den evige navnedebatten..

Pijah

Forumet er livet
Skjønner ikke hvorfor vi ikke bare kan finne et navn som er "JAAAA!" snart, sånn som vi gjorde med Maja sitt! Håpløst opplegg..

Kan ikke dere jenter komme med noen gode forslag til meg da? Føler jeg har gått gjennom alt av navn fire ganger, uten å finne noe pang-alternativ... Muuuulig jeg har sett meg litt blind..

Må spesifisere litt tror jeg..
Jeg er åpen for alt av forslag, både guttenavn og jentenavn. Men de må være korte og enkle, ikke heeeelt umulig å uttale på engelsk, og ingen dobbeltnavn. [;)]

Stine er i alle fall ikke enkelt å uttale på engelsk... Har blitt kalt alt fra steve til staine...[:D][:D][:D] Er liksom ikke riktig swung over det på engelsk, ellers liker jeg navnet mitt!!!

Forslag:
Emma, Lisa, Tara, Miriam, Rakel/Rachel, Selma, Linda, Linn, Elise og Karen

Kasper, Tom, Tim, Ruben, Karl...

Huff guttenavn er ikke til å bli klok på! Vanskelig!!!![:'(]

Men noen forslag blei det jo[:)]

Slik er det her også hvis det er noe trøst.... Først var jeg sikker på at det var ei lita susanne, så var det ei lita sandre før det bli eileen ( den vil jeg fortsatt ha, men snuppa heter jo caroline og eileen blir jo veldig likt i uttalen.....så no smaker jeg litt på selma.... men det er ikke lett.[8|]
Men snuppa var jeg sikker leeenge før fødselen[:)]

Syns da er forferdelig vanskelig med navn sjølv. No veit jo med at me får ei jenta, men allikavel klara eg ikkje å finna noko "JAA" -navn..[8|] men ei lita liste har me jo, men.. Får håpa eg snart faller for eit, og gjerne at samboar likar det også[8D]

Jeg trodde jo jeg bar på en jente første halvdel av svangerskapet og da hadde vi jentenavnet klart: Mira. [:)] Synes det er kjempefint.
I forrige svangerskap, da vi fikk Emilie, hadde vi guttenavnene klare; det var Noah Christoffer og Odin Alexander.
Maja og Mira? Litt søtt da......Maja og Mina..... Maja og Thea......Maja og Mathea.......Maja og Elise.......Maja og Emilie......Maja og Matilde........
Maja og Christoffer............Maja og Noah........Maja og Fredrik..........Maja og Erik........Maja og Jonas.....Maja og Alexander........

Maja og Kaja.....hahahahaha....neida!!!!!

Jeg vet ikke jeg.....[8D]

Dere vil sikkert ha litt samme sjanger som maja? Hva med maja og fillip, maja og jonas, maja og lucas, maja og tobias, maja og noah, maja og emre, maja og milo... Camilla tror tydeligvis Pia får gutt skjønner jeg[8D]

Så godt å høre at det er flere enn oss som sliter [8D]
Vi hadde en navnliste hvor vi har strøket oss ned til 20 (!) navn. Nå må den bare finpusses. Jeg og samboer har "litt" ulik oppfattning om hva som er et fint navn. Jeg er egentlig mot dobbelt navn, men nå kan det hende jeg går med på det, sånn at vi velger et navn hver. Om vi finner 2 navn som passer sammen da [8D]
Lykke til med navnvalg [:)]

sliter max her også...! anja`? eller syns du det blir for likt maja? Sanne syns eg er nydelig. Vanja. hmmmm petter,emil,mats, oliver.. :)

ORIGINAL: Chinchilla

Jeg trodde jo jeg bar på en jente første halvdel av svangerskapet og da hadde vi jentenavnet klart: Mira. [:)] Synes det er kjempefint.
I forrige svangerskap, da vi fikk Emilie, hadde vi guttenavnene klare; det var Noah Christoffer og Odin Alexander.
Maja og Mira? Litt søtt da......Maja og Mina..... Maja og Thea......Maja og Mathea.......Maja og Elise.......Maja og Emilie......Maja og Matilde........
Maja og Christoffer............Maja og Noah........Maja og Fredrik..........Maja og Erik........Maja og Jonas.....Maja og Alexander........

Maja og Kaja.....hahahahaha....neida!!!!!

Jeg vet ikke jeg.....[8D]

Hehehe.. Her var det mye å ta tak i..

Har to venninner med jenter som heter Mira, de er begge like gamle som Maja.
Min bror har en datter som heter Mina
Maja har en tante som heter Thea (min søster)
Emilie har vi vurdert, men parkert, for jeg har tre venninner (pluss deg) som har jenter som heter det..
Matilde heter farmoren til mannen, oppkalling er uaktuelt.
Mathea er for meg en blanding av Matilde og Thea og heeeelt feil.
Den ene Mira'en har en bror som heter Noah
Mannen er fadder til en Christoffer og en Alexander (og en Adrian)
Jeg har en venninne med en Jonas-sønn..

Erik er bare neeeeei! og Kaja er litt lite kreativt.. *ler*
Men takk for alle tips! [8D]

ORIGINAL: ~Milla~

Dere vil sikkert ha litt samme sjanger som maja? Hva med maja og fillip, maja og jonas, maja og lucas, maja og tobias, maja og noah, maja og emre, maja og milo... Camilla tror tydeligvis Pia får gutt skjønner jeg[8D]

Det er jo helt tydelig det! *ler*

ser ikke ut som det blir lett å velge navn...du kan jo titte på navnetrådlisten som ligger under topptrådene da, se om du finner noe der, når jeg får tid ikveld skal jeg oppdatere listen med navn herfra[;)]

dere kan bare gi opp jenter..hu er vanskelig.. prøvde meg i går!!
ene unnskyldninga etter den andre[8D]skal se ungen blir navnløs[8D]

Back
Topp