Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Oh yeah...hatt det i flere uker jeg... Barn nr 2 det her...så satser på at det er normalt å få det så tidlig med nr 2...![]()

Jeg også håper det er vanligDet er skikkelig slitsomt å ikke ha noe styrke igjen i magen, allerede nå
![]()
gikk fint sammen forrige gang, så håper det går greit denne gangen også. Magen kom jo mye tidligere også denne gangen og er betydelig større sammenlignet med samme tid sist.Ja, veldig slitsomt for ryggen...og så kaver jeg når jeg skal reise meg fra sofaen eller sengagikk fint sammen forrige gang, så håper det går greit denne gangen også. Magen kom jo mye tidligere også denne gangen og er betydelig større sammenlignet med samme tid sist.
De gikk fint sammen forrige gang hos meg også, så håper det samme skjer igjen Hvordan merker man det?
Førstegangs her. Hvordan vet man at de har delt seg? Kan man kjenne det eller se det? En del av jobben min er knyttet til konstant bruk av magemusklene, så det der gruer jeg meg litt til å kjenne ...
Barn nummer to, og har delte magemuskler er i uke 28tror de delte seg rundt 24-25.
De skal jo dele seg, individuelt hvor tidlig det skjer. Men, sjelden de vokser helt sammen. De fleste vil alltid ha litt diastase.
Ja, mine gikk aldri tilbake. Etter MR er det tydelig at det kun er operasjon som vil gjøre at de finner veien til hverandre igjen. Men det plager ikke meg. Har til vanlig ikke en typisk «mamma mage». Kun om jeg spiser for mye brød.Flere med delte magemuskler? Syns det er tidlig å få allerede nå, men mulig det er vanlig når man har født før? Håååper de går tilbake etter fødsel24+4 i dag

Ja, mine gikk aldri tilbake. Etter MR er det tydelig at det kun er operasjon som vil gjøre at de finner veien til hverandre igjen. Men det plager ikke meg. Har til vanlig ikke en typisk «mamma mage». Kun om jeg spiser for mye brød.![]()
Jeg syns det er noe herk og håper virkelig de går sammen igjen 
Det er jo ikke mindre krefter i magen fordi de er delt da?Er det ikke slitsomt å gå rundt med så lite krefter i magen?Jeg syns det er noe herk og håper virkelig de går sammen igjen
![]()
Jo? For meg er det detDet er jo ikke mindre krefter i magen fordi de er delt da?![]()
De fungerer jo ikke som de skal når de er delt? Ellers er det noe annet galt med min mage isåfall 

Ja, men nå er du jo gravidJo? For meg er det detDe fungerer jo ikke som de skal når de er delt? Ellers er det noe annet galt med min mage isåfall
![]()

Så prøv med noen styrkeøvelser for gravide Ja, men nå er du jo gravidMine er delte både nå og når jeg ikke er gravid. Men det er helt normalt at de deler seg i svangerskapet. Jeg har bekkenløsning i tillegg og jobber med bekkenøvelser. Det er i følge min fysio vanlig å «miste kontakten» med magemusklene fordi man ikke bruker de på samme måte. Jeg trener all muskulatur rundt bekkenet inkludert mage og rygg. Var så utrolig rart når jeg trente magen. Kjente at jeg ikke hadde hatt noe kontakt med de forutenom da jeg kastet opp
Så prøv med noen styrkeøvelser for gravide
![]()
Nå før de delte seg hadde jeg null problemer med å ta en situp for å reise meg opp fra senga f.eks selvom jeg var gravid. Men nå som de har delt seg er det en umulig oppgave 
Kan godt være at man reagerer forskjellig på det. Alt var litt ustabilt etter fødsel og det tok litt tid før jeg kjente meg sterk, men kan ikke huske at det har vært ille. Jeg klarer nesten ikke reise meg fra liggende stilling, men det er fordi magen er storEtter forrige fødsel «fungerte ikke» magemusklene mine før de hadde gått sammen igjen, så jeg kan ikke skjønne at de kan forbli delt uten at man merker det på styrken i magenNå før de delte seg hadde jeg null problemer med å ta en situp for å reise meg opp fra senga f.eks selvom jeg var gravid. Men nå som de har delt seg er det en umulig oppgave
Blir spennende å se etter fødsel denne gangen da, hvis de ikke går sammen igjen
![]()
Mine har jo aldri gått tilbake igjen, men jeg fungerer greit. Kan ta sit ups, men det er frarådet med planken osv når man har delte magemuskler. Legen spurte meg om involvene mine tyter ut fordi det er såpass stort brokk på bildene, men jeg er livredd for operasjon etter KS med nr 1. Utrolig nok er magen flat så lenge jeg holder meg unna karbohydraterKan godt være at man reagerer forskjellig på det. Alt var litt ustabilt etter fødsel og det tok litt tid før jeg kjente meg sterk, men kan ikke huske at det har vært ille. Jeg klarer nesten ikke reise meg fra liggende stilling, men det er fordi magen er storKjenner magemusklene mine på siden når jeg prøver å reise meg og mannen må strekke ut en hånd
Mine har jo aldri gått tilbake igjen, men jeg fungerer greit. Kan ta sit ups, men det er frarådet med planken osv når man har delte magemuskler. Legen spurte meg om involvene mine tyter ut fordi det er såpass stort brokk på bildene, men jeg er livredd for operasjon etter KS med nr 1. Utrolig nok er magen flat så lenge jeg holder meg unna karbohydrater