Den ultimate barnevogna..?

Luna30

Glad i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Finnes det?

Kriterier:
- lett
- kommer frem i alt slags vær
- ikke for små hjul
- god plass i bag og sportsdel
- sportsdel kan snus begge veier


Kom gjerne med tips

Har låst meg fast på emmaljunga vogner, men de er så tunge, super viking blir jeg litt usikker på pga at bagdelen er liten...
 
Babyjogger city premier
Uppababy vista
Tfk mono
Stokke trailz(denne tung)

Ingen vogn er perfekt, den finnes ikke. For gode tesengvogner er stort sett litt tyngre, mens de som er lettere og snedigere å styre er litt dårligere på snø osvosv. Men de jeg har lista opp er gode vogner med litt forskjellige egenskaper men er gode allround vogner.
 
Finnes det?

Kriterier:
- lett
- kommer frem i alt slags vær
- ikke for små hjul
- god plass i bag og sportsdel
- sportsdel kan snus begge veier


Kom gjerne med tips

Har låst meg fast på emmaljunga vogner, men de er så tunge, super viking blir jeg litt usikker på pga at bagdelen er liten...
Vi har super viking og hadde like kriterier som deg :)

vi synes baggen var passe og brukte den frem til 6-7 mnd alder før vi byttet til sittedel, men tviholdt nok på den litt lenge og kunne nok egentlig byttet litt før:) har ej jente som vokste helt på gjennomsnittet, mens andre jeg kjenner som har fått veldig store barn hadde mulig ikke kunne brukt den like lenge.

om du liker vogna ellers men det kun er bag størrelsen som er greier så kan jeg tipse om at andre bagger til andre modeller også passer fint på understellet, jeg har testet city cross og nitro bag på mitt superviking understell:) funker fint det.

når det er sagt så har jeg testet venninda mi sin britax smile lll og hadde nok godt valgt den også om jeg skulle valgt igjen:) synes den virket som en veldig god vogn:)

lykke til med valget!
 
Trur ikke den finnes. Her kan man ikke bruke Stokke og buggabo. Det blir vanvittig tungt om vinteren men kjempe fint på sommeren. Den beste her er emmaljunga med deluxe understell. Deluxe understellet kommer seg frem overalt uansett underlag. Svingbare hjul er vanskelig på Sand og pukk. Hadde ie på besøk med Stokke vogn og Hu endte med å måtte låne av oss. Hu lånte da brio smile som var bedre enn Stokke men ikke helt perfekt på snø. Vi prøvde vogn i butikk første gangen i 2013 og da var brio smile lettest, men med en del bruk så ble den tung og emmaljunga vogna er nå lettere da den holder seg bra lengre. Mange her som sverger til 4 faste pga føret. Så kommer veldig ann på hvor du bor. Jeg har fibromyalgi som sitter hovedsakelig i nakke, skuldre og rygg og jeg har det best med emmaljunga med deluxe understell. Har svingbart med luftfrie dekk til emmaljunga også men den brukes mest i bhg.
 
Jeg er fortsatt usikker på om det ultimate barnevogna finnes. :joyful: men det er hvertfall individuelt hva man synes er viktige egenskaper for ei vogn. Jeg hater for eksempel 4 faste hjul og synes det er så tungt, også i snø, at jeg bare blir irritert av å trille.
Mesteparten av året er det ikke tung løssnø som ikke har blitt brøyta, og det er alltid tungt å trille i ubrøyta snø uansett. Men når det er blitt brøyta og snøen pakker seg og blir hardere, er det utrolig mange vogner som triller godt på et sånn underlag - synes JEG da :D jeg triller nesten aldri i sand, så den problemstillingen er ikke så aktuell for meg, men det meste er tungt i sand, funker dog greit å dra de fleste vogner etter seg på stranda. Men det skjer et par ganger i året for min del.

Velg en vogn du synes er fin og god å trille umiddelbart i butikken. Og velg den hvor du synes sportsdelen er finest for det er viktigere enn bagen. Vi byttet feks før 5 mnd sist. Ikke fordi det ikke var plass, men fordi babyen bare vræla i bagen og ikke ville ligge der mer. Han trivdes kjempegodt i sittedelen.
Lettest mulig vekt betyr ikke nødevendvigvis at den er lettest mulig å trille. Hjul, demping, om du liker håndtaket osv spiller også inn :)

Den vogna med best trillekomfort jeg har hatt er Thule Urban glide2, men den har bare forovervendt sportsdel og er et stort minus da jeg liker å ha babyen vendt mot meg når den er veldig liten (og ferdig med bag).
Har også hatt Bugaboo Buffalo og synes den kom seg fint overalt, men merket at Thule var bedre i snø (med den har altså gigantiske bakhjul så det skulle bare mangle). Men det lå snø fra januar til slutten av april da jeg hadde Bugaboo og jeg var på masse trilleturer likevel :)
Har ellers prøvd Emmaljunga mondial deluxe med 4 faste hjul og liker det bare ikke. Men det er jo en god vogn for de som liker den måten å trille på. Så jeg vil ikke si at vogna er dårlig heller, det er bare at jeg ikke liker den.
Og det er vel kanskje utfordringen med å kjøpe ei vogn - du vet kanskje ikke helt sikkert hva du liker før du har fått prøvd den en stund i dagligdagse situasjoner. Det jeg liker er kanskje ikke dine preferanser og omvendt.

Vi skal prøve Britax Go Big2 denne gangen, men kan ikke si noe om hvordan den er enda siden jeg ikke hr prøvd :p der er ikke den vogna jeg utseendemessig synes ser aller finest ut, men den har utrolig mange av de praktiske egenskapene jeg ser etter i en vogn - og det veier litt tyngre nå enn da vi ventet førstemann :p
Den har store hjul, de forreste kan låses og være svingbare, romslig bag, vendbar sittedel med flat rygg, kan legges sammen uten å ta av sittedelen, veldig god demping, stor kurv under. Så får vi se om jeg blir fornøyd :joyful:
 
Jeg elsker vår babyjogger premier. Men tenker mulig kjøpe andre hjul til nestemann. Eneste jeg savner med vognen er litt lengre kalesje og mer justeringer på håndtaket.
 
Finnes det?

Kriterier:
- lett
- kommer frem i alt slags vær
- ikke for små hjul
- god plass i bag og sportsdel
- sportsdel kan snus begge veier


Kom gjerne med tips

Har låst meg fast på emmaljunga vogner, men de er så tunge, super viking blir jeg litt usikker på pga at bagdelen er liten...

en bagdel bruker man bare noen mnd, mens sittedelen i flere år. Så ville lagt hovedvekt på sittedelen. Jeg har forøvrig hatt viking bag, den er like lang som super viking, og byttet ved 8 mnd. Disse små ligger uansett med bena bøyd så man har bedre plass enn man tror utifra lengden,
 
Trur ikke den finnes. Her kan man ikke bruke Stokke og buggabo. Det blir vanvittig tungt om vinteren men kjempe fint på sommeren. Den beste her er emmaljunga med deluxe understell. Deluxe understellet kommer seg frem overalt uansett underlag. Svingbare hjul er vanskelig på Sand og pukk. Hadde ie på besøk med Stokke vogn og Hu endte med å måtte låne av oss. Hu lånte da brio smile som var bedre enn Stokke men ikke helt perfekt på snø. Vi prøvde vogn i butikk første gangen i 2013 og da var brio smile lettest, men med en del bruk så ble den tung og emmaljunga vogna er nå lettere da den holder seg bra lengre. Mange her som sverger til 4 faste pga føret. Så kommer veldig ann på hvor du bor. Jeg har fibromyalgi som sitter hovedsakelig i nakke, skuldre og rygg og jeg har det best med emmaljunga med deluxe understell. Har svingbart med luftfrie dekk til emmaljunga også men den brukes mest i bhg.
Prøvde hun å låse hjulene på Stokke? Vil jo tro at låste hjul fungerer like bra som de som alltid er faste, med mindre det er dekktypen som er problemet.
 
Jeg elsker vår babyjogger premier. Men tenker mulig kjøpe andre hjul til nestemann. Eneste jeg savner med vognen er litt lengre kalesje og mer justeringer på håndtaket.
Du kan bruke bugaboo donkey kalesje på om du vil ha lengre :) elsker den vogna selv!
 
Du kan bruke bugaboo donkey kalesje på om du vil ha lengre :) elsker den vogna selv!

Ja, vurderer det til neste :) Men brukte bare sånn solskjerm nå med førstemann. Fungerte greit det også :)
 
Prøvde hun å låse hjulene på Stokke? Vil jo tro at låste hjul fungerer like bra som de som alltid er faste, med mindre det er dekktypen som er problemet.
De var låst ja. Låser de jo på brio smile på vinteren også. Men som sagt så er de fleste med mindre svingbare hjul foran håpløse på vinteren her. Jeg har fibromyalgi som sitter i nakke og skuldre så jeg er ekstra kresen på vogn på vinteten. Den eneste jeg har funni som kommer seg gjennom snøfonnene her uten å måtte krangle er deluxe understellet til emmaljunga og da fungerer nok også de lignende understellende til andre merker også. Men hu med Stokke vogn kom fra ett sted med mindre snø og mindre snøfonner å gå over. Er ganske dårlig brøyting her, har gått til butikken med 15 cm nysnø som hadde liggi siden dagen før og ingen hadde brøyta.
 
Back
Topp