Her har det vært lite trass på førstemann, nr to er 2 og et halvt og har masse vilje

Viljesalder syns eg er eit fint ord i stedet for trass! Det er no dei prøver seg på lausriving, finn ut at dei sjølve kan påvirke,ta egne valg og at dei er et eget lite menneske med sin egen vilje og evne til å sei det dei vil! Eg vil heller ha denne utprøvinga i trygge rammer heime/med oss enn at dei testar ut alt seinare i livet... Eg vil også ha et barn som kan ta sine egne valg, som kan ha erfaringar med at livet av og til går med oss, av og til mot oss. Alt dette viljesarbeidet barnet gjer, gjer at barnet lærer ting de trenger som voksen

Av og til møter ein faktisk på voksne som ikkje har lært seg dette med vilje/ tilsidesetting av egne ønsker/evne til å se andres side... osv... Og då tenker eg at det er fantastisk at ungane får øve seg på dette med vilje, kor går grensene, kva er greit, kva går ikkje an, kva kan me bli enige om?
Her får vårt 2010 barn og sine innfall innimellom, men ho veit og kor vår grense går, og innser når ho må gi seg på dette med å få sin vilje gjennom på div innfall som ikkje er gjennomførbare. Oppstår det situasjonar er det greit å sette ord på det for ho. Ho får då TO enkle valg. Eks... vil ikkje sitte ved bordet og ete middag. Enten sitte med bordet, eller vente i trappa til ho er klar til å kome og ete.
I barnehagen bruker me også ein del : Den kjekke eller den dumme måten.Eks vil ikkje ta på klær og gå ut. Barnet får valg mellom den kjekke måten- der barnet enten kler seg sjølv eller får hjelp til å ta på klær. Den voksne blir glad, barnet blir glad og barnet kan gå ut og leke ( forklarer hele grei sånn). Den dumme måten- der den voksne bare kler på barnet og følger barnet ut, den voksne blir sint og lei seg, barnet blir sint og lei seg og ut skal vi uansett. De aller fleste gangene velger barnet den kjekke måten, etter å ha fått hørt begge valgene og tenkt seg litt om

Syns det er ein fin måte, for ein forklarer barnet at ut skal vi uansett, du kan velge fremgangsmåte!
Håper de elles får ein fin kveld sammen