Den store husarbeid tråden!

RacingFrue

Glad i forumet
Arbeidslyst treng deg på, her skal du motstand finne!
Du finner en del av det her også, faktisk! Er for en gangs skyld i ok form, men nå gjør det veldig vondt i lysta!
Derfor lager jeg denne tråden, for da må jeg jo oppdatere etterhvert og da MÅ jeg jo faktisk gjøre en del! -antagelig ikke alt jeg vil ha gjort, men alt er bedre en ingenting.
Flere som trenger et spark bak?
 
Arbeidslyst treng deg på, her skal du motstand finne!
Du finner en del av det her også, faktisk! Er for en gangs skyld i ok form, men nå gjør det veldig vondt i lysta!
Derfor lager jeg denne tråden, for da må jeg jo oppdatere etterhvert og da MÅ jeg jo faktisk gjøre en del! -antagelig ikke alt jeg vil ha gjort, men alt er bedre en ingenting.
Flere som trenger et spark bak?

Nei ikke egentlig, men jeg tenkte jeg kunne prøve å motivere deg på veien :D
Nå kommer det litt ann på hvor stort og hvor mye som må fikses, men det tar stort sett ikke lenger enn et par timer så er man ferdig også er det så HIMLA deilig etterpå :D You can do it :D Heia heia :p
 
Denne tråden likte jeg svært godt ! :)
Siden jeg ble ferdig igår, så tenkte jeg å heie på deg idag :)<3
 
Tok oppvaska mens jeg ventet på kaffen i hvertfall! Ja, det som driver meg fremover er belønningen etterpå. Å sette seg ned i et strøkent hjem, nydusjet med en liten skål ostepop!
Er ikke så overdrevent stort her. Men det er et gammelt hus, og med to katter og peis blir det fryktelig mye støv på bare et par dager.....!
 
Arbeidslyst treng deg på, her skal du motstand finne!
Du finner en del av det her også, faktisk! Er for en gangs skyld i ok form, men nå gjør det veldig vondt i lysta!
Derfor lager jeg denne tråden, for da må jeg jo oppdatere etterhvert og da MÅ jeg jo faktisk gjøre en del! -antagelig ikke alt jeg vil ha gjort, men alt er bedre en ingenting.
Flere som trenger et spark bak?
Alltid. Er kronisk allergisk mot husarbeid bortsett fra skippertak en sjelden gang. Men på tirsdag kommer det en gigantisk sofa på døren, som vi helst skal få plass til i stuen. Da må det ryddes og vaskes. Og i juli kommer det en baby vi skal ha plass til, så er egentlig på høy tid å begynne å rydde plass til babystæsj og. Kommer container i borettslaget neste uke så må benytte de neste dagene til å kvitte oss med mye.

Så jeg heier på oss alle som gjør noe idag:smiley-bounce016
 
Arbeidslyst treng deg på, her skal du motstand finne!
Du finner en del av det her også, faktisk! Er for en gangs skyld i ok form, men nå gjør det veldig vondt i lysta!
Derfor lager jeg denne tråden, for da må jeg jo oppdatere etterhvert og da MÅ jeg jo faktisk gjøre en del! -antagelig ikke alt jeg vil ha gjort, men alt er bedre en ingenting.
Flere som trenger et spark bak?
Kjenner husarbeidet daler med formen.. :/
Men tok meg på tak I går, og fikk støvsugd og ryddet i det minste. Vi holder på å lage vaskerom jeg støvsuger ofte! Gjerne morgen og kveld for å få bukt med støvet.
Eller så har jeg masse klesvask som venter på meg I dag ..
 
Alltid. Er kronisk allergisk mot husarbeid bortsett fra skippertak en sjelden gang. Men på tirsdag kommer det en gigantisk sofa på døren, som vi helst skal få plass til i stuen. Da må det ryddes og vaskes. Og i juli kommer det en baby vi skal ha plass til, så er egentlig på høy tid å begynne å rydde plass til babystæsj og. Kommer container i borettslaget neste uke så må benytte de neste dagene til å kvitte oss med mye.

Så jeg heier på oss alle som gjør noe idag:smiley-bounce016
Å det er så deilig å bli kvitt unødvendig dritt!
Den pp jeg ble gravid startet jeg stor rengjøring når tr kom. Fikk så merkelig følelse av at det skulle klaffe da, og da fikk jeg litt dårlig tid plutselig! Kastet og ga bort ca 15 søppelsekker med klær, leker og rett og slett ting vi ikke bruker.
Alt inni skuffer og skaper er rent og i orden, men det holder visst ikke å bare gjøre rent en gang på utsiden :p
 
Arbeidslyst treng deg på, her skal du motstand finne!
Du finner en del av det her også, faktisk! Er for en gangs skyld i ok form, men nå gjør det veldig vondt i lysta!
Derfor lager jeg denne tråden, for da må jeg jo oppdatere etterhvert og da MÅ jeg jo faktisk gjøre en del! -antagelig ikke alt jeg vil ha gjort, men alt er bedre en ingenting.
Flere som trenger et spark bak?
Helt enig! Her er det minimalt med husarbeid som blir gjort. Vasker klær, å rydder kjøkkenet etter matlaging. Til vanlig har jeg støv på hjernen. Kan finne på å vaske gulvet i stua å på kjøkkenet 4-5 ganger i uka :eek: håper det kommer litt tilbake snart :p
 
Er ikke så stor på husarbeid men i går kveld tok jeg faktisk et skikkelig skippertak så oppholdsrommene ser ok ut, oppvasken er ren:) da vi satt og spiste frokost kom det fra hun lille: skal du vaske vaskemaskinen i dag mamma? Kan jeg hjelpe deg for det er så gøy? —ha ha. Så da er det ikke mye klesvask heller.

Men: jeg trenger å få ryddet på det ekstra soverommet som nå bare er studd med ting vi ikke bruker. Og kan tenke meg litt julevask også. Kanskje jeg inviterer til dugnad:/

Kanskje jeg ikke begynner i dag men nå er det i alle fall på planen:) Lykke til, alle andre som trenger det:p
 
Husarbeid ja :( hår så mye jeg skulle ha gjort før mine to barn kommer.. Her er det egentlig helt kaos for tiden, har vært under oppussing siden jeg kjøpte huset i 2012 :( men snart er det ferdig, har lengtet etter arbeidslysten i flere dager nå! Fått tatt klesvask og kjøkkenet i går, sparklet, pusset og endelig malet ferdig veggene i nye gangen som jeg bygde på i sommer ;) så har ett håp om å gidde å støvsuge og vaske nede og få malet rommet til prinsessa, som jeg ribbet totalt for noen mnd siden og har bygd opp ;) men energien er ikke min gode venn! Har dere mye til overs tar jeg gledelig imot ;)
 
Har til nå:
-sovet ca 30 min :)p)
-gjort klart til middag (gryte)
-brettet og lagt på plass ferdig vasket tøy
-vasket og hengt opp 2 maskiner med tøy
-satt på den tredje
Ryddet og vasket badet og kjøkkenet
-Begynt på stua

Har nå en velfortjent liten pause med en liten kaffe og sjokolade, mens mannen er i søndags butikken :)
 
Jeg har flyttet klærne fra vask til tørketrommel:p ikke begynt på middag. Prøvd å rydde litt opp etter bakingen.
 
Har vaskehjelp og barnepike (hun tar ut av oppvaskmaskinen og brette klær når det trengs) :D
 
Nå har jeg og sambo holdt på siden 11, og tatt alle rom i hele huset (150 kvm). Tørket støv, støvsuget og vasket. Sengene er skiftet på, alle klærne er lagt sammen eller vasket og hengt opp, og middagen står på plata. :)
(Nå er rygg og bekken gåen da, men godt å få det gjort)
 
Har laget middag, og satt på ei maskin med klær nå :)
 
Nå har jeg ommøblert soverommet, snusa litt på hvilken tapet jeg vil ha (betong!) og ryddet i lekene til frøkna. Gleder meg til nr 2 er i hus og vi kan ta i bruk gamle klær, leker, utstyr så vi kan selge/kaste det etterpå! Tar vare på så mye "i tilfelle" og det rekkehuset her er ikke så stort!
 
Arbeidslyst treng deg på, her skal du motstand finne!
Du finner en del av det her også, faktisk! Er for en gangs skyld i ok form, men nå gjør det veldig vondt i lysta!
Derfor lager jeg denne tråden, for da må jeg jo oppdatere etterhvert og da MÅ jeg jo faktisk gjøre en del! -antagelig ikke alt jeg vil ha gjort, men alt er bedre en ingenting.
Flere som trenger et spark bak?
Jeg trenger et spark bak. Jeg har kikket på støvsugeren i to dager og håpt den tar seg av det helt selv. Men blir så kvalm bare jeg bøyer meg en halv tøddel, så bruker det som unnskyldning :p
 
Back
Topp