den kommende pappa

Parmadilien

April 2013's alvemamma ♥♥♥
VIP
Hva gjør dere for å inkludere han?

Her i går  sa sambo at han kke helt ville spørre meg for mye om ting, fordi jeg leser så mye i bøker, og på nettet, så han følte vi ikke hadde noe særlig samtaleemne rundt det med at jeg er gravid. Da ble jeg litt lei meg, for jeg vil jo inkludere han så mye som mulig, vi skal jo ha et barn sammen.  Trodde jo og jeg hadde gjort det, ved å snakke med han om litt forskjellig, uten å kanskje direkte gå inn på de litt eklere detaljene ;P

Så i går på jobb bestilte jeg Pappaboka, Hakkespettbok for pappaer, en bok han kan skrive sine opplevelser med å bo med eigravid, hva han lurer på med baby osv osv... og skal sette sammen denne til en liten gave igjen. Og så tenkte jeg at vi skulle begynne å gå inn på ukesoversikten sammen, og lese der hver uke, og se på den animasjonen og sånn.. Bare for å få han  til å føle seg mer inkludert...

Så det jeg lurer på, er hva gjør dere for å inkludere den kommende pappa?

med første baby i magen så leste vi på sengen hver uke om hva som skjedde med barnet. Der er en svangerskapsbok som man får hos lege/helsestasjon/kan bestilles gratis fra sandvik(goboken) der halve delen er til far og halve til mor. Dette var en koselig ting som vi gjorde sammen. Han hadde også mulighet til å være med på omtrent alle kontrollene. Vi var blant annet på 4-5 ultralyder. Tror egentlig han følte seg godt inkludert, men det er jo klart at de får et annet forhold til graviditeten i og med at de ikke kjenner det på kroppen slik som vi gjør :))

Lykke til!

gjør ikke noe enda. Men var vel mer inkluderende første gang :) nÅ tenker jeg litt at han vet jo hva det går i.

Anbefaler boken verdens beste pappa! Den er utrolig morsom å stemmer veldig. å lettlest for fedre som ikke er glad i å lese. Kommer ikke til å inkludere så alt for mye nå i bynnelsen. Ikke vits. Han husker ingenting uansett å er alt for uvirkelig. Lettere når magen er svær.

dommett skrev:
gjør ikke noe enda. Men var vel mer inkluderende første gang :) nÅ tenker jeg litt at han vet jo hva det går i.

sånn er det her også! er ikke så engasjert selv enda..hehe

Ingenting..
Han er jo superhappy for at vi skal bli 4, men han er (som meg) veldig redd for å miste... Slik var det sist også... Men etter 12-15 uker slapper vi litt mer av, selv om vi gikk i helspenn hele svangerskapet sist...

Back
Topp