Den gode følelsen

Aprikosblomst

Elsker forumet
Ja, jeg tørr til og med å si det høyt! :)

Har jo som sagt mistet før, 2 ganger i SA. Mistet når jeg var 6+4 første gang, og 5+3 andre gang. Er 6+4 i dag - og det går kjempebra så langt :)
Forrige gang fikk jeg aldri stigning på Clear Blue sin ukes indikator - SELV om jeg absolutt VEEET at dette kun er indikator, og ikke sier noe for sikkert. Forrige gang stoppet alt opp på 2-3 og ville ikke øke.

I dette svangerskapet, så langt, har jeg fått alle økningene ( :D noe som føles veldig bra) - jeg er kvalm, og jeg kjenner godt at det jobbes, strekkes og alt mulig annet nede i livmoren.

Jeg har hatt mine opp og nedturer dette svangerskapet pga. de tidligere abortene, og hadde bestemt meg for å holde graviditeten hemmelig - ettersom jeg antok at jeg kom til å miste igjen. Derfor har jeg grått mine tårer. Gråt i over en uke, før jeg på tirsdag bestemte meg for å ringe mammaen min - og fortelle henne om graviditeten.

Jeg er SÅÅÅ glad for at jeg gjorde det <3
Hun klarte å snu om på den negative tankegangen min med engang, og vi pratet sammen i over 1 time. Mammaen min, verdens beste mamma og til og med en av mine beste venner, gjett om jeg er evig glad i henne!! Endelig etter at jeg fortalte henne dette og fikk pratet mye med henne, har faktisk godfølelsen begynt å komme. Selv om jeg ikke kommer til å slippe jubelen løs før jeg ser et bankende hjerte - og har kommet meg til 2. trimester. Allikevel så er dette absolutt en stor hjelp for meg :) Hun anbefalte meg å dra på tidlig UL for å berolige meg, noe jeg skal :) Hadde jeg bodd hjemme (bor 2 timer unna hverandre, jeg studerer) så hadde hun nok dratt meg personlig ned til legekontoret og forlanget tett oppfølging og ultralyd på dagen, hihi :P

Sorry for laaaaangt innlegg, men jeg ville bare dele det med noen. Kanskje om det er noen andre som sitter med samme frykt - noe mange kanskje gjør, så hjelper det godt å prate med noen om det. :)

Hvordan går det med dere da, jenter? Kjenner dere på gleden og godfølelsen, tross for litt redsel? :)

Så godt du kunne dele det med Mammaen din! Alltid godt å ha noen en kan snakke med. Enig i at du burde dra på tidlig UL, og kjempe fint at godfølelsen din kan komme litt frem!

Så godt du kunne dele det med Mammaen din! Alltid godt å ha noen en kan snakke med. Enig i at du burde dra på tidlig UL, og kjempe fint at godfølelsen din kan komme litt frem!

Ja, hun er så flink til å ordlegge seg på en slik måte at jeg endrer tankegangen, det er veldig deilig. Hun pratet mye om at det er stor sjanse for at svangerskapet vil være vellykket og at det vil gå bra denne gangen :)

Skal dra på tidlig UL i neste uke, tror jeg får oppfølgnings UL 2 ganger etter det også i uke 9 og 11, for denne private ultralydklinikken tilbyr gjerne dette når man er på tidlig UL i forbindelse med spontanaborter :)

Så godt å lese at det ble lettere! Fint å ha en mamma å snakke med. Håper vi blir sånne for våre barn, selv når de blir store.

Sender en god klem!
Og husk at vi også er her, det er jo så anonymt som du selv vil, og det går an å dele ting ;)

Ja, hun er så flink til å ordlegge seg på en slik måte at jeg endrer tankegangen, det er veldig deilig. Hun pratet mye om at det er stor sjanse for at svangerskapet vil være vellykket og at det vil gå bra denne gangen :)

Skal dra på tidlig UL i neste uke, tror jeg får oppfølgnings UL 2 ganger etter det også i uke 9 og 11, for denne private ultralydklinikken tilbyr gjerne dette når man er på tidlig UL i forbindelse med spontanaborter :)

Mammaer er gull verdt!! Så bra, da får du god oppfølging så du slipper og gå å lure og bekymre deg så mye!

Så godt å lese at det ble lettere! Fint å ha en mamma å snakke med. Håper vi blir sånne for våre barn, selv når de blir store.

Sender en god klem!
Og husk at vi også er her, det er jo så anonymt som du selv vil, og det går an å dele ting ;)

Absolutt, det tror jeg nok vi kommer til å bli.
Tusen takk for det, og jeg vet at dere også er her, fine-fine forumet med så mange flotte mennesker! :)

Så fint å lese! Jeg har også hatt to sa, og redselen sitter løst. Overraskende nok har jeg klart meg bra og håper alt vil fortsette slik til juli ♡

Så fint å lese! Jeg har også hatt to sa, og redselen sitter løst. Overraskende nok har jeg klart meg bra og håper alt vil fortsette slik til juli ♡

Huff, det er ikke noe gøy. Sender deg en stor klem! Denne gangen skal vi være her til juli <3

Huff, det er ikke noe gøy. Sender deg en stor klem! Denne gangen skal vi være her til juli <3
Sender deg stor klem tilbake, alle gode ting er tre ♡ nå skal vi stå løpet ut :)

Kan jeg spørre om du har fått beskjed om litt ekstra oppfølging siden du har to sa bak deg?

Mammaer er gode å ha ;)

For en herlig historie! Ønsker deg masse lykke til fremover og at tiden frem til 2 trimester går utrolig fort (for alles del).

Sender deg stor klem tilbake, alle gode ting er tre ♡ nå skal vi stå løpet ut :)

Kan jeg spørre om du har fått beskjed om litt ekstra oppfølging siden du har to sa bak deg?

Ja, det sa mamma også! "Har du itj hørt om alle gode ting er tre?:)" hehe.

Har ikke fått beskjed om dette nei, har dessverre byttet lege. Legen jeg har nå virker kjempesnill, og på legelisten legger jo folk inn anmeldelser om legene sine, og der sto det masse bra om henne og at hun tar folk på alvor under svangerskap og graviditet. Tenkte å slå av en prat med henne om ikke så lenge :) Legen min på hjemplassen er gyn, så han vet jeg hadde sendt meg på tidlig UL, men er vanskelig å dra dit når jeg ikke bor der, dessuten er ikke han informert om SA'ene mine. Det er bare gyn her i byen som vet det og har det i sine papirer (hun er en dyr privat gyn, så drar ikke dit om jeg MÅ - hun har ikke oppfølging på meg, men hun har konstantert mine aborter).

Derfor regner jeg med jeg får fin oppfølging på privat ultralydsklinikken :)

Ja, det sa mamma også! "Har du itj hørt om alle gode ting er tre?:)" hehe.

Har ikke fått beskjed om dette nei, har dessverre byttet lege. Legen jeg har nå virker kjempesnill, og på legelisten legger jo folk inn anmeldelser om legene sine, og der sto det masse bra om henne og at hun tar folk på alvor under svangerskap og graviditet. Tenkte å slå av en prat med henne om ikke så lenge :) Legen min på hjemplassen er gyn, så han vet jeg hadde sendt meg på tidlig UL, men er vanskelig å dra dit når jeg ikke bor der, dessuten er ikke han informert om SA'ene mine. Det er bare gyn her i byen som vet det og har det i sine papirer (hun er en dyr privat gyn, så drar ikke dit om jeg MÅ - hun har ikke oppfølging på meg, men hun har konstantert mine aborter).

Derfor regner jeg med jeg får fin oppfølging på privat ultralydsklinikken :)
Håper oppfølgingen blir bra :)

Første gang jeg gikk gravid var jeg på en privatklinikk med gyn og jm som kunne sykemld og deg på samme plass! Hadde en fantastisk oppfølging fra begynnelsen av, og syns det er synd det ikke er et slikt tilbud her i bergen.

Min lege vet om mine to sa, men ser ikke ut til jeg får noe mer av den grunn... skal på tidlig ul 1.des på ultralydklinikken.
Skal bli så godt å bikke 12 uker så en kan slappe litt mer av!

Håper oppfølgingen blir bra :)

Første gang jeg gikk gravid var jeg på en privatklinikk med gyn og jm som kunne sykemld og deg på samme plass! Hadde en fantastisk oppfølging fra begynnelsen av, og syns det er synd det ikke er et slikt tilbud her i bergen.

Min lege vet om mine to sa, men ser ikke ut til jeg får noe mer av den grunn... skal på tidlig ul 1.des på ultralydklinikken.
Skal bli så godt å bikke 12 uker så en kan slappe litt mer av!

Oi, det er ikke noe særlig med leger som ikke ser ut til å bry seg stort. Ja, dette må bare gå bra for oss begge (alle her inne også) nå :)

Tror det er slik på klinikken jeg skal på her i Trondheim, håper også oppfølgingen blir bra! Skal skifte tilbake til legen min på hjemplassen når vi flyttet tilbake dit neste sommer, slik at jeg vet at jeg får god oppfølging ved neste graviditet :)

Så flott å høre! Deilig å ha noen som kan oppmuntre - da går kanskje ventetiden litt fortere:)

Jeg ble positivt overrasket over vikarierende legen. Hun sa at pga 1 SA (uke 9) og 1 MA (uke 13) med samme mann, ville d nok føles tryggere for meg om jeg fikk tidlig ul. Hun vil henvise meg til sykehuset. Jeg er overraskende rolig foreløpig, men blir nok mer stresset mot jul....

Mammaer er gode å ha.. Og er i situasjoner som dette som gjør at savnet etter min mamma er ekstra stort. Snart 8 år siden mamma døde.

Back
Topp