Deltidsjobb og gravid

Silune

Betatt av forumet
Hei! jeg er 19 år og gravid i femte måned. I høst startet jeg på høgskolen, men fant fort ut at dette ikke var noe for meg. Jeg har hatt deltidsjobb i 4 år nå, men inntekten fra dette blir nok litt for knapp framover. Til nå har jeg tjent opp 110.000kr i år, men jeg er redd jeg kommer til å ende opp med engangsstønaden..
Problemet mitt nå er at ei annen er kommet tilbake fra permisjon, og det betyr mindre jobb på meg. Nå har jeg kun annenhver helg fast, og dersom det skulle være behov ut i fra dette.
Jeg har billån, husleie og andre regninger og betale, og det holder ikke med kun barnefar sine penger til dette, dog han tjener godt og er i fast jobb.

Vet noen av dere om ulike typer støtte jeg kan evt søke om? Kommer jeg til å ende opp med engangsstønad eller foreldrepenger??
Får helt vondt i magen av denne økonomiballen...
 
Dette bør du snakke med NAV om.
Send dem en melding med alle detaljene dine fra "mitt nav," så svarer de deg innen tre arbeidsdager. :)

Det er ikke så mange stønader du kan få, med mindre dere kvalifiserer for bostøtte, og NAV kan kreve at man flytter et billigere sted å bo, at du deltar på kurs for arbeidssøking osv.
Det er litt vanskelig å svare deg når jeg ikke har flere detaljer, men snakk med NAV, så får du svar på alt. :)
 
Så lenge du er sammen med barnefar er det ingenting å hente så vidt jeg vet.. men sier som hun over: snakk med nav. :)
 
Dette bør du snakke med NAV om.
Send dem en melding med alle detaljene dine fra "mitt nav," så svarer de deg innen tre arbeidsdager. :)

Det er ikke så mange stønader du kan få, med mindre dere kvalifiserer for bostøtte, og NAV kan kreve at man flytter et billigere sted å bo, at du deltar på kurs for arbeidssøking osv.
Det er litt vanskelig å svare deg når jeg ikke har flere detaljer, men snakk med NAV, så får du svar på alt. :)

Jeg vet ikke, men anbefaler deg å ringe rundt på skoler i nærheten og si du er interessert i å jobbe på tilkalling. Har du studiekompetanse kan du få lærertimer og det er ALLTID noen lærere som er syke eller har syke barn :p jobb så mye som mulig!
 
Last edited:
Med 110.000kr i året kommer du akkurat over grensa for engangsstønad, så du får permisjonspenger såfremt du enten har fast turnus eller jobber minimum hver 14.dag :) Jeg er student og jobber deltid ved siden av (en vakt minimum hver 14. dag), og med en inntekt på rundt 100.000kr i året kommer jeg over grensa for engangsstønad, og får heller permisjonspenger i henhold til gjennomsnittlig månedslønn de siste seks månedene før termin :)
 
Med 110.000kr i året kommer du akkurat over grensa for engangsstønad, så du får permisjonspenger såfremt du enten har fast turnus eller jobber minimum hver 14.dag :) Jeg er student og jobber deltid ved siden av (en vakt minimum hver 14. dag), og med en inntekt på rundt 100.000kr i året kommer jeg over grensa for engangsstønad, og får heller permisjonspenger i henhold til gjennomsnittlig månedslønn de siste seks månedene før termin :)

Åhh, det var betryggende :) Tusen takk for svar :Heartred
 
Back
Topp