Den store innkjøpstråden☆

bondemamma85

Forumet er livet
❤Januarlykke 2022❤
Jeg har lett overalt etter en innkjøpstråd, men fant ingen? Mener jeg har sett en før under et annet navn? Jaja, jeg lagde uansett en til:)

☆Hva har dere kjøpt inn til babyen så langt?

☆Har dere mye klær og utstyr fra før?

☆Hva var det første du kjøpte?

☆Har dere arvet noe?

Har kjøpt barnevogn, en liten lue og et par tøybleier. Har litt fra første men ikke så mye. Blir mest tøybleiene som brukes denne gang :)

Har kjøpt barnevogn, en liten lue og et par tøybleier. Har litt fra første men ikke så mye. Blir mest tøybleiene som brukes denne gang :)
Nå måtte jeg le, for jeg bestilte nemlig tøybleier for nesten 3k tidligere ikveld:hilarious: brukte d av og til når minstemann var baby da jeg fikk låne av noen i barselgruppa, men denne gangen ønsker jeg å bruke tøybleier på heltid:)

Har fra før:
Vogn, reisevogn, sykkelvogn (dobbel)
Sprinkelseng, madrass, sengekant
Babynest (gave), lammeskinn
Vognpose vinter, vår, bil
Dyner og puter + sengetøy
Alt til stell (stellematte, bleiebøtte kluter etc)
Babycall (hangler) (arvet)
Lekegrind (arvet), babygym, leker, lekematte
Moseskurv m stativ (Finn.no)
Swaddler, gulpekluter, x antall pledd
Alt av klær, både bomull og ull (mye arvet)
Flere nøstebarndresser i ullfleece, votter, luer, sokker, fotposer osv
Masse hjemmestrikk (mye gaver)
Ergobaby, close caboo (kjøpt brukt), bærejakke
Brystpumpe (naturebond)
Babybjørn reiseseng
Stokke flexibath med nyfødtinnsats (arvet)
Termometer, Paracet og neglesaks

Har kjøpt (laget)
Strikket tynn og tykk dress
Kjøpt et par søte nyfødtplagg (bodyer, bukser, luer)
Liten snekkerbukse str 56
Kosedyr (fra barna)

Mangler
Eget strikket pledd til ham/henne
Babybjørn vippestol
Bedside crib
Ny babycall
Ny bilstol for baby (den vi hadde arvet til de to første har gått ut på dato)
Nå bil :bag:
Smokker
Bleier :p

Obs obs, har to små allerede og hadde ikke alt på øverste liste da førstemann ble født :p man bygger seg opp en del, og jeg har spart på alt evt solgt ting jeg ikke brukte, feks ammeputa

Last edited:
Nå måtte jeg le, for jeg bestilte nemlig tøybleier for nesten 3k tidligere ikveld:hilarious: brukte d av og til når minstemann var baby da jeg fikk låne av noen i barselgruppa, men denne gangen ønsker jeg å bruke tøybleier på heltid:)
Så gøy! Er så gøy med sånne bestillinger❤️ Har tenkt å vente til mørketiden med å finne fram ting slik at det ikke blir så altfor trist når solen forsvinner her oppe:hilarious: men så hærlig at vi er fler som skal bruke tøybleier!

Kjøpt inn:
1 body
2 pysjer
elektrisk vippestol

Har fra før:
Stellematte..
Vi kvittet oss med alt ettersom vi ikke skulle ha fler :rolleyes:

Første vi kjøpte:
Garn til babyteppe og en body

Arve:
Vi får låne noe av det jeg strikket til niesen vår.. :)

Det første jeg kjøpte var garn til å strikke dress til baby også en body:)

Ikke arvet noe spesielt enda. Arvet en del til storesøster. Men min søster hadde to gutter, så mulig det er mer å hente der nå!

Har fra før:
Barnehagevogn
Bedsidecrib, madrass
Vognpose vår
Dyne
Leker
Omni 360 bæresele
Babybjørn vippestol
Termometer og neglesaks og div
Bilstol nr.2
Bbhugme
Bæremeis

Har kjøpt/laget
Både tjukke og tynne dresser
Bodyer
Bukser
Strikket pledd
Bugaboo fox2
Ny bil:hilarious::bag::p
Stokke sleepi seng
Strikkede votter

Mangler

Ny bilstol nr 1
Babynest
Luer, pysj, ullklær
Bilstolpose
Saueskinn
Sengetøy
Evt. Nytt trekk til vippestol (mulig han får nøye seg med rosa.)
Tripptrapp stol
Babycall med kamera
Stokke badebalje
Babygym
Smokker

Jeg har ikke turt å kjøpe inn noe enda, sånn egentlig. Fortsatt litt redd for at det skal gå galt (hadde MA i januar, men jobber med saken). Har tillatt meg å begynne på et strikkateppe da, det hjelper :happy:

Har en del fra før da:
Vogn (sjøl om vi egentlig vil ha ny :angelic:)
Vippestol
En god del klær
Ergobaby bæresele - trenger bare nyfødtinnlegg
Babynest
Saueskinn
Vognpose ×2
Badebalje

Håper alt står bra til på OUL om et par uker så jeg kan slappe litt mer av og kanskje småhandle litt :happy:

Har fra før:

elektrisk vippestol
Litt nøytrale klær etter gutta

har kjøpt inn:
Noe klær (i mørkeblått) før jeg fikk vite det var jente i magen :hilarious: var så sikker på gutt denne gangen også.

ellers må jeg kjøpe alt annet.

Så gøy! Er så gøy med sånne bestillinger❤️ Har tenkt å vente til mørketiden med å finne fram ting slik at det ikke blir så altfor trist når solen forsvinner her oppe:hilarious: men så hærlig at vi er fler som skal bruke tøybleier!
Ja, det skjønner jeg! Går fort mot mørketid nå og da kan man bare kose seg med baby forberedelser ❤
Du er kanskje bæremamma også da? Gleder meg så til å ta i bruk bæretøyet igjen❤

Har kjøpt litt klær, sokker, bodyer og noen bukser:happy:
Bilstol, BabySafe.
Sikler på ei Emaljunga NXT90f som en jeg kjenner skal selge…helt ny, bare litt kostbar. Men tror ikke jeg klarer la være:hilarious::hilarious::hilarious:

så jeg mangler myyyyye:wideyed::wideyed::wideyed:

Har fra før:
Lekegrind
Sprinkelseng
Muligens brukende klær fra 2010 på loftet.
Muligens vogn (står hos svigersøster og har ikke fått sjekket tilstanden)
Babybjørn vippestol

Kjøpt:
Litt klær
Bilsete med base
Litt mamma/ammeklær

Arve:
Klær
Bedsidecrib

Må ha:
Bæresele
Stellebord/kommode

Ja, det skjønner jeg! Går fort mot mørketid nå og da kan man bare kose seg med baby forberedelser ❤
Du er kanskje bæremamma også da? Gleder meg så til å ta i bruk bæretøyet igjen❤
Bærte mye på første ja, har litt sjal og ergobabysele, men jeg tenker jo først å fremst på hva babyen trenger mest så slikt tar jeg etterhvert. Vet om noen babyer som faktisk ikke liker så mye nærkontakt så de kan ble overstimulert, så jeg ser an babyen hvordan og hva den ønsker med hvert som ukene går❤️

Har ikke spart noe fra de 2 andre , heller ikke kjøpt noe enda :hilarious: må begynne snart :playful:

Har alt, nesten:happy:

Mangler ny stelletopp til stokkekommoden, ny madrass etc til bedsidecrib, større seng (men haster ikke, da det ikke er bruk for før i juli), babynest og vintertøy (om det er ei jente) og litt mer klær om det er en gutt. Og litt nye personlige leker etc. Smokker. Her fikk vi vår første i fjor, så er ikke så mye vi trenger. Men kommer nok til å kjøpe mer enn nødvendig for å si det sånn:hilarious:

Jeg har spart på alt fra de to store, så trenger ikke særlig mye egentlig.
Men har en liten handleliste:

- nytt babysete
- liten og lett vogn til å ha baki bilen
- nye smokker
- babynest

og en liten strikkeliste med forskjellige ullklær:
- Fuglemammas body
- Trollmors teppe

Bærte mye på første ja, har litt sjal og ergobabysele, men jeg tenker jo først å fremst på hva babyen trenger mest så slikt tar jeg etterhvert. Vet om noen babyer som faktisk ikke liker så mye nærkontakt så de kan ble overstimulert, så jeg ser an babyen hvordan og hva den ønsker med hvert som ukene går❤️
Selvfølgelig❤ mine gutter er premature, så de har hatt et stort behov for nærhet, så jeg tenker automatisk at d blir sånn med lillebror også:)

Og wooooops så hadde jeg kjøpt vugge og:hilarious::hilarious: kjøp og salg sider er livsfarlige som gravid :D:D

Har:
BabyBjørn vippestol m/2 trekk(hun får nøye seg med blå :p )
Matstol
Base til bilstol
Badebalje
Nesesug/paracet/neglesaks o.l
Sprinkelseng
Vårpose/vinterpose
Bhg-vogn
Ergobaby omni bæresele

Kjøpt:
Vogn
Babynest
Litt klær