Dele oppskrifter

2blir3?

Elsker forumet
Hver mandag vil jeg presentere enkle hverdagsoppskrifter på Lekenhverdag.com. Mandager er fokuset middagsmat + evt. dessert. I tillegg vil jeg ta for meg turmat, festmat, bakverk o.l.

Er det noen av dere som har lyst til å være med å dele favorittoppskriftene sine? Det skal nemlig bare være favoritter som blir presentert[:)]

Jeg har noen krav til rettene: de skal være laget fra grunnen (ikke bruk av hel- og halvfabrikata) og de skal være enkle å lage. Jeg trenger også et bilde av resultatet, som vil inspirere leserne til å prøve oppskriften.

Håper du vil være med å samle favorittene og inspirere andre småbarnsfamilier igjen[:)]

Klem fra Carina

Dette hørtes super spennende ut!!!

Du har ikke tilfeldigvis et bilde?

Uansett, tusen tusen takk!

Flere?

Proteinbrød:

1 brød gir 2 g karbohydrater pr skive.
Dobler du oppskriften og lager 2 brød samtidig bruker du hele
Boksen med Kesam eller Creme-fraise.

1 Brød (2 Brød):
4 egg piskes i mixeren ( 8 egg)
½ boks Kesam eller Creme-fraise (1 boks)
3 ss olje ( 6 ss )

Tilsett de tørre ingrediensene
1,5 ss bakepulver ( 3 ss )
4 ss knuste linfrø ( 8 ss )
60 gr Kruskakli ( 120 g)
50 g Sesamfrø ( 100 g)
45 g Solsikkefrø ( 90 g) (best om de knuses)

Deigen skal være "kladdete". Brødet stekes ved 180 Gr i ca 55 min
på nederste rille. Kle formene med bakepapir.

Brødet må stå til avkjøling mangen timer, hels over natten, ellers kan det bli veldig klissete.

Oppbevares i kjøleskapet, men mitt beste tips er og skjære det opp i skiver og fryse det og ta opp en skive når du vil ha den og putte den i brødrister, da blir det best syns jeg. Husk og fryse det med bakepapir eller lignende mellom skivene slik at de ikke fryser sammen og blir vanskligere og ta opp en og en skive.

Brødet passer fint for barn (og voksne) med eks diabetes og de som har gluten allergi (?) o.s.v [:)] Skal lalle meg nå men kan legge inn bilde i mårå..

Back
Topp