Den store navneboken

Aqvalie

Child of the Universe
Hei!

Er helt i starten på graviditen og driver å leker oss litt med navn.
Jentenavnet har vi sånn norgenlunde klart (tror vi), men syns det er vanskelig med guttenavn.

Noen av de som er på forslagslisten er:

Emrik
Levi
Imre
Silas
Milian/Miliam
Tristan

Og jeg saumfarer nettet på jakt etter det perfekte (litt sjeldne) guttenavn, om spira skulle vise seg å være av den mannlige sorten. ;) Også lurer jeg på dere som kanskje har investert i "Den store navneboka" eller lignende bøker - om det faktisk er mer å hente i de enn hva man klarer å finne på nett? Eller lønner det seg bare å søke videre her?

Tar forresten gjerne imot forslag på litt sjeldne "spesielle" navn om dere har noen på lager :D

Hei vi ser litt på navn men har ikke kjøpt noe bok vi gikk rett og slett ned på biblioteket og lånte de har flere og velge mellom :-) lykke til med navnevalg :-)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Hei vi ser litt på navn men har ikke kjøpt noe bok vi gikk rett og slett ned på biblioteket og lånte de har flere og velge mellom :) lykke til med navnevalg :)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Takk.. det skal jeg gjøre :D

Kikka så vidt på ett par bøker i en bokbutikk men synes det virker vanskelig å sitte å lese side opp og side ned med navn for å bestemme seg.... Har ett par jentenavn vi liker godt som vi bare kom på, så sjansen er stor for det blir ett av di om det ikke plutselig dukker opp noe annet spennende :-)

Tormund er faktisk ikke særlig vanlig. Bare 46 stk som heter det, noe jeg syns er ganske rart da det klinger godt (i mine ører hvertfall) og virker som et stødig norsk navn. Sjeldent men ikke fryktelig "sært".

Ellers er jo Ivo (187), Vendel (9) og Thorin (6) relativt sjeldne.

Dette er noen av mine absolutte favorittguttenavn :) :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Tormund er faktisk ikke særlig vanlig. Bare 46 stk som heter det, noe jeg syns er ganske rart da det klinger godt (i mine ører hvertfall) og virker som et stødig norsk navn. Sjeldent men ikke fryktelig "sært".

Ellers er jo Ivo (187), Vendel (9) og Thorin (6) relativt sjeldne.

Dette er noen av mine absolutte favorittguttenavn :) :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Hvor finner du ut hvor mange som heter ett navn?

♡02.03.2015♡

har faktisk en navnebok.. tror ikke det er så stor forskjell fra nettet.. Har nesten ikke åpna boka, bare fikk den med noe annet jeg kjøpte ;)

Sjeldne guttenavn:
Eggert
Ero
herbert
Elo
malte/malthe
Asle
Tage
Lage
Lorens

Jeg liker godt Albin og Alvin, har selv en Melvin :p han i magen skal hete Ville, men liker også Villem, Theon, Theis, Edvin, Vilfred. Jeg liker litt uvanlige navn som (jeg mener) allikevel ikke høres så veldig uvanlig ut. Er mange uvanlige navn som fort blir så uvanlige at man må spørre to-tre ganger om hvordan det uttales. Har selv en venninne som svært få klarer uttale navnet på når de treffer henne, og å lese navnet uten å vite hvordan det faktisk uttales, er strengt tatt umulig..:p vi har hørt mange morsomme varianter ;) så jeg prøver å styre unna slike navn:)

To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 02.12.14 ❤️

Har en sånn navneliste-app, og så langt har jeg kun listet opp 3 favorittnavn på gutt;

- Viggo
- Severin
- Hugo

Jeg liker godt Albin og Alvin, har selv en Melvin :p han i magen skal hete Ville, men liker også Villem, Theon, Theis, Edvin, Vilfred. Jeg liker litt uvanlige navn som (jeg mener) allikevel ikke høres så veldig uvanlig ut. Er mange uvanlige navn som fort blir så uvanlige at man må spørre to-tre ganger om hvordan det uttales. Har selv en venninne som svært få klarer uttale navnet på når de treffer henne, og å lese navnet uten å vite hvordan det faktisk uttales, er strengt tatt umulig..:p vi har hørt mange morsomme varianter ;) så jeg prøver å styre unna slike navn:)

To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 02.12.14 ❤️

Enig i det. Liker at navn er sånn nogenlunde rett frem, selv om jeg gjerne kan putte på en X istedet for KS, eller C/Ch istedet for K.

Theon syns jeg er veldig fint, men mannen ser på Game of Thrones.. og er tydeligvis en med der som heter det (som tydeligvis ikke har den beste rollen :P )
Uff.. vanskelig dette!

Back
Topp