Den store klagetråden

SmåØnsker

Ung og Aktiv!
Tilgangsansvarlig
Julimammaer 2016
❄️ Januargull 2023 ❄️
Tenkte det var på tide med en klagetråd. Er ikke alltid like greit å håndtere alle disse hormonene som er i spill nå om dagen :dead: :stop

Verden raste i noen sekunder nå når jeg innså at jeg ikke kan spise Brie på 9 måneder :banghead::inpain: Søren altså…

:sick009 Klare seg uten Pepsi Max og Redbull det kjenner jeg på at jeg ikke er helt klar for … i går så måtte jeg faktisk skjule graviditeten for første gang. Vi hadde fest i går og jeg måtte ordne en tom vin flaske å helle oppi med alkoholfri vin :laughing002 Følte meg litts om en løgner der jeg satt:laughing021

Denne tråden kom som bestilt!! Er sliten i dag med en del smerter i bekkenet. Minstemor har endelig blitt frisk, etter å ha vært syk siden tirsdag. Dagene har bestått av mye innestengt energi, frustrasjon og mye mamma-mamma. Nå som hun er frisk vil hun så mye, noe som er veldig godt å se, samtidig veldig slitsomt. Gikk akkurat å la meg nedpå etter middagen for å få litt fred og ro. Blir spist opp hvis jeg setter meg i stua for å slappe av (bokstavelig talt,- ammer fortsatt)

Hø? Kan vi ikke drikke Pepsimax?

Sniker fra April:) Her drikkes det Pepsi Max, med måte selvfølgelig. Gravide anbefales i følge fhi å holde koffeininntaket under 200 mg pr dag.

(bildet fra fhi)

Vedlegg

• B2BF937B-1A04-4196-9ED5-301A5CDBAA29.jpeg
    B2BF937B-1A04-4196-9ED5-301A5CDBAA29.jpeg
    155 KB · Visninger: 73
Jeg er totalt avhengig av Pepsi Max og ser ikke hvordan jeg kan leve uten! :( Skal heller prøve å begrense inntaket litt

Jeg er veeeldig kvalm… og har vært uggen siden 3+4 i hvert fall (da visste jeg ikke at jeg var gravid). Begynte å lure på om det kunne være tvillinger siden jeg er så tidlig kvalm denne gangen :wideyed:

Jeg er veeeldig kvalm… og har vært uggen siden 3+4 i hvert fall (da visste jeg ikke at jeg var gravid). Begynte å lure på om det kunne være tvillinger siden jeg er så tidlig kvalm denne gangen :wideyed:

ohhhh tenk om det er tvillinger :Heartpink:Heartred Spent på om noen her i termin gruppa er gravid med tvillinger :bounce

Mer koffein i 2,5 dl Pepsi Max enn i en kopp kaffe. 50mg i Pepsi Max sammenlignet med 40mg i kaffe. ;)
Jeg har drukke en Pepsi Max 1.5l i helga :arghh: men jeg later som jeg ikke er gravid før jeg har bikket uke 5. er 4+5 i dag. Altså, bare på pepsien! Ellers er jeg gravid! Men med mann offshore er det greit å bare ha den ene tingen denne helgen når jeg er alene med de to andre :oops::rolleyes:

Her blir det pepsimax! Når en slurk eller to tar så mye kvalme, ja da får det gå. Det ble en god del forrige svangerskap også, og etter samtale med min lege om hva jeg faktisk klarte få i meg av væske, og jeg sa det kanskje ble en liter zero om dagen, så sa hun det var greit. Men, det var det min lege sa, for mitt tilfelle...

Har klart å kutte kaffen, merkelig hvrodan det lysten bare forsvinner...

Men, kvalme. Klager på kvalme, selv om det føles som det "tryggeste" graviditetssymptomet...

Back
Topp