Den derre stygge permisjonsslutten..

Til helvette med disse drittreglene. Kjenner jeg vil spy i trynet til de som kom på dem.. Skjønner ikke hvorfor ukene kan deles slik som det passer seg for familiene!! Beklager språket, men jeg blir så himla irritert over at de skal bestemme hvordan vår hverdag skal være!!!! Stressa selv for hele 2014! Noe dritt hele greia :p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Vår lille begynner i bhg 60% i januar når jeg begynner å jobbe igjen.
Far skal være hjemme 40% frem til august.
Jeg skulle gjerne sett at far kunne vært hjemme 100% i 12 uker slik at Mio hadde vært gamlere ved barnehagestart. Men, det lar seg ikke gjøre,for da hadde firmaet hans mest sannsynlig gått konkurs:/
(Gjorde likens med storebror også.)

Sent from my iPhone using BV Forum

Her kan ikke mannen være hjemme i 12 uker, så han får heller penger fra nav! Skulle ønske jeg heller kunne få ta over de!

Sent from my iPhone using BV Forum

Hadde dette dilemmaet sist, lurte på hvordan i alle dager vi skulle klare oss på en lønning med en liten kontantstøtte fra januar til august, og gode dagmammaer vokste jo ikke akkurat på trær, så skjønner frustrasjonen! ♥ Heldigvis ordnet det seg for oss, flaks bare!

Denne gang klarer vi med ferier å strekke permen lengst mulig, så det bare blir 1,5-2 mnd ulønnet. Skal bli hardt nok det, men skal gå. Krysser alt jeg har for null restskatt..!

Vil ikke tenke på det engang.... skal levere søknad om gradering på mandah, så får vi se...

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

her er permen over i februar. da har jeg ingen jobb.. men stresser ikke.. ordner seg på ett vis ! man har jo lang tid på å finne ut av hva man skal gjøre når permen er over da.

men dere med menner som er selvstendige, kan de ikke ta gradert? fri en dag i uka eller noe?

men dere med menner som er selvstendige, kan de ikke ta gradert? fri en dag i uka eller noe?
Her er butikken et rwne kaos etter en lørdag med fri.. skal han da ha to-tre dager fri i uka så går det ikke. Da må han jobbe overtid de dagene han jobber.. her blir det utsettelse av hans permisjon.

Her er butikken et rwne kaos etter en lørdag med fri.. skal han da ha to-tre dager fri i uka så går det ikke. Da må han jobbe overtid de dagene han jobber.. her blir det utsettelse av hans permisjon.

han kan jo ta en dag fri i uka? burde vel ha ansatte som kan klare så uten han en dag ? her skal mannen ha en dag fri i uka.

Jeg leste gjennom tråden og kom til å tenke over hvor HELDIG vi i Norge egentlig er, og hvor godt vi mammaer har det!

Det er kun i Norge vi får være hjemme så lenge med lønn, så vi bør ikke skrike for høyt om hvor ille disse reglene er.
Når det er sagt håper jeg det ordner seg for alle! :)

Jeg leste gjennom tråden og kom til å tenke over hvor HELDIG vi i Norge egentlig er, og hvor godt vi mammaer har det!

Det er kun i Norge vi får være hjemme så lenge med lønn, så vi bør ikke skrike for høyt om hvor ille disse reglene er.
Jeg vet det..sa det til bhglederen da jeg spurte henne on mulighetene for å komme inn tidlig. At det var fælt å måtte bekymre seg slik når man egentlig er så utrolig heldig å bo her. :)

-talatuten-

han kan jo ta en dag fri i uka? burde vel ha ansatte som kan klare så uten han en dag ? her skal mannen ha en dag fri i uka.
Ja, en dag får han til, håper jeh... men samtidig, jeg er jo snart ut i jobb igjen, så da er jo jeg på jobv og kan ta bestillinger og slikt hvertfall... ordner seg sikkert på et vis... men jeg kommer nok ikke til å gå ut i 100% med en gang prrmisjonstiden er over heller... blir max 80% jobb... så får vi bare leve trangt en periode..

Ja, en dag får han til, håper jeh... men samtidig, jeg er jo snart ut i jobb igjen, så da er jo jeg på jobv og kan ta bestillinger og slikt hvertfall... ordner seg sikkert på et vis... men jeg kommer nok ikke til å gå ut i 100% med en gang prrmisjonstiden er over heller... blir max 80% jobb... så får vi bare leve trangt en periode..

det anbefalles å ha en redusert stilling i starten.. jeg har jobba 50% i starten med begge de to andre... fryktelig trangt, men så herlig å ha litt tid på jobb og litt tid hjemme..

Uææææææææh!!!!! Sbakka med NAV nå for hjelo til skjema....
Begynner å jobbe 20% neste uke:eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:

Det er helt sant at vi har det godt i Norge, med lang permisjon osv, men hva skal vi gjøre når samfunnet blir lagt opp til at vi skal jobbe begge to? Barnehageplasser vokser jo ikke på trær. Det er umulig for oss, her i vår kommune jaffal, å få barnehageplass før han har krav på. Ikke alltid alle får da heller...

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg skal ha ulønna permisjon fram til 1.mars. Om jeg får bhg går jeg ut i full jobb. Om ikke blir det 50% jobb + besteforeldre som blir løsningen her.

Back
Topp