Den derre Lakseforma

*Flatula*

Gift med forumet
Hva må jeg gjøre for at fløten ikke skal klumpe seg, eller er det vanlig?? For dem som har prøvd den ut og evt Råsa Muffin?? [:D]

Jeg aner ikke hva som gjør det, men noen ganger klumper den seg, og andre ganger ikke? Har aldri fått noe system på det, og det irriterer meg også - tar gjerne imot en løsning [:D]

[:D][:D] 

ORIGINAL: Råsa Muffin!

Hmm, det aner jeg faktisk ikke! Super lenge siden jeg har spist det nå, fikk lyst på [:D]

oppskrift!!![:D][:D][:D]

Hmm.. den har jeg ikke fått med meg!! Trenger også oppskrift for å kunne si noe om klumper og fløten[8D]

Kutte poteter i feks båter, kutte opp grønnsaker (evt ferdig blanding)brokkoli, blomkål, gulrøtter (i grunn det man liker) ha det i en ildfastform, ha oppi fløte sett det i ovnen og ta på ost like før det er ferdig [:)]

Spør flatula om tid i ovnen osv, for jeg husker ikke [8|]

Edit ; haha!! glemte at laksefilet-biter skal også oppi her [:D]

Bruker dere alltid samme type fløte?

Matlagingsfløte eller kremfløte er visst saken her.

kaffefløte vil nok bli grynet. Er det det dere mener med klumper?

Bruker alltid kremfløte eller matlagningsfløte, aldri kaffefløte. Problemet er at noen ganger, i stedet for å bli kremet saus, skiller fløten seg og blir til blank væske med cottage cheese-aktige klumper

ORIGINAL: Olive76

Bruker dere alltid samme type fløte?

Matlagingsfløte eller kremfløte er visst saken her.

kaffefløte vil nok bli grynet. Er det det dere mener med klumper?

Jeg bruker alltid matfløte når jeg lager den lakseforma, men blir "grynete"/klumpete uansett [&:][8D]

Jeg selv bruker å steke det på 200 grader i ovnen i ca 40 min [:)]

Takk for Råsa [;)][:D], for at du la ut oppskriften, hadde det litt travelt i går kveld, så jeg rakk ikke skrive den i innlegget [:)]

Kan hende at det bli mye vann om man bruker frosne grønnsaker? Eller noe med syreinnhold i de grønnsaker man bruker? Eller kanskje saften fra laksen har noe å si?

Gjetter villt her, men tror det kan være noe sånt...

Kan hende at det bli mye vann om man bruker frosne grønnsaker? Eller noe med syreinnhold i de grønnsaker man bruker? Eller kanskje saften fra laksen har noe å si?

Jeg har hittill bare brukt purreløk. [:)] Men kanskje det har noe med selve laksen?! [8D] Gubben lurte så fælt på hva somvar grunnen [:D]

Jeg tror kanskje det er laksen - jeg bruker nemlig en litt annen oppskrift, og har kun purre og paprika i forma, ingen frosne grønnsaker.. men det skjer allikevel. Fellesnevneren mellom oppskriftene våre er laks og fløte. Rart det ikke skjer hver gang bare [8|]

Da er det nok laksen [:D] [;)] Da får man bare overleve klumper [8D] Godt er det uansett [:)]

Men takker for at dere bryna hodet deres litt da [;)][:D]Thanx

For å eksperimentere litt kunne man jo lage grønnsakene og fløten, og så steke laksen i folie i ovnen samtidig. Kan hende man unngår klumpene da?

Så her er poenget å ha en laks som er samarbeidsvillig????

*google*

Back
Topp