Hei! Samboer og jeg planlegger å dele permisjonen likt, men at jeg tar ut sommerferie og dermed får ca 1 mnd lengre fri før jeg starter i jobb. Vi har valgt 100% foreldrepenger og tenker at baby starter i barnehage når han er 1 år. Da skal samboer og jeg bytte på å ta langhelg/kortere dager slik at det ikke blir fem lange dager i barnehagen i starten.
Vi har null erfaring da dette er vårt første barn og har bare tenkt at dette er en logisk løsning i og med at jeg starter i en ny stilling etter permisjon og at det er naturlig å da starte opp sammen med alle andre etter sommerferie. Men hvordan føler man seg etter seks måneder? Er man klar for å begynne i jobb da? Er barnet for lite til å begynne i barnehage som 1-åring? Hva er deres erfaringer og tanker?
Vi har null erfaring da dette er vårt første barn og har bare tenkt at dette er en logisk løsning i og med at jeg starter i en ny stilling etter permisjon og at det er naturlig å da starte opp sammen med alle andre etter sommerferie. Men hvordan føler man seg etter seks måneder? Er man klar for å begynne i jobb da? Er barnet for lite til å begynne i barnehage som 1-åring? Hva er deres erfaringer og tanker?
Hun fikk korte dager men fulle uker, stort sett. 4-6 timer, hentet stort sett rett etter lunsj-duppen. Det funket veldig bra for oss, og hun stortrives enda i barnehagen som 3åring. Barn er forskjellig, så vi har ikke satt en konkret plan for lillebror, men vi har mest sannsynlig barnepass fra 1år vi og hvis vi ønsker, så vi ser det an.
) Skulle gjerne hatt oppstart ved 1 år nå og, men vi får neppe plass før august 2023. Men ja, tror det er litt samme greia - det man er mentalt innstilt på går stort sett greit både med bhg og permisjon