Delte magemuskler?

Småtass

Glad i forumet
Er det andre som fortsatt har delt magemuskel?
Hvis jeg tar rette sit ups kan jeg kjenne at magen fortsatt er "delt i to". Er det farlig å ta sit ups enda da?
Trodde magemuskulaturen skulle være bra etter ca 3mnd jeg [:)].

hmmm har jeg muskler i magen?? hehe... nei aner ikke virkelig, delte magemuskler, ikek hørt om før tror jeg. [:D]

Magemusklene deler seg jo på en måte i to når en går gravid. Når jeg prøver å ta sit ups nå så kan jeg kjenne at musklene ikke er sammenvokst i midten, kan klemme inn mellom musklene. (litt knotete forklart). Hmm muligens det skyldes mangel på muskler, ikke at de er delte [:)] tihi.

Vet ikke hvor mye delt som er normalt, men vet ihvertfall om det er snakk om mye, så har du krav på å få de sydd i sammen igjen. Om musklene er ifra hverandre, så vil det ikke være mulig å få en "flat" mage uten operasjon.

Hvis du tar situps når musklene ikke har gått sammen igjen, så kan du faktisk få brokk... Det er veldig individuelt hvor lang tid det tar før de har gått sammen igjen, men ca 3-6 mnd er vel den normale tiden det tar.

Hmmm, kan ikke kjenne at noe har delt seg her... tar situps og det går helt fint (nå hadde jeg keisersnitt da, vet ikke om det har noe med saken). Men om du lurer kan du jo spørre legen eller helsesøster eller noen som har greie på sånnt.

Ikke at du trener for tidelig liksom og det blir verre eller ødelagt noe som ikke er som det skal...

Tror du må være veldig forsiktig med situps da ja!! Tror kanskje du bør få legen til å se på det for klarering slik at du ikke påfører deg noe med treningen, hadde jeg gjort. Er vanlig at musklene skal komme seg til ca 3mnd ja, men alle er jo individuelle og mye går ikke som planlagt så...[;)]

ikke for å skremme deg, men har en venninne som fant ut 6 år etter graviditeten at mage musklene var sprengt så hun måtte "sy" de sammen igjen.... så jeg ville sjekka det opp [;)]

Tusen takk for alle svar. Synes det er litt ekkelt dette her.
Tar ikke rette situps lenger, bare skrå. Magen ser helt grei ut, er flat som før fødsel så kan ikke se at de er delte, kjenner det bare når jeg ligger på ryggen og strammer musklene.
Skal på 6mnd kontroll med mini 23 februar og barnelegen på helsestasjonen er min fastlege så kan høre med han når jeg er der. Huff, håper det blir bra av seg selv [&:]

ORIGINAL: Sparkebukse

Vet ikke hvor mye delt som er normalt, men vet ihvertfall om det er snakk om mye, så har du krav på å få de sydd i sammen igjen. Om musklene er ifra hverandre, så vil det ikke være mulig å få en "flat" mage uten operasjon.

Mine er fra hverandre, føler jeg kan stikke handa inn imellom å rote i tarmene..haha æsj[&:][8D]... Men, jeg trener hver dag, har trent siden jeg kunne begynne å trene etter fødselen og mangen min er så flat det går ann å få en mage.. Så tror ikke det har noe betydning...[8|]

Back
Topp