Dele råd...

Lykke2014_2018

Betatt av forumet
Hei,
Hvordan er deres barn med hensyn til vekt? Og hvor gammel er de? Ammer eller gir dere mme? Hvordan er søvn på dagtid og kveldstid? Bruker han/hun smokk? Når har dere tenkt å introdusere grøt eller andre ting? Min sønn ble født med haste ks og han sleit med gulsott i begynnelsen og det førte til han gikk sakte opp i vekt. Jeg sleit med såre bryst i ca 1 mnd og lite melk. Alt kom i rutine ca etter 1,5 mnd. Fortsatt går han sakte men sikker opp i vekt[emoji847]. Har tenkt å begynte med grøt etter 4 mnd kontroll, så det blir spennende. Han er i tillegg veldig gulpete baby[emoji17] Forresten er 14 uker i dag og veier ca.5500 gram og 60,1 cm

Hei,
Hvordan er deres barn med hensyn til vekt? Og hvor gammel er de? Ammer eller gir dere mme? Hvordan er søvn på dagtid og kveldstid? Bruker han/hun smokk? Når har dere tenkt å introdusere grøt eller andre ting? Min sønn ble født med haste ks og han sleit med gulsott i begynnelsen og det førte til han gikk sakte opp i vekt. Jeg sleit med såre bryst i ca 1 mnd og lite melk. Alt kom i rutine ca etter 1,5 mnd. Fortsatt går han sakte men sikker opp i vekt[emoji847]. Har tenkt å begynte med grøt etter 4 mnd kontroll, så det blir spennende. Han er i tillegg veldig gulpete baby[emoji17] Forresten er 14 uker i dag og veier ca.5500 gram og 60,1 cm

I tillegg min lille baby sover lite på dagen og sover også lite i vogna. Han sover mest i bilen, men da må den vare i farta. Han sover heldigvis om natta, men våkner ofte.

Hei,
Lillegutt her blir 4mnd 10.april, jeg fullammer og han er litt under gjennomsnitt. Men følger kurven sin veldig fint, var 6140g sist jeg veide (et par uker siden) og 60,3. Han bruker smokk, men som regel bare når han er trøtt.
Han har hatt en veldig urolig periode nå med søvn, men nå begynner han å ta en lang lur (3t) på dagtid igjen + noen smålurer. På natt er han ganske ofte våken, spiser mye. Vi sliter på kveldene for tiden, han hylvræler uansett. Prøvd å legge han tidlig, sent, amme i søvn osv. Så nå skal vi til kiropraktor på mandag.

Jeg tenker at vi begynner med smaksprøver nå snart, blir spennende! Ikke helt bestemt meg om jeg skal begynne med grøt eller sviskemos enda:)

Lillegutt er 14 uker, ble født 25/12-17. Veier 5995g, 63cm lang. Lang og smal:p Han fullammes og bruker ikke smokk.
Sover en lur på dagen på ca 2-3 timer og så mange små lurer. Sover best i vogn og bilstol, men også greit i vår seng om jeg legger meg med han.
Vi samsover , så litt opp og ned hvor mye han spiser på natt , men ca 2-3 ganger,men ikke lenge om gangen.. Men når han først sover om natten så sover han godt :)Begynner nok litt sånn smått med smaksprøver en gang etter at han har fylt 4 mnd om han ikke har lagt på seg noe mer til neste kontroll om 14 dager, gått litt ned da han har vært så ekstremt forkjølet. Med storebrødrene begynte vi med most søtpotet (kokt) , gulrot eller sviskemos- vi ser det ann:smug:

Hei,
Babyen min har gått fint opp i vekt.
FV 4322 gr og nå sist vekt ved 3 mnd kontroll 7930gr. Hun er nå snart 4 mnd og vi skal på ekstra kontroll snart så blir spennende å se. Jeg fullammer, men skal prøve å få til grøt og litt små-mat nå fremover og kanskje litt flaske med MM siden vi skal i to ting de nærmeste mnd som krever at jeg er borte fra lille noen timer. Hun sover godt på natta til vanlig egentlig men jeg ammer mye til tider.. 5-6 ganger er liksom blitt den nye normalen mot 2 ganger før.. :sorry::)
Håper vekta går sakte men sikkert fremover for din baby og :happy:

Back
Topp