Delte magemuskler

Julibaby2020

Forelsket i forumet
Julikulene 2020
Oktobergull 2022
Hei,

lurer på når det er vanlig at magemusklene deler seg?

Jeg er 30+1 i dag og kan fortsatt ta situps osv. Virker ikke som om noe har delt seg her enda..?

Hvordan er det med dere?

Mine delte seg rundt uke 20 tror jeg. Husker ikke helt, men hvertfall mange uker siden :p

Mine magemuskler har delt seg, men kan fremdeles ta en situp :)
Er 30+1, de delte seg nok rundt uke 20

Mine har delt seg og jeg må være forsiktig med enkelte mageøvelser for å unngå å få den bulen som ikke er ønskelig. Kan heller ikke ta armhevinger uten å få det.

Kanskje et dumt spørsmål, men hvordan vet man om de er delt eller ikke? Kan ikke si at jeg har opplevd noe forskjell

Det blir sånn kul opp på midten av magen om jeg prøver å ta sit-up/ reise meg opp fra liggende på ryggen. Jeg har ikke sjans, får ikke til å bruke de magemusklene lengre :hilarious:

Det blir sånn kul opp på midten av magen om jeg prøver å ta sit-up/ reise meg opp fra liggende på ryggen. Jeg har ikke sjans, får ikke til å bruke de magemusklene lengre :hilarious:

hmmm... dette må testes ut :hilarious:

Hei,

lurer på når det er vanlig at magemusklene deler seg?

Jeg er 30+1 i dag og kan fortsatt ta situps osv. Virker ikke som om noe har delt seg her enda..?

Hvordan er det med dere?
Det anbefales ikke å ta situps. Det gjør sånn at sjansen for å få delte magemuskler er mye større. Fikk så huden flagret av fysioterapeuten min når jeg tok 1 situp for 6-7 uker siden eller noe sånn, for å putte en pute under hodet

Det anbefales ikke å ta situps. Det gjør sånn at sjansen for å få delte magemuskler er mye større. Fikk så huden flagret av fysioterapeuten min når jeg tok 1 situp for 6-7 uker siden eller noe sånn, for å putte en pute under hodet

What? Det visste jeg ikke. Har ikke tatt mye situps, men gjør roterende båt (hvis det gir mening, står i planke, og trener siden av magen. Prøver å ikke trene de midtre magemusklene så mye direkte.

Deler/ flytter alles magemuskler seg?

Jeg er 29+6 og kan ikke si jeg har merket noe lignende det dere forteller eller som står i linken.
Jeg kjenner jo at det er værre å sette seg/ komme seg opp, men da ikke alltid grunnet magemusklene, men mer at mini ligger helt ned i bunn av magen å potler med noe akrabatiske greier :P

Men jeg merker mer at jeg bruker magemusklene for stabilitet, eks når jeg skal plukke noe opp fra gulvet, eller knyte skoene.

Kanskje et dumt spørsmål, men hvordan vet man om de er delt eller ikke? Kan ikke si at jeg har opplevd noe forskjell
Sniker, men hvis du lurer kan du ligge på golvet eller senga, presse fingrene midt på ved navlen eller der omkring og bøye hodet opp som for situps. Har magemusklene delt seg vil du kjenne som et søkk eller mykt parti med de harde magemusklene på sidene. Kjenn med fingerspissene, så kjenner du det lett.

Sniker, men hvis du lurer kan du ligge på golvet eller senga, presse fingrene midt på ved navlen eller der omkring og bøye hodet opp som for situps. Har magemusklene delt seg vil du kjenne som et søkk eller mykt parti med de harde magemusklene på sidene. Kjenn med fingerspissene, så kjenner du det lett.

Takk! :) kunne ikke kjenne noe annet enn hardt så går utifra de ikke er delt :P

Takk! :) kunne ikke kjenne noe annet enn hardt så går utifra de ikke er delt :p
Det kan godt tenkes! For de fleste (alle?) vil magemusklene dele seg til slutt, for å lage plass til magen med baby inni. :-) Hvis du kjenner rundt med fingerspissene, trykker godt ned der så vil du kjenne det. Det er forresten også derfor det er vanskelig å komme seg opp av sofa mm etterhvert i svangerskapet. Ikke størrelsen på magen alene,men at magemusklene ikke er der de pleier.

Det kan godt tenkes! For de fleste (alle?) vil magemusklene dele seg til slutt, for å lage plass til magen med baby inni. :) Hvis du kjenner rundt med fingerspissene, trykker godt ned der så vil du kjenne det. Det er forresten også derfor det er vanskelig å komme seg opp av sofa mm etterhvert i svangerskapet. Ikke størrelsen på magen alene,men at magemusklene ikke er der de pleier.

Så fasinerende, magen har akkurat satt fart så kan være at det skjer når som helst nå :hilarious:

Back
Topp