Den fjerde barnesykdommer

anines

Elsker forumet
Mini på ett år har hatt feber siden mandag. Den har vært opp i mot 40 nesten hele uken og vi har gitt febernedsettende etter anbefaling fra legen. Crp prøven vi tok viste ingen tegn til bakterieinfeksjon.

Før vi skulle legge han i kveld så vi at han hadde utslett på magen og ryggen, så begynte å søke litt på nettet og det jeg kan finne som passerer til symptomene er den fjerde barnesykdommen. Hva tror dere?

Virker som at jeg har blitt dårlig selv, da jeg våknet med sår hals i går og feber i dag. Men blir voksne smittet av den?

Bilde av utslett på magen

ImageUploadedByBV Forum1438979166.792258.jpg

Min hadde fire dager feber, feberen ga seg dag 5 og i det den ga seg ble han full av utslett. Legen var ikke i tvil et sekund om hva det var. Så slik ut som på bildet.

Jeg og samboeren min hadde den fjerde barnesykdom året før vi fikk barn. Så ja, du kan få den som voksen. Jeg forsto det som at den er som vannkopper, du får det en gang om du får den.

Min hadde fire dager feber, feberen ga seg dag 5 og i det den ga seg ble han full av utslett. Legen var ikke i tvil et sekund om hva det var. Så slik ut som på bildet.

Ja, feberen har vært betydelig lavere i dag, bare 38,5 midt på dagen og ettermiddagen. Ingen på morgenen eller på kvelden før han la seg og var da jeg så utslettet. Da må jeg bare ha vært uheldig å fått noe annet kanskje? Hvor dårlige ble du og samboeren din da dere hadde den?
Og hvordan fant dere ut at det var det dere hadde?

Last edited:
Ja, feberen har vært betydelig lavere i dag, bare 38,5 midt på dagen og ettermiddagen. Ingen på morgenen eller på kvelden før han la seg og var da jeg så utslettet. Da må jeg bare ha vært uheldig å fått noe annet kanskje? Hvor dårlige ble du og samboeren din da dere hadde den?
Og hvordan fant dere ut at det var det dere hadde?

Vi fikk beskjed om det av legen, men husker ikke helt om vi hadde like symptomer som da sønnen vår hadde det. Det er noen år siden vi hadde det. Men vi hadde også utslett og var skikkelig dårlige!!

Ser helt likt ut som da min sønn hadde den fjerde barnesykdommen. Har bilde av det. Dro aldri til legen for crp og sånn før han hadde hart høy feber i over 3 dager, og da var jo feberen lav og så kom utslett så da skjønte jeg jo hva det var. Formen ble mye bedre bare etter et døgn etter utslettet kom. God bedring!

Ser helt likt ut som da min sønn hadde den fjerde barnesykdommen. Har bilde av det. Dro aldri til legen for crp og sånn før han hadde hart høy feber i over 3 dager, og da var jo feberen lav og så kom utslett så da skjønte jeg jo hva det var. Formen ble mye bedre bare etter et døgn etter utslettet kom. God bedring!

Takk :) Da håper jeg han blir fort frisk nå!

Back
Topp