Deler barna rom?

• Trådstarter Trådstarter Jentemamma♡
  • Opprettet Opprettet
J

Jentemamma♡

Guest
Vi er helt galne etter en nr 3. Men det eneste mannen tenker på er at det ikke er nok soverom til en til. Vi har fra før av to jenter, ei på 5 år og ei på15 mnd og jeg ser foran meg at de kan dele rom etterkvart, for babyen sover jo hos oss ihvertfall de første 6 mnd :-) noen som har jenter/gutter som deler rom i ca 2 og 5 års alderen. Går det greit? Vet det er en dum ting å tenke på, men han tenker så langt frem i tid alltid....

Her deler barna rom. 3 og 6 år gamle! Eldste vil ikke dele..så hun sover hos meg hver natt!;) Men det er pga. Dei har 1 dobbeltseng på deling. Nå skal vi straks flytte igjen og da får barna hver sitt rom igjen! :)

Her deler gutta på 4 år og 8 år rom.. De har alltid gjort det.. Går veldig fint! Men vi har soverom til alle,så når eldste er klar så får han eget rom.. Ser for meg det er greit å ha muligheten til hvert sitt rom når de blir større..

Eldste på 11 har det minste og eget rom. Gutten på 5 og lillesøster på 3,5 år deler rom. Gjort det snart i 3 år.

Det har gått bra de første årene, men nå.... hehe!! Vi bygger på huset, så de vil neste år få EGNE rom alle sammen.
Mye krangling, ikke noe som er sitt. Alt av leker som er hennes/hans blir blandet..
Men de kan leke fint sammen, men romdeling passer bare ikke de to lenger. :)

Mine på 4 og 6 år deler rom. Begge begynte å gråte da jeg snakket om å lage til egne rom til dem, det går visst ikke an å sove alene. o_O

Jeg har jo ingen erfaring enda, men her skal de to minste guttene dele rom. Det blir 20måneder mellom dem. Vi satser på å flytte inn minsten når han er blitt 6-8mnd'er. Men alt må jo tas på sikt, kan jo være at minste ikke er interessert i å sove på natten :p men det må jo alltids ordne seg på et vis tenker jeg :)

Vi har en på 6 år, men han er så perfeksjonistisk og blir lei seg hvis lillebror roter i tingene hans, så derfor prøver vi med de to minste først :)

Min gutt på 5,5 og jente på 3,5 år deler rom frivillig. Vi har to soverom til men de er ikke interessert..

VI har to gutter på 2 og 6 år.
De har delt rom i snart ett år og trives med det.
Det virker ikke som de forstyrrer hverandre på natt, og 6-åringen er glad for å ha Lillebror sovende sammen med seg.

Det er på dagtid det kan bli problemer, da eldste ikke har noe sted å være for seg selv, spesielt når han har besøk av venner fra skolen eller nabolaget.
Pga dette vurderer vi å rydde unna kontoret slik at de kan få hvert sitt rom.
Men eldste sier at han trives best med noen inne hos seg på natta :p

Det er 2 år og 9 mnd mellom mine jenter. De har delt rom de siste 3 årene somforsåvidt har gått greit! Men nå når eldste har begynt på skolen merker vi at deling av rom har blitt vanskeligere. Skolejenta vil gjerne ha litt mer privatliv!

Mine på 10 og 3 gjør det ikke.
Men når tredje mann kommer må vi bygge om, så de må kanskje gjøre det i en periode

Mine tre måtte dele rom de to årene jeg bodde i leilighet. De var da 6-8år og 3-5 år (eldste er tvillinger gutt og jente og minste er gutt.) gikk veldig fint! Men de er glad for å ha egne rom nå da

Mine delte rom frem til i sommer. Han er 5 og hun 3. Hadde helt sikkert gått greit enda om vi ikke hadde hatt den gode ideen om å flytte eldste :)

Vi er helt galne etter en nr 3. Men det eneste mannen tenker på er at det ikke er nok soverom til en til. Vi har fra før av to jenter, ei på 5 år og ei på15 mnd og jeg ser foran meg at de kan dele rom etterkvart, for babyen sover jo hos oss ihvertfall de første 6 mnd :) noen som har jenter/gutter som deler rom i ca 2 og 5 års alderen. Går det greit? Vet det er en dum ting å tenke på, men han tenker så langt frem i tid alltid....
Jeg delte rom med storebroren min de første 8 årene, og vi koste oss som bare det. Noen av de beste minnene jeg har fra barndommen er fra den tiden. Storesøster sover på eget rom nå, men blir å flytte inn lillesøster på samme rom når hun er 10-12 mnd. Så tenker jeg vi deler rom med baby nr 3 før vi finner oss et større sted. Tror ikke så små barn har vondt av å dele rom.

Jeg og broren min delte rom fra jeg var 3-8 år (han er 13 måneder yngre enn meg). Det var mange gode minner jeg aldri vil glemme og fungerte utmerket ;)

jeg delte rom med søsteren min til jeg flyttet hjemmefra :p deilig var det å få litt privatliv, men savner det litt også koselig spesielt når man er små :) her kommer baby til å bo på samme rom som meg når hun blir født, så går kontrakta ut når hun er et halvt år så da skal jeg prøve å finne en leilighet med to soverom. Hart hørt om mange i samme situasjon med barn som er mye eldre og hvertfall mange som barna deler rom med søsken så jeg synes ikke det er en grunn til ikke å få flere barn spesielt hvis dere har så lyst på :)

Jeg delte rom med lillesøster som er 4år yngre i mange år. Vi sov i køyseng:p var jo veldig vanlig før, mindre som gjør det nå. Men er jo ikke noe problem og en får til det en klarer:)

Her deler guttene på 6 og 8 år rom, og jentene på 3 og 4 1/2 deler rom. Går stort sett veldig bra, og de har jo uansett masse felles leker. Problemet er de gangene en av dem ønsker å være litt alene, men det ordner seg som oftest :-) Har planer om å bygge ut da, så de vil etterhvert få hvert sitt rom :-)

Vi har bare 2 soverom, men har foreløpig bare en gutt, så han har eget rom. Vi venter ei lita jente i februar, men har kjøpt hus som vi overtar i desember :) Der er det 3 soverom, så da får vi muligheten til å gi de hvert sitt rom etterhvert når den tiden kommer :)

Back
Topp