Den 5. barnesykdommen...

Annanna

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Føler det meste går imot meg fortida.. Først blodig utflod, så får ungen jeg jobber tettest på påvist den 5. barnesykdommen. Jeg er dårlig og har sitti to timer på legekontoret i dag for div blodprøver og sjekk.
Om jeg er smitta er jo sjansen stor for at det går bra, men jeg har fått jobbforbud til de har sjekka om jeg har antistoffer.. Det kjennes mer ut som at jeg brygger på influensa, så vi får håpe det :)

Du får heldigvis også svar på om du er smittet av den femte barnesykdommen :)

Jeg tok testen tidlig for å evt slippe å bli sykemeldt om den femte barnesykdommen bryter ut på jobb :) har hatt den før så slipper å bekymre meg :)

Lykke til!

I mitt første svangerskap fikk et barn i bhg den 5.barnesykdom. jeg tok kontakt med sykehuset for å høre om det var farlig for gravide. De visste ikke noe om det, men jeg kunne komme og ta en test. Svaret fikk jeg nesten 2uker senere, og de sa ingenting om å holde meg hjemme til jeg fikk prøvesvarene. :/ hadde heldigvis hatt den som liten, men rart at de praktiserer dette så forskjellig..

I mitt første svangerskap fikk et barn i bhg den 5.barnesykdom. jeg tok kontakt med sykehuset for å høre om det var farlig for gravide. De visste ikke noe om det, men jeg kunne komme og ta en test. Svaret fikk jeg nesten 2uker senere, og de sa ingenting om å holde meg hjemme til jeg fikk prøvesvarene. :/ hadde heldigvis hatt den som liten, men rart at de praktiserer dette så forskjellig..
Hadde to kollegaer som var gravide i fjor samtidig som det var flere barn med den femte barnesykdommen. De måtte holde seg unna frem til de hadde fått svar på blodprøver, tror hun ene ikke hadde hatt den før. Hun måtte holde seg unna minst to uker etter at et barn hadde fått påvist sykdommen. Hvis man får sykdommen selv så skal man få jevnlige ulundersøkelser for å se om barnet i magen er blitt smittet. Tydelig at de du snakket med ikke hadde kunnskap :o

Hadde to kollegaer som var gravide i fjor samtidig som det var flere barn med den femte barnesykdommen. De måtte holde seg unna frem til de hadde fått svar på blodprøver, tror hun ene ikke hadde hatt den før. Hun måtte holde seg unna minst to uker etter at et barn hadde fått påvist sykdommen. Hvis man får sykdommen selv så skal man få jevnlige ulundersøkelser for å se om barnet i magen er blitt smittet. Tydelig at de du snakket med ikke hadde kunnskap :eek:

Ja , jeg er glad jeg hadde hatt den!

Legen sa det var veldig omdiskutert hvor stor risikoen var..
Men jeg har blitt skikkelig dårlig. Kraftig halsbetennelse og helt forferdelig vondt i ledd og muskler, så det er nok ikke denne jeg er smitta av.. Bekymringen min nå er at jeg må leve på paracet for å fungere :( men så lenge jeg ikke går over dosa går det vel bra. Med første tok jeg to paracet hele svangerskapet..

Back
Topp