Dele rom på sykehus

[ellaumbrella]

Forumet er livet
Jeg har vært innlagt på sykehuset siden mandagsettermiddag, hadde rommet for meg selv igår, men sov dårlig natt til tirsdag. Så tenkte jeg skulle få sove ordentlig nå inatt... Kom en til pasient inn så jeg måtte dele rom med.. Vi tok kveld i 11 tiden, slo av tv å lys..

12 tiden ringer hun på jordmor fordi hun ikke får sove å får ikke til å putte i øreproppene (sov i ro)
Når jeg er sovnet igjen så begynner hun å gå inn å ut av rommet, bråke med døren...
Så sovnet jeg enda engang, og da skrudde hun på lyset for å lese bok.. [>:]
Og etter ca 15 min (kl 01.00) kommer jordmor inn, hun inn, og enda mere lys, nei da skal vi bytte rom MIDT PÅ NATTA...

Kjenner jeg blir litt bitter, sovnet godt istad, nå er jeg lys våken. Faen og.

ORIGINAL: CogJ

hva skjer med folk da?[8|]

mulig å være litt mer respektløs?[:'(][:'(]

du skulle bare bedt hun legge seg ned og holde kjæft[:@]

Regner med hun styrte sånn fordi jeg snorker litt når jeg er gravid pga opphovne slimhinner, men jeg sa det til henne. Og hvis hun visste at hun sover lett så kunne hun bedt om å bytte rom før jeg hadde sovnet.
Hadde jeg vært henne så hadde jeg vært så stille som mulig og ikke styrt så j*vlig [:@]

Tjæ... da jeg lå inne første gangen i fjor pga hypermesis hadde jeg en på rommet som opererte omigjen og omigjen.. såret spratt opp, spruta ut, hun spøy hele tiden og var snakk om blod og urin i pose osv hele tiden.
Kjempefint når man liksom ikke er kvalm fra før [:-]. Pluss at hun hadde besøk av halve familien og alle barnebarna i timesvis hver dag, selv om det ikke var besøkstid.
Men skal sies at det var ganske fullt på sjukehuset da rett før sommerferien.

ORIGINAL: TonjeJenta

Tjæ... da jeg lå inne første gangen i fjor pga hypermesis hadde jeg en på rommet som opererte omigjen og omigjen.. såret spratt opp, spruta ut, hun spøy hele tiden og var snakk om blod og urin i pose osv hele tiden.
Kjempefint når man liksom ikke er kvalm fra før [:-]. Pluss at hun hadde besøk av halve familien og alle barnebarna i timesvis hver dag, selv om det ikke var besøkstid.
Men skal sies at det var ganske fullt på sjukehuset da rett før sommerferien.

Huff, stakkars deg!!!!! det hørtes helt jævligt ut! [:'(] Er jo bare småkaker dette i forhold da[:D]
Bare lurer på om folk tenker bare på seg selv.. Forhåpentligvis får jeg dra hjem imorgen..

ORIGINAL: Godhjerta.

Så utrolig kjedelig.
Håper du får sove godt snart da.

Da jeg delte rom på sykehus, delte jeg med veldig snille og diskre damer.
JEg var dessuten heldig å ha den innerste senga, og forheng i mellom oss,
Men på dagtid, i besøkstiden, var det ille. Da kom det alltid inn småunger og kjukke slekta. Skjønner ikke vitsen med så mange besøkende FØR man har født.
Det var utrolig slitsomt for meg, som faktisk var veldig syk, og trengte all hvilen jeg kunne få.[8|] Men men, det gikk da på et vis da.

Håper også det. Skal se litt på tv sånn at jeg blir trøtt. Har også den innerste sengen, med forheng men det hjalp lite gitt [X(]

Kjedelig når man må dele rom.
Måtte det selv sist gang og.Ei ung jente som lå og uffa seg hele natta.Rasla med godteposer,hadde typen på besøk døgnet rundt og masse familie.De brukte senga mi til jakkestativ.Ble rimelig forbanna.De tok jo ikke hensyn til om jeg elr lilletassen sov[:@]

Men syns og personalet har ansvar om å si fra der jeg da.Man skal tross alt få slappe av.

ORIGINAL: Hatice

Kjedelig når man må dele rom.
Måtte det selv sist gang og.Ei ung jente som lå og uffa seg hele natta.Rasla med godteposer,hadde typen på besøk døgnet rundt og masse familie.De brukte senga mi til jakkestativ.Ble rimelig forbanna.De tok jo ikke hensyn til om jeg elr lilletassen sov[:@]

Men syns og personalet har ansvar om å si fra der jeg da.Man skal tross alt få slappe av.

Huff, hørtes kjipt ut.. Men årsaken til at hun ville bytte rom er sikkert fordi jeg snorket litt nå som jeg er gravid,men det ga jeg beskjed om. Synes fordetom det er dårlig å romstere så j*vlig.. Kunne vært litt mer stille..

Sikkert utrolig irriterende for deg, men ikke sikkert ho heller ikke hadde det så toppers....

Har vært masse ut og inn av sykehus pga leddgikt og kjenner til både din og" romkameraten" din sin side av saken.
Irriterende når andre ikke holder seg i ro og holder kjeft når man selv vil sove, men syns det er like ille å ligge på sykehus ha vondt, ikke få sove fordi man gruer seg til noe, savner de hjemme, er på ukjent plass med ukjente folk osv.

Ikke mye morro å være den som forstyrrer heller, bare det jeg ville si.

(men så er det jo de som rett og slett bare gir faen i andre å bråker i vei som om de skulle vært aleine på hele sykehuset da)

ORIGINAL: leoleo

Sikkert utrolig irriterende for deg, men ikke sikkert ho heller ikke hadde det så toppers....

Har vært masse ut og inn av sykehus pga leddgikt og kjenner til både din og" romkameraten" din sin side av saken.
Irriterende når andre ikke holder seg i ro og holder kjeft når man selv vil sove, men syns det er like ille å ligge på sykehus ha vondt, ikke få sove fordi man gruer seg til noe, savner de hjemme, er på ukjent plass med ukjente folk osv.

Ikke mye morro å være den som forstyrrer heller, bare det jeg ville si.

(men så er det jo de som rett og slett bare gir faen i andre å bråker i vei som om de skulle vært aleine på hele sykehuset da)

Neida, regner med hun ikke fikk sove. Men uansett, hvis det hadde vært meg så hadde jeg tatt litt mer hensyn til at den andre lå å sov da.. Mye som var unødvendig bråking [:)]

Vær glad du ikke delte rom med meg denne natta.
Jeg har nå stått opp for 2 gang siden klokka 23:00.
Var først oppe på do og så sto jeg opp for å ta smertestillende nå.
Vurderer å legge meg å lese når jeg legger meg for å koble ut bekymringer og vente til tabeletten virker.

Håper du får deg litt søvn etterhvert du også[;)]

Vurderer å legge meg å lese når jeg legger meg for å koble ut bekymringer og vente til tabeletten virker.

Hehe, er ofte på do selv, men er så stille som mulig med tanke på andre rundt omkring [:)]

ORIGINAL: ellaumbrella

Hehe, er ofte på do selv, men er så stille som mulig med tanke på andre rundt omkring [:)]

Ja, det er jo en selvfølge å prøve å være stille.

Fikk meg til å tenke på tiden på føden...

Delte rom med 5 mammaer og 5 unger etter fødselen. Det var aldri stille, en eller flere av ungene grein hele tiden, min sov nesten hele natta. Alle sengene knirka, så hver gang en av oss voksne snudde på seg i senga knirka det. Lyset var på om natta, og av om dagen. Folk på rommet hele dagen. Jordmødre ut og inn av rommet nesten hele natta.

Var såååå glad for å komme hjem etter 3 netter! Men savner det likevel. [;)][:)]

ORIGINAL: ~Firefly~

Fikk meg til å tenke på tiden på føden...

Delte rom med 5 mammaer og 5 unger etter fødselen. Det var aldri stille, en eller flere av ungene grein hele tiden, min sov nesten hele natta. Alle sengene knirka, så hver gang en av oss voksne snudde på seg i senga knirka det. Lyset var på om natta, og av om dagen. Folk på rommet hele dagen. Jordmødre ut og inn av rommet nesten hele natta.

Var såååå glad for å komme hjem etter 3 netter! Men savner det likevel. [;)][:)]

Hehe [:)] Ja det er kos.. Nå er jeg her for å slappe av pga høyt blodtrykk..
Fikk sove til slutt inatt, ca kl halv 5, så kom det en mann i hvite klær kl 8 som skulle ha blod :P

Husker når jeg fikk første gutten min da delte jeg også rom med respektløse damer og det irriterte meg veldig!!Skravlet i telefonene hele natta,telefonen ringte opp hele tiden og hu snakket ikke lavt for å si det sånn!!!
Folk burde vel vite og skjønne at om man deler rom så tar man hensyn til de andre på rommet!!!Håper du fikk sove litt iallefall da,når hu endelig fikk rommet for deg selv...

åja jeg vet åssen det er...når jeg lå på kk etter fødselen med bjørnar, s fikk jeg rommet alene i nesten 5 dager..ut fra det blå , og midt på natta, stormer nesten 3 jordmødre inn med ei dame og babyen hennes..ingen forvarsel eller noe..så begynner de å styre å flytte på tingene mine, og trekker for gardiner, og sier ikke et ord til meg!!!![:@][:@][:@][:@][:@][:'(][:'(][:'(]
så går de ut...denne dama snakka faen i tlf 24/7, og kava jævlig med ungen...ongen hylgrein nesten like mye som mora snakka i tlf...lyset på midt på natta osv....
nei faen altså....må gå an å gi beskjed iallefall, så kan folk forberede seg...

ORIGINAL: Hege og Dennis

Husker når jeg fikk første gutten min da delte jeg også rom med respektløse damer og det irriterte meg veldig!!Skravlet i telefonene hele natta,telefonen ringte opp hele tiden og hu snakket ikke lavt for å si det sånn!!!
Folk burde vel vite og skjønne at om man deler rom så tar man hensyn til de andre på rommet!!!Håper du fikk sove litt iallefall da,når hu endelig fikk rommet for deg selv...

Fikk sove etter kl 4 inatt. [>:] Så kom det en mann 07.50 å skulle ta blodprøver [:@]

Trøtt ja!! Men etter legevisitten får jeg høre om jeg får dra hjeeeeeeeeeem.[:)]

ORIGINAL: *BjørnarSinMamma*

åja jeg vet åssen det er...når jeg lå på kk etter fødselen med bjørnar, s fikk jeg rommet alene i nesten 5 dager..ut fra det blå , og midt på natta, stormer nesten 3 jordmødre inn med ei dame og babyen hennes..ingen forvarsel eller noe..så begynner de å styre å flytte på tingene mine, og trekker for gardiner, og sier ikke et ord til meg!!!![:@][:@][:@][:@][:@][:'(][:'(][:'(]
så går de ut...denne dama snakka faen i tlf 24/7, og kava jævlig med ungen...ongen hylgrein nesten like mye som mora snakka i tlf...lyset på midt på natta osv....

Herregud, da.. Er det ingen her i landet som tenker på andre?[X(]

ORIGINAL: Hege og Dennis

Fikk sove etter kl 4 inatt. [>:] Så kom det en mann 07.50 å skulle ta blodprøver [:@]

Trøtt ja!! Men etter legevisitten får jeg høre om jeg får dra hjeeeeeeeeeem.[:)]

Kan tenke meg du er trøtt jeg,skjønner ikke at folk er så korttenkte og ikke snakk om jordmødrene da!!Håper du får dra hjem,så du kan slappe skikkelig av!!

ORIGINAL: *BjørnarSinMamma*

Herregud, da.. Er det ingen her i landet som tenker på andre?[X(]

tdeligvis ikke! på toppen av alt ble jeg og sambo stua inne på et ul rom første natta etter en dramatisk fødsel...yeayh[8|][:'(][:@]

syns rett å slett det er forkastelig...slik sykehuset behandler pasienter...jett om jeg gruer meg til dnne fødselen da?

Back
Topp