Den aller beste middagsretten?

Sannheten skrev:
Ååååå! Pinnekjøtt! Gleder meg sånn til det kommer i butikken!

ja det er snadder

Nå når jeg er gravid, aner jeg virkelig ikke. I det ene øyeblikket bare må jeg har fiskegrateng, men når den er farlig klarer jeg nesten ikke lukten en gang. Hadde store planer om pizza til middag i dag, men endte opp med karbonader og paste, for så å angre på at jeg ikke lagde pizza. 

Hadde veldig lyst på biff tidligere i dag, med fløtegratinerte poteter og stekt champignon og løk, så tror vi lager det en gang i løpet av helgen, men kan godt hende jeg ikke har lyst på det før om flere uker. 

Ellers så er jeg også svak for pinnekjøtt. 

Pølser og potetmos.. med smelta smør. Seriøst, det er det aller beste jeg vet :P

Jeg er gift med en kokk, så.. jeg smører ikke mine egne brødskiver engang  Langt mindre lager middag :P Men jeg ville laget lasagne. Det er digg og easy :D

jeg liker mye jeg altså!
elsker f.eks hjemmelaget fiskegrateng, pølsegrateng, biff stroganoff, biff med godt tilbehør, en god bruchetta, hvitløksbrød med smeltet ost og dressing, fylt kylling med ris og bernaise saus, gresk salat med kyllingspyd, frityrstekt kylling, sydhavsgryte, god omelett and so on...
Kan ikke velge bare en ting! Kommer veldig ann på humør og tid på døgnet. Og ikke minst anledning.

Stekt laks!!:D

- hjemmelaga mousakka er nydelig, men tar mange timer å lage..
- biff med fløtegratinerte poteter eller brokkoligrateng
- fajitas
- fårikål

Kjøttkaker, stekt laks eller hjemmelaget pizza. Så avansert er jeg:)

det er mye.. men er i grunn veldig glad i all slags taco greier, fiskeboller med bacon er også godt .. 

LilleLavendel skrev:
er kanskje litt uoriginalt, men jeg ELSKER tapas!

ENIG!
Det kan jo være mye forskjellig det, men jeg elsker tapaskonseptet!

Gollemor skrev:
Bacalao, Jambalaya, Elgkarbonader, Lammelår.. hmm.. det er så mye godt

Hva er Jambalaya??

Elisabeth ! skrev:

Myshild Bergsprekken skrev:
det er mye.. men er i grunn veldig glad i all slags taco greier, fiskeboller med bacon er også godt .. 

Virkelig? Aldri smakt. Bacon oppi hvite sausen da eller?:P

Nei ikke i sausen.
Man har det ved siden av, er så godt å mose fiskebollene og potetene og ha i baconfett og bacon! Nammm!!!!

Det jeg liker best er en rett onkelen min lager, er en rett fra hjemmlande hans. Er med bønner,tomatsaus, lamekjøtt og kylling, med salat og hjemme laget brød

Det kommer an på humøret. Noen dager tenker jeg god, gammeldags mat som bestemor laget(klubb, grynpølse, lapskaus) er verdens beste. Andre dager lovpriser jeg halvfabrikata og den småharry, for ikke å si helharry, retten biffsnadder

D må bli Taco :p
hadde hatt d på julaften om eg fikk låv :) hehe

men kalkun me poteter, fløtesaus å grønnsaker e og snadder godt :D

Det er veldig masse! Farseboller i hvit saus, pinnekjøtt, blåskjell og hvitløksbrød, kyllingsalat med tzatziki, blekksprutringer på brygga i danmark, hjemmelaga grønnsakssuppe osvosv.. Akkurat nå er jeg gravid og har dødelig lyst på danske birkes, men det er jo faderullan ikke til å få tak i!!

Ågud, hvordan kan jeg velge? MATVRAK. emoticon

Kjøttsuppe, hjemmelaget lapskaus, biff med fløtegratinerte, grillet kyllingfilet, fårikål, farmors kjøttkaker, nachos, wok, indrefilet av svin.. Ja, altså. Jeg er veldig glad i mat generelt! :p

Back
Topp