Den varmeste vinterdressen

TLC2016

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
Hvilken vinterdress til små barn er den aller varmeste? Slitestyrke, vanntetthet og slikt er mindre viktig akkurat denne gang.

Skal brukes av en skikkelig frysepinn av en snart 2 åring i Oslo klima.

Den varmeste jeg har kjøpt til ungene mine var fra Lindex. Men det er jo flere år siden, så ikke sikkert de har akkurat samme type. Men altså en som var ordentlig tykk og "boblete". Men romslig i passformen så jeg fikk flere lag med ull under uten at det ble trangt. Anbefaler flere lang tynn ull. Feks ettersittende ullstrømpebukse, så løsere ullstilongs, så tynn og ledig ulldress og så tykk ull utenpå. Ja jeg har unger som lett blir kalde også og vi er ute uansett temperatur. Ned til minus 25. Funket bra.

Den varmeste jeg har kjøpt til ungene mine var fra Lindex. Men det er jo flere år siden, så ikke sikkert de har akkurat samme type. Men altså en som var ordentlig tykk og "boblete". Men romslig i passformen så jeg fikk flere lag med ull under uten at det ble trangt. Anbefaler flere lang tynn ull. Feks ettersittende ullstrømpebukse, så løsere ullstilongs, så tynn og ledig ulldress og så tykk ull utenpå. Ja jeg har unger som lett blir kalde også og vi er ute uansett temperatur. Ned til minus 25. Funket bra.

Han har til nå brukt en arvet vinterdress fra Cubus, tror jeg, som er litt sånn som du beskriver. Romslig og boblete. Og vi bruker flere lag med ull, men jeg synes ikke det fungerer så godt. Siden dressen er så vid, virker det som om kulden trekker inn, på en måte. Han holder ikke varmen før vi har på så mye klær at han nesten ikke klarer å bevege seg.

Evt kjøp ullfleece å ha under, det varmer godt. Og det hjelper ikke om dressen ser boblete ut, isolerer den ikke hjelper det ikke at den er tykk :)

Evt kjøp ullfleece å ha under, det varmer godt. Og det hjelper ikke om dressen ser boblete ut, isolerer den ikke hjelper det ikke at den er tykk :)

Ullfleece er godt, ja. :)
Det bruker vi, men er ikke nok alene med den dressen han bruker nå.

Jeg sverger til Reima. Kjenner ei som jobber i friluftsbarnehage og hun mener en av de aller beste er Kalax/kajax eller hva merket på KappAhl heter. De er ute hele tiden og avhengig av varm dress med god vannsøyle. Jeg prøver å fronte R, men hun står fast på sitt pga alle årene med erfaring ;)

De jeg kjenner som jobber i bhg (småbarn) anbefaler alle Reima. Ingen erfaring selv, enda.

Min brukte troll, ticket og isbjørn i friluftsbhg, var aldri kald
Reima ble testet ut og forkastet .

Reima har flere varme dresser. Her foretrekker jeg Isbjörn of Sweden nå som sønnen har blitt litt eldre.

Den hqr jeg ikke testet selv men ser god ut ja
Ekte pels?

Det er vaskebjørn tror jeg, selv om de blir skutt pga de er skadedyr. Så gjøres ikke dette på en god måte:(. Jeg viste ikke dette da jeg kjøpte den på tilbud, så tok av pelsen og har brukt den, for fikk ikke returnert. Falt meg ikke inn at det var pels på barnetøy :o
Og mitt barn har aldri vært så varm og god som i den dressen.
Kun tynt ulltøy under ved 10 minus og mitt barn fryser veldig av seg ellers :)
Så veldig synd, for det er en fantastisk dress :)

Det er jo sjeldent så veldig kaldt i Oslo, men vår lille mann har en dress fra Grafitti, som er veldig god og varm, og her vi bor er det kaldt. :P
De er store på str. så jeg anbefaler å prøve først. :)

Her har vi vært mest fornøyd med HH av merkene vi har prøvd (vi har prøvd cubus, reflex, stormberg, reima, sportsmann, lindex og troll sine dresser)

Reima blir fort slitt på knær av yngre barn, er vår erfaring.
Synes ikke reima har så god plass over magen, men det er mi mening. Men barna holder seg tørr og varm.

Ellers satset vi åå vossatasser i år, minsten går i gårdsbarnehage med tur 3-4 ganger i uken. Han er alltid tørr og varm selv om de er ute i flere timer :)

Back
Topp