Deltid utdanning uten relevant jobb ved studiestart?

• Trådstarter Trådstarter Stressa!
  • Opprettet Opprettet
S

Stressa!

Guest
Jeg er superstressa nå, tror jeg kanskje stresser uten at det er nødvendig men jeg stresser alltid med mindre jeg er 100% sikker. Jeg gikk fra vgs til å bli gravid og så til mammaperm og har nå søkt studie som barnehagelærer, noe jeg har hatt planer om lenge. Jeg kom inn på deltid studie og det hadde egentlig passet veldig fint for da kan jeg jobbe ved siden av. Men så så jeg at det stod at studiet er anbefalt at du alt har relevant jobb. Dette er ikke et krav for jeg kom jo inn, mens jeg ikke kom inn på en annen skole hvor det var et krav. Så nå har jeg begynt å søke barnehagejobber. Prøvde å ringe i dag, men sjefen for studie var på ferie. Kan det være et problem å ikke ha relevant jobb ved studiestart? Noen med erfaring, om deltid studier og relevant jobb?

Jeg er superstressa nå, tror jeg kanskje stresser uten at det er nødvendig men jeg stresser alltid med mindre jeg er 100% sikker. Jeg gikk fra vgs til å bli gravid og så til mammaperm og har nå søkt studie som barnehagelærer, noe jeg har hatt planer om lenge. Jeg kom inn på deltid studie og det hadde egentlig passet veldig fint for da kan jeg jobbe ved siden av. Men så så jeg at det stod at studiet er anbefalt at du alt har relevant jobb. Dette er ikke et krav for jeg kom jo inn, mens jeg ikke kom inn på en annen skole hvor det var et krav. Så nå har jeg begynt å søke barnehagejobber. Prøvde å ringe i dag, men sjefen for studie var på ferie. Kan det være et problem å ikke ha relevant jobb ved studiestart? Noen med erfaring, om deltid studier og relevant jobb?
Hei!

Nei, det er ikke et problem. Det er ikke obligatorisk å ha jobb i det hele tatt. ;)

Ikke tenk på dette; bare gled deg til skolestart, og kos deg med ferie! :)

Hei!
Dette var også ett krav når jeg tok samme studie. Tror det var minimum 20% i relevant jobb..? Jeg er nesten helt sikker på at du ikke mister plassen, men at det nok er en fordel for deg å finne en jobb så fort som mulig da man ofte får oppgaver på skolen som skal utføres på jobb :)
Gratulerer med studieplass!

Gratulerer med studieplass! :) Jeg har tatt de første tre årene på grunnskolelærer uten å ha relevant jobb. Nå har jeg fått jobb i skolen, men ikke helt innenfor det jeg utdanner meg til. Likevel er det nok veldig greit å få prøvd meg litt nå, for jeg begynner på et masterprogram og skal være ferdig utdannet lektor om to år. Det har ikke vært noe problem at jeg ikke har hatt relevant jobb, men det er jo alltid en fordel å få flere knagger å henge det man lærer på. :)

Back
Topp