Den tredje lille spiren - gravid ❤️

Belsie

Forelsket i forumet
Vi som prøver :)
Heihå ❤️ Da vi prøvde på andremann i 2022, så lagde jeg ei dagbok her inne på Babyverden. Jeg var i DPO-land i PP4, og var skikkelig nedfor fordi jeg var så redd for at dette kom til å ta sååå lang tid.. Men, i PPen som dagboken ble opprettet, så fikk jeg sannelig to streker! Tilfeldig? :pompus:

Vel, det får tiden vise - for her prøver jeg igjen! :angelic:

Jeg er Belsie, er 30 år og har to fantastisk fine barn sammen med min aller beste venn ❤️ Det er to år mellom barna, og om det klaffer denne PPen vil det bli to år og fem måneder mellom de to yngste. Jeg ønsker barna så tett som mulig i alder, og håper virkelig det klaffer denne runden - også fordi jeg har et så inderlig stort ønske om et vårbarn. De to første er begge født på kaldeste vinteren - så nå vil jeg veldig gjerne prøve noe nytt! ❤️ April og mai hadde passet så perfekt - og klaffer det denne runden blir termin 3. mai!


PP1 - EL 14/7 - TR 27/7 :sorry:
PP2 - EL 9/8 - IKM 22/8 ❤️
 
Last edited:
IMG_6321.jpeg


Dagens LH-test - som forventet ❤️ Er på CD 9 idag, og syns at akkurat denne ventetiden er litt kjedelig.. :hungover: Det er litt for tidlig til at aksjene som eventuelt blir lagt har noen særlig betydning, og så er det egentlig litt viktig at mannen sparer litt på kruttet sånn at piffen ikke går ut til helga.. :angelic: EL er ifølge Flo på søndag, så i helga tror jeg nesten at vi skaffer oss barnevakt sånn at vi får lagt aksjer på dagtid når vi ikke er så slitne og trøtte.. :hilarious:
 
Blir spennende å følge med :D Håper det klaffer denne mnd for dere :Heartred

Da hadde iallefall drømmen om vårbaby gått i oppfyllelse ❤️❤️ Blir jo selvfølgelig glad for baby uansett årstid da, men hadde vårt såå stas å få prøve noe annet enn å ha nyfødt baby i 30 minusgrader :angelic:
 
Så koselig med desemberbarn! Jeg har også et 2020-barn:Heartred

Faktisk veldig koselig! ❤️ Blir kanskje litt kjedelig for barna den dagen de venter på å få ta lappen og bli med ut på utesteder, men sånn er det! Jeg syns at det er kjempekoselig å få feire dem i adventstida - og skal gjøre mitt aller beste for at de også syns at det er stas! ❤️
 
EL kom litt stumst på denne runden, så jeg er virkelig spent på hvordan dette kommer til å gå.. ❤️ Jeg tok en ekstra EL-test ikveld bare for å se, og den var jammenmeg positiv! :banghead: Følte meg ikke klar for det i det heletatt, da vi bevisst har spart på kruttet og fordi mannen har blitt forberedt på at vi skulle legge inn aksjene nærmere helga.. :sorry: Vi la HELDIGVIS inn en god del aksjer igårkveld, bare sånn i tilfelle, siden LHen hadde økt «såpass» fra morgenen til kvelden. Og DET er jeg SÅÅ glad for at vi gjorde.. ❤️ Vi prøvde å legge inn aksjer ikveld også, men lillemannen kapitulerte.. Det blir for heftig med to kvelder på rad, og det er såå frustrerende.. Vi skal prøve igjen imorgen, men da er jeg redd det skal være for sent.. Kjipt å eventuelt gå inn i DPO-land og vite at det mest trolig ikke går, spesielt om han ikke får til å komme imorgen heller.. :sorry: Håper så inderlig det holder med det lille vi får til, og KANSKJE det lurte seg inn en liten luring eller to i den alt for lange akten ikveld..

:sign19:sign17:sign19:sign17:sign19

EL var egentlig beregnet å komme på søndag, men nå vil Flo ha den til å være imorgen, mens Premom lar OVU ligge på søndag fortsatt. Spennende.. ❤️
 
Håper det går bra, det høres jo ut som at dere har fått inn en del aksjer. :love2 Er i grunnen rart at vi damene får så mye hjelp fra naturen rundt EL, mens mannen (som det i grunn er den det kommer an på), ikke får noen ekstra boost når det gjelder:rolleyes:
 
Håper det går bra, det høres jo ut som at dere har fått inn en del aksjer. :love2 Er i grunnen rart at vi damene får så mye hjelp fra naturen rundt EL, mens mannen (som det i grunn er den det kommer an på), ikke får noen ekstra boost når det gjelder:rolleyes:

Håper det, og så er det jo enda håp for å få lagt inn en del aksjer ikveld også ❤️ Prøver å ikke stresse, men vanskelig.. ❤️ Vært veldig kjekt om mannen også hadde fått en ekstra boost ja.. :angelic:
 
Kveldens og mest trolig PPens siste aksjelegging gikk dessverre ikke som planlagt og ønsket.. :nailbiting: Mannen sliter VELDIG med å holde lillemannen ivrig nok og klarer ikke å komme.. :arghh: Det er såå sinnsykt frustrerende at jeg har ikke ORD. Men, jeg er ikke så dum, for jeg har nemlig lest om folk som har lyktes med hjemmeinseminering.. :hilarious: Så, jeg sa til mannen at han kunne ta seg en tur til badet for å kose seg litt på egenhånd - OG at han da likeså greit kunne komme oppi en plastkopp om det var enklere enn å humpe på meg. Som sagt, så gjort - mannen syntes det var en strålende løsning! :hilarious: OG TROR DERE IKKE AT MANNEN MISTET KOPPEN DA, MED DE EDLE AKSJENE!!! FYY. Heldigvis tok koppen bare en liten salto, og landet pent og pyntelig på gulvet med alt innholdet i! PJUH!! Så nå har jeg inseminert meg selv med ei sprøyte, og jeg ligger i skrivende stund med beina og rumpa så høyt som jeg klarer, ooog med et Ferti-Lily befruktningsbeger oppi for å holde ting på plass!! :angelic:
 
Da har vi hatt en ny runde med hjemmeinseminering her i huset, og med det tror jeg mannen legger inn årene for denne runden! :laughing001 Klaffer det denne gangen ler jeg nesten, for jeg syns det er litt komisk at denne PPen tok en sånn uventet vending! Krysser fingrene for at det går her jeg ligger med beina høyt og ser på Netflix-serien «Mannen med 1000 barn» - der er det ganske mange som har lyktes med denne fremgangsmåten, så det gir håp! ❤️ Gleder meg til å gå inn i DPO-land og tenker å starte opp med Wild Yam 2 dpo for å være på den sikre siden om at EL har vært ❤️❤️
 
Last edited:
2 dpo idag, og er endelig igang med å ta Wild Yam og å spise ananaskjerne! ❤️ Begynte med 2 kapsler WY igårkveld, så 3 kapsler idag tidlig. Om noen er interessert, så ligger WY-planen nederst :angelic: Ellers prøver jeg å holde meg varm rundt magen og på beina til enhver tid, da jeg har lest at det er lurt! Noen som har andre kjerringråd å anbefale? ❤️

Ser skikkelig frem til lørdagen - da er jeg mest trolig 8 dpo :happy: Tenkte å teste tidligst 8 dpo denne PPen - så får vi se om jeg klarer å holde meg.. Er en såkalt testetøs som tester litt vel tidlig.. Så jeg håper at jeg klarer å holde meg til 8 dpo, for på 8 dpo har jeg opplevd å få positiv test med de to første barna ❤️

Har eeegentlig litt dårlig følelse på denne PPen, da jeg er litt usikker på hvordan det gikk med denne aksjelegginga når det ble på den måten.. :nailbiting: Men, når andre har lyktes på denne måten, så er det jo håp for at det skal gå her i gården også! ❤️

Ellers syns jeg å være i DPO-land er både fint og slitsomt.. ❤️ Fint fordi jeg endelig har hatt EL og fordi vi slipper å stresse mer med aksjelegginga, og slitsomt fordi det taaaar sååå laaang tid før det er innafor å svi av første test.. Nå skal jeg prøve å bare slappe av, kose meg og fokusere på meg selv, mannen og småtrollene vi har fra før, så kommer helga forhåpentligvis kjempefort! :hilarious:

Wild Yam:
1 dpo: 2 kapsler kveld
2-5 dpo: 3 kapsler morgen og 2 kapsler kveld
6-8 dpo: 2 kapsler morgen og 2 kapsler kveld
9-10 dpo: 2 kapsler morgen og 1 kapsel kveld
11-13 dpo: 1 kapsel morgen og 1 kapsel kveld
14 dpo: 1 kapsel morgen
 
Last edited:
Da har vi hatt en ny runde med hjemmeinseminering her i huset, og med det tror jeg mannen legger inn årene for denne runden! :laughing001 Klaffer det denne gangen ler jeg nesten, for jeg syns det er litt komisk at denne PPen tok en sånn uventet vending! Krysser fingrene for at det går her jeg ligger med beina høyt og ser på Netflix-serien «Mannen med 1000 barn» - der er det ganske mange som har lyktes med denne fremgangsmåten, så det gir håp! ❤️Gleder meg til å gå inn i DPO-land og tenker å starte opp med Wild Yam 2 dpo for å være på den sikre siden om at EL har vært ❤️❤️
Dør:laughing021Ja hva gjør vi ikke for å få spermen? :smiley-ashamed004 EL ble forsinker her i hus, så i går fikk mannen det helt! Han prøvde og prøvde, men det ble så mye press, så jeg vurderer faktisk å kjøpe sprøyte og kopp til han i dag sjæl jeg assa! Og han var helt med på det selv, for han får jo så presentasjonsangst stakkaren. Ser jo på han og at det er ikke bare bare denne prosessen :hungry:
 
Dør:laughing021Ja hva gjør vi ikke for å få spermen? :smiley-ashamed004 EL ble forsinker her i hus, så i går fikk mannen det helt! Han prøvde og prøvde, men det ble så mye press, så jeg vurderer faktisk å kjøpe sprøyte og kopp til han i dag sjæl jeg assa! Og han var helt med på det selv, for han får jo så presentasjonsangst stakkaren. Ser jo på han og at det er ikke bare bare denne prosessen :hungry:

Man blir jo helt desperat :laughing001 Det er akkurat sånn det blir for min også, så han er faktisk heeelt med på å prøve samme greia neste PP om det ikke blir noen maispire :hilarious: Kjør på - ikke dumt å ha litt insemineringsutstyr liggende :angelic::hilarious:
 
Man blir jo helt desperat :laughing001 Det er akkurat sånn det blir for min også, så han er faktisk heeelt med på å prøve samme greia neste PP om det ikke blir noen maispire :hilarious: Kjør på - ikke dumt å ha litt insemineringsutstyr liggende :angelic::hilarious:
Vet du hva? Vi gjorde det i dag :laughing021 Altså jeg dør på meg om dette blir mnd det klaffer! Vi lo godt av det, så stemningen i hus er vertfall god :laughing001
 
Jeg forstår ikke forkortelsene
Men prøver også på nr 3 og håper den er der. Har hatt alle kroppslige tegn på det i hvert fall. Oppblåst og magekramper, trett etc. Var helt lik i de to andre graviditetene, så følelsen er god. Men er testetøs, og ingen strek for baby ennå

Vi klarte det på vanlig måte, men var en av de 7 dagene på rad som mannfolket streika
 
Vet du hva? Vi gjorde det i dag :laughing021 Altså jeg dør på meg om dette blir mnd det klaffer! Vi lo godt av det, så stemningen i hus er vertfall god :laughing001

Hahahahha - så gøy! ❤️ Det er viktig å holde stemningen oppe og ha der gøy under PPen! :laughing001 Glad jeg var til inspirasjon, så skal du se det blir insemineringsspirer på oss begge to! :laughing005
 
Back
Topp