Delt nyhet med venner og familie?

H_7392

Glad i forumet
❤ Aprilbarna19 ❤
Hei, nå ser jeg det popper opp flere gravidnyheter på instagrammen min i det siste blant kjendiser hvertfall ;) Har dere annonsert graviditeten til venner og familie enda? Jobb? Hvordan gjorde dere det? Jeg har lyst å vente til etter neste ultralyd men har samtidig fortalt det til venner vi har vært med i sommer.

Venner og familie vi har vært med i sommer, vet. Som er de fleste nær oss. Jobben får vite nå på mandag, når jeg er tilbake etter ferie, for de kommer uansett til å se det. Har ny ultralyd den 16. og hvis alt ser bra ut der, kommer det nok et innlegg på Instagram :happy:
Familien har på forskjellige måter blitt overrasket med ultralydbilder, det var enkelt og greit.

Nå forteller jeg det litt sånn fortløpende til folk jeg treffer. Begynner å se gravid (eller evt en del tjukkere) ut, så da synes jeg det er lettere å bare si det :happy: Men kjenner jeg gruer meg litt til å dra på jobb neste uke, blir litt rart å komme tilbake fra sommerferie og «plutselig» være gravid:hilarious:

Nå forteller jeg det litt sånn fortløpende til folk jeg treffer. Begynner å se gravid (eller evt en del tjukkere) ut, så da synes jeg det er lettere å bare si det :happy: Men kjenner jeg gruer meg litt til å dra på jobb neste uke, blir litt rart å komme tilbake fra sommerferie og «plutselig» være gravid:hilarious:
Jeg gruer meg veldig!
Når jeg er tilbake på jobb så er jeg 17 uker og det syns. Gruer meg til prat om tilrettelegging, permisjon osv osv.

12+1 her. Vi har fortalt våre sjefer og familie for et par uker siden. Fortalt venner alt ettersom hvem vi treffer på. Kommer ikke til å gjøre noen offentlig annonsering på sosiale medier. Til famillie sendte vi bare ultralydbilde ved siden av en bolle :-)

Jeg gruer meg veldig!
Når jeg er tilbake på jobb så er jeg 17 uker og det syns. Gruer meg til prat om tilrettelegging, permisjon osv osv.
Det går jo sikkert veldig greit da, men det er ubehagelig allikevel. Og jeg synes liksom det er litt kleint, særlig fordi jeg har snakket med flere på jobben om at to barn definitivt holder for oss, også plutselig kommer tredjemann allikevel :shy:

Det går jo sikkert veldig greit da, men det er ubehagelig allikevel. Og jeg synes liksom det er litt kleint, særlig fordi jeg har snakket med flere på jobben om at to barn definitivt holder for oss, også plutselig kommer tredjemann allikevel :shy:
Får se hvordan det går. Har en lite hyggelig sjef og en mindre hyggelig ledelse… ender vel i sykemelding pga psykisk stress og belastning fra dem fremover som med de stakkars andre som har vært så «dumme» å bli gravide i denne bedriften som sjefen min sa på et møte..

Får se hvordan det går. Har en lite hyggelig sjef og en mindre hyggelig ledelse… ender vel i sykemelding pga psykisk stress og belastning fra dem fremover som med de stakkars andre som har vært så «dumme» å bli gravide i denne bedriften som sjefen min sa på et møte..
Huff da, det høres ikke bra (eller helt lovlig) ut! Masse lykke til, håper det går bedre enn fryktet!

Vi begynte å fortelle til nære venner i sommer! Fra uke 9 og utover. Denne uken har vi fortalt til de som ikke er helt nærme oss i det daglige. Har også gitt besteforeldre beskjed om at det er lov å si det :hilarious: fått svar på NIPT og ultralyd og er uke 14 nå så føler det er "trygt".

Samme her. Er lærer, så har vært borte fra jobb en stund.

Vi har fortalt familie og noen venner om mini, i tillegg til sjefen og et par kollegaer. Det føles merkelig å være på jobb og omgås kollegaer som ikke vet enda. Jeg føler jo at det er umulig å skjule magen! Så blir nok ikke lenge før jeg forteller det til flere på kontoret. :)

Sånn sett fint at det har vært ferie og at graviditeten har gått sin gang uten at jeg har følt at jeg må skjule noe for kollegaer. :) Sjefen min er tilbake fra fire ukers ferie i neste uke og jeg er nå 11 uker på vei så tenker å fortelle henne det denne uken :)

Sjefen var første utenom mannen, ble så dårlig så tidlig. Har fått god støtte underveis fra henne. Ellers har vi sagt det til noen veldig få nære venner og foreldre. Blir spennende å se hvordan det blir å starte på jobb etter sommerferien, og og om noen blir mistenksomme. Tenker å si det til flere om ca to uker etter vi har neste ul.

Vi har informert barna, og nærmeste familie da jeg passerte 3 mndr. :)

Har fortalt besteforeldre, søsken og vår datter. Fortalte etter TUL. Jobben blir å fortelle i månedsskiftet da jeg skal opp til kontoret (har 100% hjemmekontor)

Jøssenavn for et utrivelig sted.. :/

Jøssenavn for et utrivelig sted.. :/
jepp... det var ikke sånn før, men vi fikk ny toppledelse for 1,5 år siden og da rakna hele bedriten under han..
70% av de ansatte har sagt opp, blitt sagt opp eller sykemeldt seg.

Jeg har kun fortalt det til et par venninner .. dette var ikke planlagt i det hele tatt, så har tatt veldig lang tid å «akseptere» at dette faktisk skjer.. Men magen begynner å bli veldig vanskelig å skjule, så når vi får svar på nipt testen til uka så forteller vi til familien å sånn, dersom alt er bra på testen. :) Er 13+6.

Back
Topp