Delte magemuskler

Det samme skjedde med meg når jeg ventet første. Magen min var alt annet enn stor og jeg mad mine 176 cm veide ca. 75 kg ved unnfangelsen. Jeg var 81 kg ved siste kontroll, 2 dager før fødsel.

Det samme skjedde med meg når jeg ventet første. Magen min var alt annet enn stor og jeg mad mine 176 cm veide ca. 75 kg ved unnfangelsen. Jeg var 81 kg ved siste kontroll, 2 dager før fødsel.
Takk for svar :) Kan jeg spørre om fødselsvekten til barnet? Ser nemlig at det er nevnt flere steder at det kan være en årsak. Er litt bekymret for det..

Sniker fra juni. Magemusklene må vel dele seg på at tidspunkt for at magen skal få plass til å vokse. Mine har delt seg for lengst, tredje barn nå. I tidligere svangerskap delte de seg også lenge før termin. La på meg 12-13 kg i begge tidligere svangerskap, og begge barna veide ca 3300 gram.

Jeg har også delte mage muskler etter tidligere fødsler. Jeg er undervektig, og har født barn med helt normal vekt (rundt 3000 gram), så vekt på deg og baby har ikke noe å si. :-)
Det er bare det at livmoren må gi plass til det voksende barnet! :-)

Gjør det vondt? Hvordan kjenner man at de har delt seg?

For meg gjorde det ikke vondt. Jeg lå på rygg, og skulle reise meg da jeg så det :)
Kan du beskrive hvordan det ser ut? Eller blir det vanskelig?

Kan du beskrive hvordan det ser ut? Eller blir det vanskelig?
Hvis du ligger på rygg og løfter hodet mot magen mens du strammer magemusklene så ser du gjerne at magen er litt spiss på midten. At det buler litt ut. Litt som et hustak.

Ser jeg også har fått litt delte muskler. Tror det er helt vanlig? De må jo på et tidspunkt gi etter for å gjøre plass til voksende livmor og baby :)

Mine delte seg forrige gang, og har begynt å dele seg nå nettopp også. Er veldig normalt det da, så magen og barnet får plass til å vokse. Er bare det at hos noen går de ikke sammen igjen etterpå.

Gutten min var 3,2 kg og 47 cm, og hadde liten mage. Så ikke noe stor baby her. Og er enda mindre denne gang.

Som blir sagt over her, så er dette veeeldig vanleg :) Er vel meir uvanleg at det ikkje skjer ;)
Her delte dei seg for ei stund tilbake, men skal og ha tvillingar så det er ekstra synleg denna gongen. Blir spennande å sjå korleis det blir eit par mnd etter fødsel.
Med tanke på korleis magen min såg ut etter nr 1, så må eg ærleg innrømma at eg nærmast håpar dei ikkje klarer å trekka seg ordentleg saman :P

Det skjer på de aller fleste. Helt normalt. Det er en av grunnene til at det har lite for seg å trene vanlig situps når man går gravid. Eneste du oppnår da er at magen blir spiss i følge fysioterapeut.

Kan ta skrå situps ;)

Back
Topp