Den 3 barnesykdommen...

Gabriela

Forumet er livet
Var det den med 3 dager feber og utslett? david har nå hatt 4 dager med høy feber, i går kveld forsvant den plutselig og i dag er han full i røde små prikker på overkroppen...
 
noen som vet? kjempetakknemlig for svar jenter.. usikker her[&o][&o]
 
4.barnesykdom du tenker på tror jeg.
Det typiske er at barnet får høy feber, litt hovne lymfekjertler i nakken, ofte ikke forkjølet. Ingen skjønner hvorfor barnet har feber !! Barnet er slapt, men med god almentilstand. Høy feber varer i 2-3 dager ,når barnet da er bortimot feberfri kommer utslettet.
 Det er et rødt småflekket utslett som utvikler seg på brystet, rygg,hals ,armer og bein Det varer i 1-3 dager, klør ikke.
Det gir ingen kjente komplikasjoner.

Hvis barnet ditt har hatt høy feber i 2-3 dager, men ikke er særlig syk: La da være å gå til lege!! Vent på utslettet dagen etter. Da har du forklaringen !
 
(tatt fra DinBaby ;barnesykdommer)
 
den kalles foresten også "6.barnesykdom" og "3dagers feber".  [;)]
 
okey[:)] [:)]tusen takk.. ja, da er det nok det davidosen har hatt.. vi gikk til legen den 3 dagen med veldig høy feber... altså på fredag, i går var han full i feber hele dagen før den plutselig forsvant i går kveld. i formiddag oppdaget jeg utslettene. han har faktisk småprikker på bena sine også..
 
jaja.. greit å få svar på dette her.. skumle greier altså...
 
dette hadde Haakon også for ikke så lenge siden.
2 dager med feber og plutselig kom det masse masse små røde prikker over hele kroppen, dagen etter hadde de blektnet noe og 3 dagen var de borte.. han var aldri plaget av dette eller noen ting..
Akse hadde det også på den måten så jeg sjekket ikke meg lege siden jeg kjente det igjen fra sist.
 
god bedring til Davidosen..
 
Back
Topp