Den toyota bilen

Febbis

Gift med forumet
Hvor gasspedalen hang seg opp...

Jeg tenker bare, hvis gasspedalen henger seg opp. Hvorfor ikke bare sette bilen i fri og bremse?[8|]
Hvorfor vente til man har 176km/h for å så kræsje?[8|]

Mulig jeg er teit assa.....[:)]

Hehe, sant så sant
Kan jo ver at han ikje fekk det te :-p

Det var jo i amerika, og der er d vel mest sannsynlig automat.... og når gassen hang seg opp slikt, så hadde gassen mer effekt enn bremsene.... den teorien jeg har hørt, men er ikke sikker... =)   men tror det er ganske mye annet jeg ville prøvd før jeg eventuelt krasja.....  skumle greier....

ORIGINAL: Lillian84

Det var jo i amerika, og der er d vel mest sannsynlig automat.... og når gassen hang seg opp slikt, så hadde gassen mer effekt enn bremsene.... den teorien jeg har hørt, men er ikke sikker... =)   men tror det er ganske mye annet jeg ville prøvd før jeg eventuelt krasja.....  skumle greier....

Nei, her i Norge! http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=594003
Man kan jo sette en automat i N, det er det samme som fri..

åååh, hadde ikke fått med meg det....

nei, den er jeg enig i..... merkelig hele greiene.....

men nå har de vel hatt nok tull med bilene sine, iallefall mye oppstyr rundt de, at de sjekker og gjør noen endringer....

Det er ikke de bilene der det er noe tull med sånn at dere er klar over det [:)]! Dette er en bil som ikke har samme gasspedal som de andre bilene som er kalt inn for å fikses.

Hva som har skjedd me denne bilen vet ingen men toyota skal sjekke det opp og da får de nok svar på hva det er [;)] men tror nok det bare var tilfeldig at det skjedde. Det hele virker ganske mystisk for i den farten så ville bilen vært mye mer skadet enn det som vises. Så det kommer nok frem hva som er årsaken men det lukter mystisk av hele greienet !

Han sier selv han ikke fikk satt den i fri og følte han mista kontrollen når han bremsa...

ORIGINAL: happybaby

Jeg kan tenke meg at elektroniken er relativt ute å kjøre på disse bilene jeg[;)]
Det jeg har fått høre er at, elektroniken overstyrer det å få satt bilen i  N.
Men det kan jo være at føreren fikk panikk også da?!

Jeg har opplevd at en bil som sto på tomgang begynte å kjøre på egenhånd, uten at noen satt inni den. Den bilen fikk ny hjerne på garanti[:D][:D]hehe litt skremmende det også...hehe

Gassen overstyrer ikke girkassen, med andre ord så kan den ikke hindre i å sitte bilen i Nøytral. Selv med full gass skal en kunne sitte den i N ..

ORIGINAL: Anonymius

Det er ikke de bilene der det er noe tull med sånn at dere er klar over det [:)]! Dette er en bil som ikke har samme gasspedal som de andre bilene som er kalt inn for å fikses.

Hva som har skjedd me denne bilen vet ingen men toyota skal sjekke det opp og da får de nok svar på hva det er [;)] men tror nok det bare var tilfeldig at det skjedde. Det hele virker ganske mystisk for i den farten så ville bilen vært mye mer skadet enn det som vises. Så det kommer nok frem hva som er årsaken men det lukter mystisk av hele greienet !

Samme tenker jeg!!! Greit toyota er kjent for trygge biler. Men den skulle jo vært totalvrak. [X(]
4 riper i en skjerm når man har nesten 180km/h[8|]

ORIGINAL: Febbis

Samme tenker jeg!!! Greit toyota er kjent for trygge biler. Men den skulle jo vært totalvrak. [X(]
4 riper i en skjerm når man har nesten 180km/h[8|]

Jepp det stinker mystifistisk av hele saken ! Men skal nok få rede på hva det virkelig var...

Jeg kan tenke meg at elektroniken er relativt ute å kjøre på disse bilene jeg[;)]
Det jeg har fått høre er at, elektroniken overstyrer det å få satt bilen i  N.
Men det kan jo være at føreren fikk panikk også da?!

Jeg har opplevd at en bil som sto på tomgang begynte å kjøre på egenhånd, uten at noen satt inni den. Den bilen fikk ny hjerne på garanti[:D][:D]hehe litt skremmende det også...hehe

Gassen overstyrer ikke girkassen, med andre ord så kan den ikke hindre i å sitte bilen i Nøytral. Selv med full gass skal en kunne sitte den i N ..

Mye som ikke skal skje, men som skjer uansett vet du.....
biler skal ikke ta fyr i elmotoren til vinduene. men det skjer.
Dører skal ikke gå i vranglås så de ikke kan få åpnet di, men det skjer.
Girkasser skal ikke henge seg opp, men det skjer.
Kommer aldri til å bli klok på sånt uansett.

Men uansett, syntes det er skremmende hvor mange biler som er blitt tilbakekaldt i det siste,
ikke bare Toyota, men også hyundai, Peugeot, Citroën, GM, nissan og ford. Og dette er bare noe fra det siste året. 

Med fare for å høre ut som en gammel gubbe:
Men dette er nok konsekvensene av å stappe så mye elektronikk inn i bilen[>:]

Back
Topp