Den eviglange historien - NY VRI!

Mannen sier: jeg vet om et tog som skal gå om en time, la oss ta det?
 
Ja det skulle du likt å visst tenkte klovnen i forkledning for seg selv, ha ha!
 
Så begynte de å gå mot tog stasjonen.
 
Det var en gang en liten gutt som var så veldig redd for klovner.
Han ropte og skrek noe sinnssykt hver gang han møtte på en.
Moren prøvde iherdig å roe han hver gang,men til ingen nytte.
"såså lille venn, klovner er dine venner" sa mamma til gutten sin.

En gang var det et sirkus på vei til byen der den lille gutten bodde.
Og tror du ikke det var masse klovner der?
Det hang plakater på hver lyktestolpe -sirkus! Lørdag kl 12!
Gutten prøvde å komme seg unna! Men fra alle plakatene lyste det mot han -møt kalle klovn, klovnen over alle klovner!
Han trodde han skulle bli gal! Så gutten begynte å rive ned alle plakatene! Men det la sjefen for sirkuset merke til. Og han ble rasende!
Som straff krevde sjefen for sirkuset at gutten måtte være klovn på en av forestillingene.
dette ville selvsagt gutten ikke,så han laget ett styr uten like! Han hylte og skrek og la en plan om å rømme.
Men hvordan skulle han klare å rømme uten at mamman hans skulle skjønne hvilken plan han hadde? jeg må rømme på natten tenkte gutten.

Som sagt, som gjort. 
Gutten tok en siste titt på mammaen sin,så tok han sekken på ryggen og dro. Han listet seg ut gjennom døra mens han felte noen tårer og tenkte at det var siste gang han så mamman sin. Han klarte ikke tenke på noe annet enn mammaen sin der han ruslet og gikk helt alene. Dette var jo ikke det han ville, men det han måtte gjøre. Det var enten dette eller å dø! 

Gutten gikk og gikk til han møtte en gammel mann. Hva gjør du her helt alene, spurte mannen. Jeg hadde ikke noe valg,om jeg drar tilbake nå vil sirkusdirektøren tvinge meg til å være klovn i sirkuset hans. Gutten sperrer opp øynene og sier: Noe så fælt! stakkars mann!
Men det gutten ikke visste, var at mannen var en klovn uten forkledning! Gutten sier at han er på vei til å rømme fordi klovnene inntar byen hans.
Og da tenker mannen i sitt stille sinn: denne gutten skal bli min!

Hvor har du tenkt å gå nå da, spurte mannen. Jeg må rømme fordi de vil jeg skal være klovn på sirkuset! Og det kan jeg ikke, for jeg er livredd for klovner. Den gamle mannen lyste opp og sa la oss rømme sammen. Gutten ble glad inni seg, for han var innerst inne redd for å være alene. Endelig hadde han noen å snakke med på veien. "Hvor skal vi dra hen da?" sa gutten til mannen.
Mannen sier: jeg vet om et tog som skal gå om en time, la oss ta det? "Hvor går det toget da?", spurte gutten.
Ja det skulle du likt å visst tenkte klovnen i forkledning for seg selv, ha ha! Det går til verdens hyggeligste plass! Sa klovnen. "Så gøy, jeg gleder meg" sier gutten. Så begynte de å gå mot tog stasjonen.
 
Gutten var lettet og glad for at han hadde en voksen å være med, for det hadde vært litt skummelt å være alene, men nå følte han seg trygg på at ingenting skummelt skulle hende.
 
Gutten syntes dette var veldig rart og spurte den gamle mannen om han kjente den apen?
 
Å ja, sa gutten og tenkte ikke mer over det.
 
Ja sier mannen mens apen hopper inn i toget.
 
I det mannen steg ombord, datt det ut en rød nese og noe sminke fra lommen hans. 
 
Men mannen fikk gjemt dette før gutten så det.
 
Gutten kikket på det rare toget og ble litt usikker på hva dette var, men han stolte på den snille mannen og gikk inn etter apen.
 
Back
Topp