Den ultimate vognen

Bkno9764262

Første møte med forumet
Har en emmaljunga nxt90 som har mange kvaliteter jeg er fornøyd med. Men er skikkelig skuffa over kalesjen, må bruke ekstra solskjerm på sportsdelen. Synes også det er rart at det er gliper på siden slik at den ikke er vindtett. I tillegg begynner det å bli trangt for den lille runde jenta mi på 8 mnd. Er det noen som kan anbefale en god vogn, med god solskjerm, god å trille, 4 hjul, romslig sportsdel og kan brukes bakovervendt og forovervendt? Ikke så ofte vogna skal stables i bilen, da jeg har en babyjogger city mini gt som blir med på bilturer.

Vi har Cybex priam med lux seat. Den er romslig og tror ikke du finner en kalesje som går lenger ned. Tar ikke så mye plass i bilen til å være en fullverdig vogn. Kun ved lav sol rett bakfra at hun får den i ansiktet. Og da går jeg bak og skjermer med kroppen så ikke noe stort problem.

Vi har Bugaboo Buffalo. Den er vi strålende fornøyd med! Den veier lite, god på både grus, snø og asfalt. Den svinger lett, 2 svingbare hjul foran som kan låses. Den har mange fine funksjoner. Den går lett inn i vår lille kompaktklasse av en bil. Den har en kalesje som går ekstra ned i forhold til andre vogner, og man trenger derfor ikke kjøpe en tilleggsskjerm som jeg ser mange har. Den er bare bra på alle mulige måter! Og man kan kjøpe ekstra tekstil for å endre farge om man vil det, en ekstra sommerkalesje som er fin i veldig varmt vær. Bagdelen er lang, så vår unge kunne ligge så lenge vi ønsket, noe som er helt gull om man fyller 6 mnd i desember. Vi ville ikke ha åpen sittedel i vinterværet, og hadde vel liggedelen til nesten 9 mnd (ungen var lang, lå hele tiden høyt på kurven der). Vogna er veldig lun og fin på vinter, ingen gjennomtrekk noe sted, vi har den varianten som er ekstra foret i kalesjen. Vogna kan brukes både forovervendt og bakovervendt.

Last edited:
Har også tenkt på Bugaboo buffalo. Ser det er en del delte meninger angående trilling i snø og ulendt terreng, ellers så virker det som en topp vogn cybex priam var litt for moderne for meg..

Nå har jeg ikke fått prøvd ut min Emmaljunga NXT90F, men den virket endel større enn NXT90? Både i kalesje og i sittedel? [emoji5]

Gliper på siden..? Det er det ikke på min. Og har du åpnet glidelåsen bake slik at kalesjen kan dras lenger frem?

Back
Topp