i mellom lagene er det som holder de varme. For lufta blir varmet opp av kroppsvarmen. Derfor man skal bruke ull som puster. Har du prøvd fleece som ytterste mellomlag?

Ja, stemmer at luft isolerer. Det er derfor dun og ull varmer så godt. :)
Men jeg har kjent det selv også, jeg har en dunjakke som passet før, men som ble for stor til meg. Når den satt tett og godt inntil, var den skikkelig god og varm, men når den var for stor, holdt jeg ikke like godt på varmen.

Fleece prøver jeg å unngå, liker bedre ullfleece. :)

Ja, stemmer at luft isolerer. Det er derfor dun og ull varmer så godt. :)
Men jeg har kjent det selv også, jeg har en dunjakke som passet før, men som ble for stor til meg. Når den satt tett og godt inntil, var den skikkelig god og varm, men når den var for stor, holdt jeg ikke like godt på varmen.

Fleece prøver jeg å unngå, liker bedre ullfleece. :)

Ja tenkte som isolerende lag :)

Mente egentlig bare romslig nok til at den ikke blir for trang med klær under.

ver de terre er en dundress, så den er veldig varm. De fleste andre er jo syntet

Back
Topp