Den store dialekt-skravletråden

Sjønna godt at du gleda d RitaCecilie tel tirsdag..
Ke som bi ståanes i ringan då?
 
Har ein følelse at nåkko kanskje kjæm t å skje på 3 års dagen vårres 24 juli... Samboer ha bynt å "førhør" se litt verka dæ som.. [8|]
 
Her komme der ein liden oppdatering fra oss[:)] I dag har me vore å shoppa å brukt opp heila barnatrygdå for mai å juni[8D] Har kjypt beresele, shoppingtrilla å reiseseng[:D] Ganske møje for 1940 kroner, syns eg... I tillegg så kjypte me ei legedings så kan henga på håndtaget på bilstolen å i skyggen på vognene... Maen syns at me har den stiligaste shoppingtrillå i heile verden[8D] Hu e kamuflasjemønstrite... Eg nølte lenge før me kjypte na, men bjynne å venna meg te na, faktisk litt kule itte kvart... Ska legga ud bilde av na seinare sånn at dåkk kan få se na dåkk åg[;)]
 
ORIGINAL: nannaanita

OMG...æ ha vore flenk pia

Hatt storrengjøring på soverommet vårres...vaska vegga, tak, vindua, skifta gardina, skifta på senga,vaska golv...skikkeli peist jo Så ska bi litt avslapping her i gården...

Ha i tillegg grilla og greier

Gubben ha vore kjempeflenk han og...vaska og rydda kjøleskapet...rydda matskapet...avtina frysarn...syns han ha vore flenk...dt burde han va etter mitt lille stunt i natt


Ditt lille stunt?? Nå blei jeg nysgjerrig!

Syns forresten det ikke var så vanskelig å lese detta jeg heller og jeg snakker vel bokmål, bare litt "brett". Får jeg skravle likavæl ell?

 
Hehe...vel forførte min sovende samboer litt...hihi[;)] han va ikkje tungbedd akkurat...va liksom ferdi me mensn og greier...så når æ gikk å la mæ 3 tima seinere enn han...så kravla æ bak han og tafsa...kommentaran æ fikk va "Ditt SVIN!!!" og "Mmm...deili måte å våkn opp på"[;)]
 
Meeeen snærr sku æ jo egentli sjabb litt om dagen idag...[:)]
 
Tykje kor en temperatur det e...28 i skyggen no[:D] e litt vel hett for mæ og Oliver så vi sett inne me kald luft fra varmovnen her i stua...nytta jo ikkje akkurat å ha alt av vindu og døre åpen[8D] Ha dessuten vore på postn og henta pakken min fra SparKjøp...ska si det va rask levering denne gangen...e bare ei uka sia æ bestilte[:-] Så 2 av buksan og e topp passa...så den 3. buksa ska mamma få...den e riktignok altfor STOR te ho...e str 46 og mamma e jo knapt 40 i buksa på (og dama e 54 år..[;)])...men ho e sånn sydame sak på fritida så ho sku nok klar å finn på no[;)]
 
Sett no her bare i en sarong, bh og trusa pga tempen og Oliver...hehe...han flira og skit om en anna[:D] hihi...han hadde snurra fullstendig her i senga si i mårrest...kjent nemli noe som va borti mæ når æ sov...og det va jo ikkje sambo sia dt va på feil sia...neida...det va Oliver som lå me beina mellom sprinklan og sparka mæ[8D] så æ måtte film han me moben før æ tok han opp[8D]
 
OMG...no prata æ jo så masse skit te dåkker...men dæven kor godt det e...[:D] og sorry at æ bannes men det kjæm liksom litt sånn automatisk...[8D] hundan ha forresten sprunge gjennom vannspredern heile dagen...de ha storkosa sæ max så æ tok noen bilda også[:D] også ska vi grill hamburgera idag...gleda mæ[;)] og solbrent trur æ også æ e blitt[;)]
 
Kos dåkker...no ha æ prata nok...*lol*[;)]
 
Ja, så va d kveld igjen... Ser ud som om eg bare skrive i denn tråen når eg e på vei te å legga meg... I mårå ska eg te Kvadrat å prøva å finna kler te eg ska i bryllup i august... D bler nok ikkje d lettaste, nei[&:] Men får gjørr så godt eg kan jaffal...[8D] Ska av gårde med bestevenninnå mi å litlajentå nas så e tri veger eldre enn Jacob. Fysste gång me reise t Kvadrat samen itte at me fekk ungane våre, sist me va der va me høygravide begge to... Litt av et syn, tenke eg[8D]
 
Jacob har forresten sove si halv åtta tiå... Lure på kor lenge an sove i nått...[8|]
 
Go natt alle samen[:)] Snakkes i mårå når eg komme heim fra Kvadrat[:)]
 
Idag e æ kjempestolt av  mæ sjøl[:D]
Har vaska og rydda: stua, kjøkkenet, soverommet vårt(skifta på senga), badet. og det va ein kjempejobb, men gud så deilig det e å ha det ryddig rundt sæ.
 
Mie sovna 21.45. første gangen ho sovna så tidlig så e spent på kor lenge ho søv.
 
No ska æ snart kvelden, trøtt å sliten ette dagen. N
 
Natta folkens(gjesp)
 
Go måren alle samen[:)] Nok ein nye dag vente... Jacob sov heilt te klokkå hall sju, han sovna kl hall åtta i går kveld... 11 timar søvn, d e lenge d... Bare litt drid at an har sove i vognå si de siste to nettene, vett liksom ikkje om an komme te å sova liga lenge i sengå[&:] Må prøva å legga an i sengå i kveld jaffal.... Krysse fingrar å ter for at an sove liga godt i sengå. Hadde vore kjekt om an bjynnte å sova skikkeligt rundt å ikkje bare mesten rundt[8D]
 
Ja vel, då va d vel kveld igjen... Maen e i byn å bowle med jobben... Lure på ka ti an komme heim...[&:] Kjenne at d irritere meg litt at han e ude å farte å drikke å sånn mens eg sidde heima aleina med ungen... Ikkje d at an gjørr d ofta altså, men eg syns d e kjipt å vær aleina heima[&:] Jacob sove... D har an gjort si klokkå hall sju... D tog visst på å vær med mor på shopping[;)]

Go natt alle samen[:)] Håbe dåkk får ei goe nått[:)]
 
Mie sov til halv seks, våkna og fikk sutten, låå kosa oss til åtte[:D]
ikveld sovna hun ca 22.00.
deilig[:D]
 
Idag har je bare slappa av, måtte det etter alt jeg gjorde igår[:D]hehe[:D]
 
På spa je. Høres kjempe deili ut. hadde ikkje vært domt d nei. Kor mykje betaler du for noe sont då.
 
No e d ganske tomt i leiligheten vår.[:D] EKKO!!! Gardinene e tatt ned, bilder, pynte ting...ja, d meste. Idag ska eg tømme kles skapene våre.
 
Imåren e d bye bye Olsvik...hallo Ågotnes. Guuud kor eg gledar meg. Får ikkje sakt d nok gangar.[:D]
 
E så sjokka over det nyyyydelige været vi har...sku jo sånn i teorien bare va regn no...men neida...sola skinn...28-30 grader i skyggen og æ SVETTA!!!! men det e no kos iallefall[:D]
 
Igår va vi i Bodø en tur...møtte på svigers og va ut å spist middag sammens me dem og søstera te gubben[:D] Svigers hadde 48 års!!! bryllupsdag...så va de i Bodø i samme slengen så da vart det sånn[:D] men dt va no kjempekos da[:D]
 
då kan eg klaga øve dritt vere me har her i sandnes.. skikkelig mørke skyer.. begynne nok å regna koti som helst nå snart!!!.. årrh.. vil ha sol..
 
Sol sol sol sol!!!!!!!!! kom nå her å jer meg brune!!!!
 
Oi, oi, oi.... Nå hadde dialekt-skravletråen havna heilt på side 5...[&:] Går jo kje an...[8D] Ingen så komme på an, då... Glømme heilt ud å skriva i an eg åg, jo...[8|] Ja ja, fant an jo nå...
 
Jacob har hatt litt feber i dag... Ikkje så masse, men litt ekkelt uansett...[:(] Temperaturen sank ganske fort, heldigvis... Hadde 38,2 fysste gång me målte å 37,8 rett før me la an... Må sjekka at an ikkje e veldigt varme når me legge oss...
 
Ellers så lure eg på om eg klare å få tri stjerner i løbe av neste vega....[;)]
 
Go natt, alle samen[:)]
 
PS. Ikkje gløm å skravla litt på dialekt, då...[8D]
 
Sån at ikke trån ska dætt bort, må e vel skriv nån or..
Har i bunn å grunn ikke nåkko spennanes å skriv i dag.. E sett her å Aleksander klompen ligg i voggo å søv... [:)]
 
 
Ikkje så mang som har skreve her i d siste så mått heint dein så dein ikkje datt heilt bort....[:)]
Ska finn sænga snart her no.
Så go natt aile april mammaer
 
etter fødseln tenkt æ at det skulle gå nån år til næste.. men i di siste dagan æ har vært her ha æ blitt ban syk igjæn... kan jo hend at det kommer ei lita søster eller en liten bror før æ ana det.... :P
 
Bi nok enno 3 år her i gården før neste kjæm..men når 3 stk man kjenn plutseli venta smått omtrent på samme tid så må man jo innrøm dt nappa i eggestokkan[;)] hehe...men no trur æ at æ ska kom mæ i dusjen også lalle litt...treng litt søvn...for no som gubben har ferie så har vi sånn "vaktskifte" på kem som står opp me han og sia han gjor det idag...så må æ det i mårra[8D]
 
Også ska æ heim te øya på torsdagen etter at vi ha vore på 3 mnd kontrollen...gleda mæ te å ta en litn fæst på lørdagen da[;)] mens gubben ska va aleina her heime me alle dyran og hybelkaninan som veks i fleng overalt[8D]
 
ORIGINAL: ~mamma_sin_engel~

Bi nok enno 3 år her i gården før neste kjæm..men når 3 stk man kjenn plutseli venta smått omtrent på samme tid så må man jo innrøm dt nappa i eggestokkan[;)] hehe...men no trur æ at æ ska kom mæ i dusjen også lalle litt...treng litt søvn...for no som gubben har ferie så har vi sånn "vaktskifte" på kem som står opp me han og sia han gjor det idag...så må æ det i mårra[8D]

Også ska æ heim te øya på torsdagen etter at vi ha vore på 3 mnd kontrollen...gleda mæ te å ta en litn fæst på lørdagen da[;)] mens gubben ska va aleina her heime me alle dyran og hybelkaninan som veks i fleng overalt[8D]

 
kordan øy kommer du fra? nei nu e det sænga næste...
 
Go måren, alle samen[:)] Kjekt å se at der har vore litt aktivitet på denne tråen igjen[:)] Håbe alle samen får ein kjempefine dag[:)]
 
Back
Topp