Den store tråden om kjønn!

HåpeSpire

Forumet er livet
Assistert-jentene
Oktoberlykke 2019
❤Januarlykke 2022❤
Det er jo ikke uvanlig at noe av det første vi tenker på er hvem som befinner seg i magen ❤ Nå er det jo ikke slik at barnets kjønn bestemmer hvem de blir, kjønn har jo lite å si sånn i det store og det hele. Men det er likevel veldig spennende! Tenkte derfor at vi kunne ha en tråd hvor vi kan snakke om kjønn, forhåpninger og forventninger :)

Har du barn fra før? Kjønn?

Har du en magefølelse rundt babyens kjønn?

Har du et ønske om et spesifikt kjønn? Det er kanskje litt tabu, håper ingen misforstår meg nå. Babyene er like ønsket uansett hvilket kjønn de er, men det er lov å ha preferanser og forhåpninger syns jeg :)

Vi har 3 gutter og 3 jenter fra før - der ene jenta er "mi", så jeg synes det hadde vært så gøy med ei lillesøster nå❤
Men selvfølgelig - absolutt like gøy med en gutt også!❤ bare det blir baby så er jeg fornøyd:joyful:

Jeg har to gutter, så det er eneste jeg er «vant til», samboer har jente. Så han kunne nok tenkt seg en gutt, jeg kunne tenkt meg jente. :) men uansett hva som kommer er vi overlykkelig hvis spiren sitter til h*n er klar for å se dagens lys :D

Vi har 3 gutter og 3 jenter fra før - der ene jenta er "mi", så jeg synes det hadde vært så gøy med ei lillesøster nå❤
Men selvfølgelig - absolutt like gøy med en gutt også!❤ bare det blir baby så er jeg fornøyd:joyful:

Wow, så koselig at babyen kommer inn i en stor søskenflokk ❤

Jeg har to gutter, så det er eneste jeg er «vant til», samboer har jente. Så han kunne nok tenkt seg en gutt, jeg kunne tenkt meg jente. :) men uansett hva som kommer er vi overlykkelig hvis spiren sitter til h*n er klar for å se dagens lys :D

Skjønner godt at dere har to ulike ønsker da :)

Vi har en gutt fra før, og har alltid sett for oss to tette brødre ❤ Det har liksom bare vært det vi alltid har drømt om, og jeg skal ikke legge skjul på at vi hadde syns det var veldig stas om det viser seg å være en lillebror i magen. Men vi blir absolutt ikke skuffet om det kommer ei jente, vi blir jo kjempeglade da også ❤ Denne babyen er så etterlengtet uansett hva kjønnet er ❤

Når det gjelder mageføelse, så er jeg litt usikker enda. Har tenkt gutt, men det kan jo hende at det kun er fordi det er det vi har sett for oss :)

Har en gutt og en jente fra før. Veeldig spent nå! Ingen følelse på hva det blir, hadde ikke det med de to andre heller :) bestilt meg ul i slutten av juni, da får jeg kanskje vite :D fikk vite det i uke 12 og 14 sist :)

Vi har tre gutten og ingen tvil om at jeg har et veldig sterkt ønske om jente.. sånn litt angst for å finne ut av kjønn :-p jeg kjent litt på «skuffelsen» hver gang med guttene.. altså da vi fikk vite kjønn. Skuffelse er kanskje feil ord. Mer den sorgen over at det var ikke datteren min denne gang heller liksom.. og må sørge meg ferdig. Redd for at jeg aldri får møte hun. Og dette er virkelig siste baby.. ikke bare har jeg tre gutter, men alle andre som er født i familien denne generasjon er gutter. Så the pressure is on! Men denne gang skal vi ikke si noe før vi vet hva det er.

jeg er helt overbevist om at det er gutt denne gang også, og har egentlig ikke tenkt å underholde tanken om jente i det heletatt..

Dette med kjønn er veldig tabubelagt, men faktisk helt normalt! Og alle vi som har kjent på de følelsene her vet at det ikke har noe å gjøre med at vi ikke er glad i de vi får eller noe slikt :)

Har 3 gutter fra før, så begge kjønn er like ønsket altså mine 3 siste savangekap var like med guttene, kvalme oppkast mm så spennende hvordan denne runden blir.

Har en gutt fra før og blir jo like glad uansett kjønn, men skal innrømme at det hadde vært koselig med en lillesøster!:happy:

Blir glad uansett, men har alltid sett for meg en jente. Men har ingen feeling ennå :happy:

Vi har to gutter fra før, og jeg er helt sikker på at nummer tre også blir en gutt!:D Ser så mange fordeler ved å få både gutt og jente, så har ingen preferanser - bare en magefølelse. Har alltid sett for meg at jeg skal få tre sønner:happy:

Har en gutt fra før, og jeg har på følelsen av at det blir jente. Men det kan være fordi "alle" har sagt tidligere at vi kommer til å få ei jente neste gang.

Har alltid sett på meg selv som en "guttemamma", og er vel kanskje litt redd for dobbelt opp av mine egne hormoner en gang i måneden etter hvert hvis det viser seg å være jente.. :wacky:

Hvor ville jeg hen med dette tro?:D har vel ikke landet på noe helt enda!

Vi har to jenter fra før, og må ærlig innrømme at ønske om en gutt er stort.
Viktigste er så klart at spiren er frisk uavhengig av kjønn!

Har en gutt, det stemte med magefølelsen sist. Litt følelse på jente denne gangen. Blir spennende å se! To gutter så nær i alder hadde vært artig, men en av hver også.

Har en gutt. Hadde egentlig ingen spesiell magefølelse da, men har en ganske sterk magefølelse på at det er jente denne gangen fordi symptomene er så annerledes. Kunne jeg valgt hadde jeg nok valgt en gutt til, men det går selvfølgelig bra om det kommer en jente :happy:

Her fikk vi først en gutt og så en jente og jeg har null magefølelse nå :angelic: på en måte hadde det vært veldig koselig å få en bittelillesøster til minstejenta, siden det bare blir 2,5 år i mellom :) på en annen side tror jeg familien ville blitt hakket mer harmonisk med gutt-jente-gutt? Uansett - sist jeg gikk gravid ble jeg veldig glad da det var jente siden jeg har ønsket å oppleve å få en datter, samtidig som en liten sorg kom for at det ikke ble en bror til storebror.. men de er virkelig bestevenner de to og har verdens fineste forhold :Heartred Man er jo aldri sikret god kjemi/et nært forhold selv om kjønnet er likt tenker jeg. Her er storebror verdens snilleste og mest omsorgsfulle, forsiktige og kosete, mens søstera er en skikkelig stabeis som uredd går på samme hva :p så de er veldig ulike, men de forguder hverandre! Små folk, ass :Heartred håper bare minstemann/kvinne finner sin plass i søskenflokken og ikke blir 5e hjul på vogna :p

Jeg har veldig magefølelse på gutt, mest fordi starten av svangerskapet har vært så ulikt fra da datteren min var inni der.

Vi har ei jente fra før, og hun har lenge spurt etter ei lillesøster - og jente er jo det eneste jeg kjenner til, så tror jeg derfor håper litt på det, samtidig som jeg nå har lengtet etter ny baby i flere år, så det blir jo en lykke uten like uansett:Heartred Samtidig husker jeg fra sist, da vi ikke visste kjønn før fødsel, at å finne guttenavn var veldig vanskelig, så sånn sett greit med jente:hilarious:

Back
Topp