Den evige navnediskusjonen

lolol

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
Julegavene 2019
HVORDAN ble dere enige om navn?

Her diskuterer vi oss blå. Skjønner ikke annet enn at en av oss må gi etter for den andre, men så er vi ganske så sta begge to da.

Noen tips til hvordan man kan gå frem for å bli enig?

Eller enda bedre: Tips som gjør at jeg vinner diskusjonen, haha!

Godt spørsmål :D tror vi valgte topp 3 og grublet på hvem vi likte best.... Og så ble vi heldigvis enige.

Sniker. Liker dere navnet den andre liker da? For da ville jeg rett og slett ventet til babyen kommer ut og sett hvilket navn den kler best :)

Hehe :) her var vi enige før han ble laget :) for sambo hadde ett guttenavn som betydde mye for han å jeg ett jente navn så betydde mye for meg :) så det var temmelig lett :p

Håper det ordner seg for dere :) kanskje dere bare trenger å se han? :)

Er navneforslagene deres veldig ulike?
Kan du dele de, eller hemmelig?

Her går det gått knirkefritt. Vi er tydeligvis bare veldig enige når det kommer til navn:P

Altså... Vi er i akkurat samme situasjon.... :P

"Hæææ? Mener du VIRKELIG at han skal hete DET?!" :P

Et par andre navn er vi ikke like uenige om, men vi er ikke enige hvertfall. Får se om bolla kanskje får er navn i julegave hvis han er heldig...

Er navneforslagene deres veldig ulike?
Kan du dele de, eller hemmelig?

Her går det gått knirkefritt. Vi er tydeligvis bare veldig enige når det kommer til navn:P
Heldige! Jeg synes hans navnevalg er litt gammeldagse og "harde". Uten at jeg synes de er stygge liksom. Men føler mine ønsker er litt mildere, hehe. Vanskelig å forklare.

Rart hvordan man føler navn, og jeg føler ikke hun heter hans favorittnavn... Haha. Håpløst:p

Altså... Vi er i akkurat samme situasjon.... :P

"Hæææ? Mener du VIRKELIG at han skal hete DET?!" :P

Et par andre navn er vi ikke like uenige om, men vi er ikke enige hvertfall. Får se om bolla kanskje får er navn i julegave hvis han er heldig...
Hahaha. Høres ut som oss ja!

Heldige! Jeg synes hans navnevalg er litt gammeldagse og "harde". Uten at jeg synes de er stygge liksom. Men føler mine ønsker er litt mildere, hehe. Vanskelig å forklare.

Rart hvordan man føler navn, og jeg føler ikke hun heter hans favorittnavn... Haha. Håpløst:p

Hm, ok. Går ikke an å kombinere de på noen måte?
Gjøre hans mildere:P?
Vanskelig å hjelpe når man ikke vet navnene syns jeg:)

Har dessverre ingen tips - her har vi ikke klart å bli enige om en shortlist, men mest fordi jeg tar bort navn jeg selv setter opp.. tviler veldig på at det vil bli bedre av å se ham når han kommer ut - håper på voldsomt med inspirasjon sånn plutselig ila oktober :P

Vi hadde en navnebok
Jeg merket alle navnene jeg likte og det samme gjorde han. Så skrev vi opp alle vi hadde felles. Tok bort de vi IKKE ville ha. Da satt vi igjen med ca 10 navn. Tenkte på det en stund og satt igjen med 3-4.
Jenta heter ingen av disse navnene fordi vi synes ikke de passet. Hun fikk ett ingen hadde merket ut ;) mitt forslag

Med gutten ble det litt værre siden vi ikke visste kjønn. Han stod mellom 2 navn til han ble nesten 3 uker. Da måtte vi bare bestemme oss. Ble det navnet jeg likte best.

Så denne gangen mener mannen han skal bestemme siden jeg på en måte bestemte på 2 første. Men vi ble jo enige mener jeg

Hab liker type lucas, matheo
Jeg liker håkon og slike mer gammeldagse

Jeg gav egentlig etter for alt første gang jeg hørte hans forslag. Jeg hadde vært innom mange navn men etter han spurte om jeg likte Celine i sommer, har babyen i magen bare blitt Celine for meg - å ferdig med det :p navnet i seg selv er jo relativt vanlig men jeg tror det var det at forslaget kom fra han å at han oppriktig likte det som fikk meg til å smelte :p vi damer tar hovedvekten av valg og avgjørelser å jeg merker ( for min egen del ihvertfall ) at når han kommer med et ærlig og seriøst ønske om noe, at jeg må tenke meg om et par ganger å innse at vi er to om ting ^^, et eksempel med babycall - jeg har hardnakka ment vi ikke trenger det men han har ønsket det for HAN føler seg mer trygg med det - så da fik jeg gå litt i meg selv å babycall er bestilt :p hadde han med på bh shopping - å jeg sa litt i løse luften "du får hyle ut om du finner noe du liker da" å han kom med et par forslag til noen han likte, pluss han tenkte praktisk for meg ift komfort på den ene bhn. Litt sånn fungerer det her da, har jeg forstått. I stedefor å alltid tenke at jeg SKAL ha igjennom det jeg vil, slik det stort sett blir, så blir jeg litt nyforelsket de gangene han har en mening om ting som omgår ungene, oss som familie og oss som par. Hva med å kanskje gi hans navn en sjanse ? :)

Storebror bestemte navnet ☺

Vi har helt forskjellig smak på navn. Jeg måtte gi slipp på mine favoritter og han på sine. Vi fant et navn som begge to syns var fint og som vi begge "kan leve med" (enn så fælt det høres ut når jeg sier det sånn :p). Nå når vi har begynt å bruke navnet oss i mellom føler jeg at lillebror ikke kunne hatt noe annet navn ❤️

Back
Topp