Den berømte fødebagen..

Har de sånne helt flate puter på alle avdelinger på sykehuset? Har bare vært på operasjonsavdelingen og det var nesten vondt å ligge så flat :)

På obs posten på føden var de hvertfall helt flate og harde. Hjalp ikke å bygge opp med flere heller, like hardt [emoji38] kan jo hende barselhotellet er litt bedre, men tviler [emoji12]

Jeg tenkte å begynne å pakke litt i en reisekoffert denne helga. Men jeg ble fristet av et tilbud på en weekend bag fra Camcam på nett i dag, så da drøyer jeg med pakkingen til den kommer.

Mannen får ha med en egen sekk med sine ting.

Vi bor for øvrig kun 5 minutter unna sykehuset, så det er muligheter for å kunne fylle på med diverse iløpet av sykehusoppholdet. Med førstemann hadde jeg ikke behov for det: da ruslet jeg stort sett rundt i sykehusskjortene. De fungerte som kjoler for meg ettersom jeg ikke akkurat har høyden til en modell :p

På SUS hvor trultemor og jeg skal føde, må vi ha med egne nettingtruser for å holde på plass bindene. Dette varierer nok fra sykehus til sykehus. De kjøpes på apotek ja :)
Hvorfor kan man ikke bruke vanlige bomullstruser?
Illustrasjon:
28615huge.jpg

Illustrasjon:
28615huge.jpg
Det kan man helt sikkert :) Men jeg opplevde ihvertfall at engangs nettingtruser som er veldig elastiske og kan kastes når de blir blødd ut var mer praktisk. De bindene jeg fikk etter forrige fødsel var enorme, og ville ikke ha passet inn i noen av mine vanlige truser [emoji14]

Dere med barn fra før, hadde det vært lurt å pakke en bag til søsken også kanskje? Som kan stå klar hvis man må levere til besteforeldre mitt på natten e.l? :confused005
Ja, så absolutt! Her er storebror så liten at besteforeldrene kommer hit istedet, men ellers ville jeg absolutt hatt en bag klar til ham og :)

Illustrasjon:
28615huge.jpg
Se for deg at bindene går fra navlen din og helt opp til over rompa nesten.. å at du garantert blør gjennom en gang hvertfall.. vil helst ikke bruke vanlige truser det første døgnet. Men hør med jordmoren din hva hun anbefaler:)

Dere med barn fra før, hadde det vært lurt å pakke en bag til søsken også kanskje? Som kan stå klar hvis man må levere til besteforeldre mitt på natten e.l? :confused005

Absolutt en super ide!:) Mannen min skal sove hjemme etter babyen er født og starter fødsel på natta så kommer svigers eller mine foreldre hit. Så jeg tror ikke jeg trenger. Men tanken har slått meg:)

Se for deg at bindene går fra navlen din og helt opp til over rompa nesten.. å at du garantert blør gjennom en gang hvertfall.. vil helst ikke bruke vanlige truser det første døgnet. Men hør med jordmoren din hva hun anbefaler:)

Hvaaaaa!!!? [emoji33][emoji33][emoji33][emoji33]

Hvaaaaa!!!? [emoji33][emoji33][emoji33][emoji33]
Altså, du vet du skal gjennom en renselsesperiode på opp til 6 uker der du blør mye de første dagene? Tamponger er ikke lov å bruke pga fare for infeksjoner. Alt som er i livmoren skal ut og det har kommet et stort sår der morkaken sitter. Det blør mye i starten, og lukter veldig ekkelt. Men man må gjennom det. Heldigvis er fokuset på den lille babyen din :)

https://beta.babyverden.no/baby/10-kjappe-om-etterrier-og-renselse/

Last edited:
Altså, du vet du skal gjennom en renselsesperiode på opp til 6 uker der du blør mye de første dagene? Tamponger er ikke lov å bruke pga fare for infeksjoner. Alt som er i livmoren skal ut og det har kommet et stort sår der morkaken sitter. Det blør mye i starten, og lukter veldig ekkelt. Men man må gjennom det. Heldigvis er fokuset på den lille babyen din :)

Gah, nå kom jeg på at jeg gruer meg til lukta av den renselsen :wtf: Lukter så ekkelt!

Selv mener jeg at jeg blør mye under mensen også. Bruker da Always Ultra Night. De er 36 cm lange og har vinger for å hindre lekkasje. Lurer på om de ikke blir lange nok?
prokladki-dlya-jenschin-always-ultra-night.jpg

64493671.jpg

Selv mener jeg at jeg blør mye under mensen også. Bruker da Always Ultra Night. De er 36 cm lange og har vinger for å hindre lekkasje. Lurer på om de ikke blir lange nok?
prokladki-dlya-jenschin-always-ultra-night.jpg

64493671.jpg
Joda, tror du ikke det? Du kan jo ta med deg noen av bindene fra sykehuset sånn l tilfelle de første dagene etter

Jada, men bind fra navelen og over rumpa hørtes så mye mer voldsomt ut enn hva jeg har forestilt meg [emoji15][emoji15]

Jeg tenkte å begynne å pakke litt i en reisekoffert denne helga. Men jeg ble fristet av et tilbud på en weekend bag fra Camcam på nett i dag, så da drøyer jeg med pakkingen til den kommer.

Mannen får ha med en egen sekk med sine ting.

Vi bor for øvrig kun 5 minutter unna sykehuset, så det er muligheter for å kunne fylle på med diverse iløpet av sykehusoppholdet. Med førstemann hadde jeg ikke behov for det: da ruslet jeg stort sett rundt i sykehusskjortene. De fungerte som kjoler for meg ettersom jeg ikke akkurat har høyden til en modell :p

Sniker fra juni, men litt nysgjerrig på hvor dy fant camcam på tilbud. Sikler selv etter weekendbag'en [emoji4]

Back
Topp