Den pumpinga..

StorkNebb

Elsker forumet
Har pumpet meg for første gang i dag..
Tenkte det var greit å ha litt i frysen!
Men gud, det tok tid! Satt en time og fikk ut 70-80 ml..
Og jeg har masse melk asså!! Det lekker og renner i tide og utide..

Blir det bedre etterhvert eller?

For noen blir det lettere, for andre tyngre etterhvert som produksjonen blir mer stabil og man får mindre "til overs", og noen blir aldri venn med pumpa.
Tipsene er å stimulere utdrivningsrefleksen mest mulig - om du kan legger du barnet til brystet på ene siden i tvillingstilling, og pumper på den andre siden. Da står ofte spruten! [:D]
Ellers vil det hjelpe å se/høre/lukte på barnet også.

Lykke til med pumpingen! [:)]

ORIGINAL: Minerva

For noen blir det lettere, for andre tyngre etterhvert som produksjonen blir mer stabil og man får mindre "til overs", og noen blir aldri venn med pumpa.
Tipsene er å stimulere utdrivningsrefleksen mest mulig - om du kan legger du barnet til brystet på ene siden i tvillingstilling, og pumper på den andre siden. Da står ofte spruten! [:D]
Ellers vil det hjelpe å se/høre/lukte på barnet også.

Lykke til med pumpingen! [:)]

okei!
takk for tips[:)]

Her varierer det hvor mye jeg får ut...

Noen ganger 100 - 110 ml, andre ganger bare 70.
Vi har gitt minsten flaske 4 ganger, og alle gangene drikker han bare 70 ml, så da har ikke jeg så voldsomt mye melk i puppene etter at han stabiliserte det.

Husk at du har mer produksjon på natt/morgen, enn på dagen og kvelden.. Og pumper du mye kommer du til å få spreng til produksjonen stabiliserer seg igjen [:)]

Kan også hjelpe å gå i dusjen og ta en varm dusj, og hos meg hjelper det VELDIG om jeg legger minsten til puppen (når han egentlig er mett) og suger 4-5 ganger, da står spruten!

Og så er det viktig å ikke fokusere p hvor mye man får ut mens man pumper, for da stopper det gjerne opp [:)]
Og ikke stress!!

Back
Topp