Delt magemuskler...

Vigdis88

Elsker forumet
September 2012
Heia damer :)

tenkt eg sku spør dåkk om ein litn teng angående magemusklan etter fødsel...førde om det begynn å bi ei stund si eg fækk Fie :p

Eg træn ganske ofte (3-4 gang i uka, 1-1,5 time pr gang) og eg vill no tørr å påstå (utn å va sjørlgo) at eg e ganske godt træna, MEN etter jul ha eg begynnt å fokuser mye av treninga på rygg/mage og støttemuskulatur, men ha lagt merke tell en teng ang magemusklan menna....viss eg ligg flatt på ryggen, og løst opp høve og ser ned på magen min, og stram magemusklan, så bi magen helt flat, jævnt med hoften, men eg kan (viss eg vill) stekk en fenger mellom magemuskaln nedafør navelen, da skyves magemusklan seg fra kvarainner.....e det normalt :O

Og uansett ke mysje eg træn, når eg går oppreist vanelig, eller står eller uansett, så e ikje magen flat som den e når eg stram magemusklan, magen bul liksom litt ut :/ e det pga at magemusklan e delt? eller e det normalt?

Når eg ha spist (uansett menge og ulike typa mat) så ser eg faktisk gravid ut :O får sånn 3 mnd mage som eg kaill det.... :p Kjærestn sei at eg e søt med "mættmagen" som han kaill den :/ men eg syns ikje den e like søt...

Motivasjon førr å træn magemusklan bi liksom ikje så bra då...når det ikje ser ut som det har nå førr seg :/


kan send dåkk bilda av magen viss dåkk ikje trur meg :p har jo et par av dåkk på snap :)

Har dåkk samme "problemet" eller e det bære eg som e sjørlkritisk...
 
Det er helt normalt, og mine magemuskler er enda delt. De var nesten sammen igjen før jeg ble gravid med Lillebror, litt over 3 år etter forrige fødsel :p
Jeg er usikker på om det er magemusklene som gjør at magen ser slik ut, men ikke alle blir 100% slik de var før de fikk barn, det er hvertfall veldig normalt :)
 
Jeg ser ikke mine magemuskler noe særlig, for de er under en hel del fett, så jeg aner ikke hvordan de ser ut. :p

Men jeg vet at de som er veldig slank lettere får "mage" når de spiser eller oppblåst, det vises mye fortere enn dersom man allerede har ekstra mage. ;)
 
åkei :) Men kansje det ska va sånn....veit jo at magemusklan får gjennomgå litt under graviditeten....kansje spesielt viss man e litn å smal i utganspunktet å pluttsele bi veldi stor :p eg la jo på meg 25kg under graviditeten....og magen vart jo ganske stor på sluttn...

E vell sånn det ska va då regn meg med :p e vell en del av det å bi mamma :)
Vart bære litt redd, ang det å bi plaga med ryggen, lest at mange bi plaga med ryggen, men det e de som har fleire cm mellomrom, og kansje får ein heil knyttnæve mellom magemusklan. Får bære fortsætt å træn, å sjå ke det bi uta det :p
 
åkei :) Men kansje det ska va sånn....veit jo at magemusklan får gjennomgå litt under graviditeten....kansje spesielt viss man e litn å smal i utganspunktet å pluttsele bi veldi stor :p eg la jo på meg 25kg under graviditeten....og magen vart jo ganske stor på sluttn...

E vell sånn det ska va då regn meg med :p e vell en del av det å bi mamma :)
Vart bære litt redd, ang det å bi plaga med ryggen, lest at mange bi plaga med ryggen, men det e de som har fleire cm mellomrom, og kansje får ein heil knyttnæve mellom magemusklan. Får bære fortsætt å træn, å sjå ke det bi uta det :p
Det hjelper jo å trene, men magemusklene bruker lang tid på å komme seg :)
 
Her er det ikke akkurat supertrent kropp lenger, men magemusklene virker tilsynelatende som før. Kan ikke dytte de fra hverandre heller.
 
Ikke hørt om dette.. men kan tenke meg det er normalt at sånt kan skje med musklene ja.. også siden "Fru H" har hatt det samme :) jeg har ikke sjekket mine! (Ikke at jeg kan se de heller da haha) :p men mange som opplever store forandringer på kroppen etter å ha fått barn.. noen får bredete hofter, noen en litt annen fasong på ryggen osv :)
 
Takk før svar jeinter :)

Eg får bære fortsætt å træn som eg bruk :) så får det no bære bi sånn som det bi tell slutt :p
E vel fint lite å jr med det uansett :)
 
Hehe den så jeg på fb :) måtte sjekke musklene mine (langt inni der) :p virker som om dem er på plass hos meg
 
Hehe, det er maaaange år siden jeg har sett mine magemuskler jeg også ;)
 
Back
Topp