Den gang da og hver gang når

Jeg blir veldig forundra over hvor mange "ord delings feil" det er på facebook ol. :)

Nyttårslykke<3

Jeg blir veldig forundra over hvor mange "ord delings feil" det er på facebook ol. :)

Nyttårslykke<3
Enig! Det man sier som ett ord er ett ord og det man sier som to, er to :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Skjønn=nydelig
Kjønn=kjønnsorgan
:D

♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 02.01.2015♡

En jeg kjenner skrev at han hadde fått skjede til konfirmasjonsgave, ikke kjede. Trodde jeg skulle le meg ihjel da jeg leste det!! :-D

Skjønn=nydelig
Kjønn=kjønnsorgan
:D

♡Jente 05.07.2013♡
Bortsett fra at "kjønn" ikke bare er selve kjønnsorganet, men hvorvidt noen er hunkjønn/hankjønn ( + evt. mellomting av disse). ;)

Bortsett fra at "kjønn" ikke bare er selve kjønnsorganet, men hvorvidt noen er hunkjønn/hankjønn ( + evt. mellomting av disse). ;)
Joda, skulle kanskje ikke brukt erliktegn, men det var for å vise forskjellen. Jeg ser at mange skriver skjønn når de snakker om dem venter jente eller gutt.

♡Jente 05.07.2013♡

En jeg kjenner skrev at han hadde fått skjede til konfirmasjonsgave, ikke kjede. Trodde jeg skulle le meg ihjel da jeg leste det!! :-D
Huff, det er ikke bra! :p

♡Jente 05.07.2013♡

Hver og vær:
Hver skrives på denne måten om du kan sette ordet "eneste" bak i sammenhengen du skal bruke det. Gjelder selvsagt hver eneste gang, også når det gjelder ordet hvert. Hvert eneste år.
Om du ikke kan sette "eneste" bak, så skrives det vær. Det er fint vær.
Vi har også verbet å være-er-var-har vært

Ordet vert er en mannlig vertinne.
Du skal aldri skrive hvært, det er fy-fy.

♡Jente 05.07.2013♡

Tenker dere irriterer derre grønne over mine innlegg:p ikke bare har jeg masse skrive feil, men skriver delevis noen ord på dialekt som fort gjør at det mangler en dobbelkonsonant eller en H:p

❤️Gutt november 2012❤️

❤️Termin 17. Januar❤️

Jeg irriterer meg vel egentlig ikke så mye over feil, men jeg greier ikke overse de heller. Om folk skriver konsekvent på dialekt, gjør meg ingenting. Jeg har gått på folkehøgskole med folk fra hele landet, og greier iallfall stort sett å forstå hva folk mener:) Men jeg blir gal om jeg ser at jeg har skrivefeil i egne innlegg. Da må jeg inn og redigere;)

Back
Topp