Den perfekte barnevogna?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Irene

Guest
Vi drømmer vel alle om den perfekte barnevognen til å trille vår lille skatt i?

Hvilken vogn er din drømmevogn? Hvilke kriterier skal den oppfylle?

Last edited by a moderator:
Nei, jeg har i hvert fall ikke funnet min enda :p
Er på vogn 4 og 5 nå, andre barnet.

Mine to favorittbarnevognmerker:

Emmaljunga (Mondial/Edge er den beste. NXT90F også bra!)

Babyjogger (City Mini GT eller City Elite) som ekstravogn

Var også veldig fornøyd med Simo Kombi. Men synes Emmaljunga er finere (og på enkelte området bedre) og Simo lages jo ikke lenger...

Har hatt 32 vogner, ikke funnet den perfekte enda. Tror ikke den finnes[emoji23] den ene funksjonen utelukker ofte den andre.

En kombinasjon av de to vi har:
Bumbleride Indie og Bugaboo donkey [emoji85]
I en perfekt verden hadde det vært mulig å snu sportsdelen på Indien, eller så skulle Donkeyen hadde sportsdelen til Indien [emoji23]

Nei, virker ikke som den perfekte vogna finnes, ikke for oss i alle fall. Men er mange som er veldig bra da, og som kunne passet. De fleste jeg liker ryker dog på størrelsen mtp at vi har hunder og dermed har litt krav mtp plassen vogna tar. Såh, her har vi to stykker. :p

Den finnes vel ikke. Emmaljunga kommer nærmest mine kriterier. De siste fem vognene mine har vært Emmaljungavogner.

Teutonia mistral med softbag var eg meget fornøgd med til andremann. Vel og merke i 2003, kjøpte den igjen til tredje i 2013 men då som duovogn (trur det er prestige og mistral i ett), godt fornøgd med vogna no til fjerdemann også. Første vogna eg bruker «opp igjen» , hatt litt vogndilla oppigjennom :rolleyes:

Nærmeste jeg kommer er Emmaljunga Super Nitro. Den er skikkelig god å trille, og hjulene fremme gjør alt mye lettere.

Drømmevognen derimot, har litt større hjul fremme, litt kraftigere hjul (jeg har punkteringsfrie, men lufthjul er bedre å trille, så punkteringsfrie lufthjul hadde vært tingen!)
Den er også litt lettere enn Super Nitro, og tar mindre plass når slått sammen. Og den er enklere å slå sammen.
Men stabilitiet, trillekomfort, og manøvrering med fire hjul med svingbar foran er definitivt det jeg foretrekker.

Det var simo kombi og simo sport. Perfekt til trilling på alle underlag, og god skjerming mot vær og vind. Syns ikke den var tung i det hele tatt.

Synes Stokke trailz er det nærmeste jeg komm av vogner som faktisk finnes. Men hvis den hadde hatt håndbrems, integrert solskjerm og litt bedre demping (man kan aldri få for mye demping) ville den vært tilnærmet perfekt.
Den skulle også kommer som søsken / tvilling vogn

Bugaboo og Stokke er vel det nærmeste jeg har kommet, men det er alltid en feature en vogn mangler mot at den har noe annet den forrige ikke hadde.

Back
Topp