Deling av bilder

MusikkNurket

Betatt av forumet
Maiskolbene 2023 :-)
Både barnefar og jeg er veldig bestemt på at ingen bilder av vår baby skal ut på sosiale medier og slikt.
Jeg lurte på om noen av dere har gode tips til apper eller andre program hvor man enkelt og sikkert kan dele bilder med både familie men også med venner?
Helst noe som ikke krever abonnement.. Orker ikke betale for enda mer i disse tider :dead:

Både barnefar og jeg er veldig bestemt på at ingen bilder av vår baby skal ut på sosiale medier og slikt.
Jeg lurte på om noen av dere har gode tips til apper eller andre program hvor man enkelt og sikkert kan dele bilder med både familie men også med venner?
Helst noe som ikke krever abonnement.. Orker ikke betale for enda mer i disse tider :dead:
Edit: Trodde jeg var på min egen termingruppe:hilarious:

Vi har bare laget en egen gruppe på Snapchat hvor vi kan sende slik at alle får de samme bildene. Så fremt at alle du vil dele med har Snapchat også, så er det en grei måte å dele på.

Sniker fra september. Vi brukte moment garden da vi fikk de to forrige. Denne gangen tror jeg vi bare sender litt på messenger. :)

Family Album :D

Jeg laget en story på snapchat hvor kun utvalgte kan se :confused005

Så noen på Facebook gruppen anbefalte Family Album, så kanskje vi prøver det.

Vi har ikke Snapchat, så om jeg ikke finner en god app eller nor så blir det vell messenger, men igjen, så er jeg ikke veldig keen på å gi Facebook bildene mine, selv i en privat gruppe. Er klar over at jeg nok er litt for oversensitiv når det kommer til dette :happy090

Vi bruker signal her. Da er det ende-til-ende-kryptert og samtalene og bildene blir bare lagra lokalt på enhetene. Da slipper du at bilder blir lagra på en sentral server i et utland uten gdpr og at bildene lett kan komme på avveie. Etter det jeg har forstått fungerer signal omtrent som med sms/mms/iMessage, men at man kan lage grupper med folk uavhengig av hvilket operativsystem de bruker (ikke avhengig av iphone f.eks).

Delte album på Google Photos eller iCloud synes jeg har fungert veldig greit. :happy: Disse kan brukes uavhengig om man har iPhone eller Android-telefon, er gratis, og kan også brukes via PC/data. Også har de super apper som enkelt kan brukes fra telefonen.:thumleft

Signerer det @Lykkeliten2023 skriver. Vi bruker kun Signal til bildedeling. Snapchat er ikke ende-til-ende-kryptert selv om bildene "slettes", så jeg har aldri sendt et eneste bilde av barna der. Telegram er heller ikke like sikkert som Signal.

Ellers har Signal forbedret funksjonaliteten mye. De tilbyr ganske likt grensesnitt som Messenger, og man kan også dele historier med utvalgte personer. Programmet er gratis, men en kan donere en sum frivillig. Jeg gjør det, fordi det er utrolig viktig for meg at noen lager slike systemer, og da vil jeg også støtte arbeidet.

Vi bruker signal her. Da er det ende-til-ende-kryptert og samtalene og bildene blir bare lagra lokalt på enhetene. Da slipper du at bilder blir lagra på en sentral server i et utland uten gdpr og at bildene lett kan komme på avveie. Etter det jeg har forstått fungerer signal omtrent som med sms/mms/iMessage, men at man kan lage grupper med folk uavhengig av hvilket operativsystem de bruker (ikke avhengig av iphone f.eks).
Anbefaler også signal. Lastet det ned da mange av mine russiske venner (som er regimekritiske) anbefalte det etter krigen startet

Er det den som heter "signal private messenger"? Og er det slik at alle som skal se bilder der må laste den ned?

71A823DA-CDAE-4B65-912D-0286A9DDCA54.jpeg

Like etter jeg kommenterte her fikk jeg opp dette som reklame på insta..:playful: hurra for cookies! Men likevel, kanskje det kan være noe av interesse? Hvis det var noe slikt du så etter, @MusikkNurket? Jeg har aldri prøvd appen før, men den så lovende ut.:happy:

Vis vedlegget 404268

Like etter jeg kommenterte her fikk jeg opp dette som reklame på insta..:playful: hurra for cookies! Men likevel, kanskje det kan være noe av interesse? Hvis det var noe slikt du så etter, @MusikkNurket? Jeg har aldri prøvd appen før, men den så lovende ut.:happy:
Haha overraskende nok har ikke jeg fått opp noe reklame for det enda :hilarious: hva heter denne appen? Tror det bare er bilde lagt ved her.

Sniker fra juni. Har brukt Back Then til førstemann, gratis opp til en viss mengde data, kun inviterte kan se, like, kommentere og dele bilder. Kan lage egne album til hvert barn, får opp en slags tidslinje hvor man ser hvor gammelt barne var da bildet ble tatt. Veldig fornøyd, kommer til å betale for abonnement når jeg overskrider datamengden:happy:

Google foto , du kan lage en mappe der du kan legge til folk og dele link, veldig enkelt

Back
Topp