Dele nyheten?

Laufey

Gift med forumet
Assistert-jentene
Julibarna 2019
Sensommerbarna 2019
Maiskolbene 2023 :-)
Nå har vi passert den magiske 12+0, og vært på TUL og sett at alt er bra med den lille, så mannen mener vi burde avsløre det for familien :eek: Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg kunne tenkt meg å holde det skjult en god stund til :p

Noen som har fortalt det alt? Eller har en dato for når det skal deles? :)

Jeg fortalte det på julaften jeg, da var jeg bare 5+5 :p Men venter til etter siste TUL i uke 12-13 med å dele det med «resten». Blir nok ikke noe facebookannonsering eller sånne ting her, mer bare at folk får vite det når jeg ser de. De fleste jeg ser ofte vet at vi ønsker oss barn, og blir nok ikke spesielt overrasket. De mer perifere får bare skjønne det etterhvert som jeg blir større tenker jeg:hilarious:

Vi fortalte det til ungene og de nærmeste ganske tidlig... uke 8 tror jeg det var. Vi valgte å fortelle fordi formen min er så dårlig at spesielt ungene reagerte og ble bekymret.
Har fortalt noen fler det nå som vi er i uke 12, men selv skulle jeg også ønske at ingen visste det enda.. har ikke noen god grunn til det, jeg bare hadde likt det sånn..

Jeg fortalte det på julaften jeg, da var jeg bare 5+5 :p Men venter til etter siste TUL i uke 12-13 med å dele det med «resten». Blir nok ikke noe facebookannonsering eller sånne ting her, mer bare at folk får vite det når jeg ser de. De fleste jeg ser ofte vet at vi ønsker oss barn, og blir nok ikke spesielt overrasket. De mer perifere får bare skjønne det etterhvert som jeg blir større tenker jeg:hilarious:
Julaften var oppe til vurdering, men det var så mye styr da med masse familie så vi droppa det :p
Vi har ikke landa helt på Facebook enda, det er stadig oppe til diskusjon :p

Vi fortalte det til ungene og de nærmeste ganske tidlig... uke 8 tror jeg det var. Vi valgte å fortelle fordi formen min er så dårlig at spesielt ungene reagerte og ble bekymret.
Har fortalt noen fler det nå som vi er i uke 12, men selv skulle jeg også ønske at ingen visste det enda.. har ikke noen god grunn til det, jeg bare hadde likt det sånn..
Jeg har heller ingen god grunn til at jeg ikke vil fortelle det, jeg klarer ikke sette fingeren på det, men jeg liker tanken på at det bare er vår lille hemmelighet..
Brukte så og si hele 2018 på IVF, og har reagert fryktelig på medisinene hele veien, så løy på meg en ny medisinrunde for å skjule at jeg ikke helt tåler svangerskap heller :p

Er 10+5 nå. Forrige gang fortalte vi de nærmeste i uke 5-6, for det var mye spekemat, og de visste at vi ønsket oss barn.

Har ikke fortalt noen ennå. Min familie bor rett i nærheten, men hans familie er trekkfugler, og kommer ikke tilbake før vi skal feire 2-årsdagen til førstemann. Det er første uka i mars, når jeg er i uke 17. Vil ikke fortelle over telefon, og vil ikke fortelle mine foreldre lenge før hans foreldre får vite det.

Fortalte det til mine og hans foreldre i julen når vi bare bare seks uker, syns det er koselig å kunne dele med dem også hvordan det går. Ellers har jeg fortalt det til sjefen og nære venninner nå :) Tenker det må man se helt selv når man vil fortelle det!

Alle på jobb og folk som står oss nære visste det siden jeg har vært veldig åpen om IVF prosessen. Har snakket endel med sønnen på 2,5 om at mamma har baby i magen. Dette slo tilbake på oss da han tydeligvis snakket veldig mye om det i barnehagen :P Så ble spurt en dag om det stemte.... :P Er 12 uker på mandag. Det er også bursdagen min. Tenkte å legge ute et bilde en dag eller tre etter bursdagen med mannen, meg og kidden med t-skjorte hvor det står "Jeg skal bli storebror", å skrive takk for alle gratulasjoner ifbm bursagen min, dagen var super og jeg feiret med disse :) Skal ikke ha fokus på t-skjorta, så får de som ser det se det ;)

Vi har delt det med våre foreldre. Andre får vite det etter uke 12. Er i uke 7 nå. Fortalte våre foreldre det for 2 uker siden.

Delte tidlig med familie, barna i jula og kollegaer i disse dager. :) følte jeg gikk rundt på en hemmelighet på jobb så godt å få det ut.

Har fortalt det til sjefen pga tilrettelegging på jobb, mamman min og noen få venninner som visste at vi prøvde.. utover det vet ingen :) Var nesten så vi sa det til resten av barna når jeg var sofaliggende, sykemeldt og mye dårlig.. men ble gjort om til et "slags mamagevirus" :hilarious: De roet seg på den :hilarious:

Vil ikke si noe til barna før resultatet av duo testen som er neste uke :nailbiting: Resten av familien og venner har vi ingen stor plan med enda :bored:
Facebook og andre sosiale medier får vel vite det den dagen lille kommer ut :happy:

Last edited:
Her vet ikke mange det enda. Men våre foreldre og søsken, pluss min sjef vet at vi hadde IVF forsøk, så noen har vel skjønt det, men jeg har kun sagt det til sjefen.
Venter til passert uke 12 tenker jeg. Vi har en ny TUL på fredag, hvis alt er bra da sier jeg det nok til foreldrene våre. Går inn i uke 9 nå.
Det blir ikke publisert noen sted av oss, de nermeste får vite det når vi treffes, ellers sprer det selv nok selv.

Fortalt det til familie og noen venner og kollegaer. Er 9+4 i dag og vi var på ultralyd tidligere i uken og slt så bra ut. Vi er der at nå gidder vi ikke å lyve til folk som spør og vi tenker å fortelle storesøster i uke 14, da skal vi på ultralyd for å se kjønn :)

Foreldrene våre, min manns søster og min stedatter vet. Hadde tenkt å fortelle venninna mi men hun har vært så mye syk at hun har hatt mer enn nok med egen helse, så dette er mindre viktig sånn sett. Vil veldig gjerne vite at alt er ok på TUL nå neste uke før jeg eventuelt forteller det til andre. Kommer definitivt ikke til å annonsere det på Facebook da mye kan gå galt og jeg orker ikke at "alle" da vet. Kommer til å fortelle folk etterhvert som jeg treffer på dem og det passer seg sånn. Stresser ikke med dette.

Har bare fortalt en venninne så langt.. men folk vil snart begynne å spør.. magen har jo vokst ganske og jeg er tynn til vanlig...
Vil på en måte skrike det ut, men på en annen side så er det vårt svangerskap ikke alle andre sitt

Mine kollegaer fikk vite det så fort jeg visste. Dette pga det er mye som må tilrettelegges for meg under graviditeten.
Deretter familien i uke 6-7 ca. Nære venninner og.
Dette gjelder hans familie og, samt noen av hans kollegaer som vet.
Idag er vi snart 9+6.

Jeg er takknemlig jeg fortalte det tidlig. For sist jeg mistet var det god hjelp i å bearbeide det over samtale med nære.

Nå har vi passert den magiske 12+0, og vært på TUL og sett at alt er bra med den lille, så mannen mener vi burde avsløre det for familien :eek: Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg kunne tenkt meg å holde det skjult en god stund til :p

Noen som har fortalt det alt? Eller har en dato for når det skal deles? :)
Haha, jeg er helt motsatt - ønsker å fortelle det til hele verden med en gang :)
Og siden vi fortalte d til junior på 4 år på julaften er vi godt i gang, da han forteller det til alle :Heartpink
Er bare 10+6 nå, men hadde aldri klart å holde meg til 12+0 :happy:

jobben fikk vite det tidlig pga tilrettelegging og sykemelding. Er sykmeldt ut januar å skal kun jobbe 20% fra 1/2-19 har fått innvilget svangerskapspenger med 80% dekke så heldigvis går eg/me ikkje i tap økonomisk. Els så er det kun 3 venninner som vet. Vi tenker å fortelle barna og resten av familien etter tul i slutten av januar da er eg så si 12 uker på veg. 9+4 i dag :)

Har bare fortalt en venninne så langt.. men folk vil snart begynne å spør.. magen har jo vokst ganske og jeg er tynn til vanlig...
Vil på en måte skrike det ut, men på en annen side så er det vårt svangerskap ikke alle andre sitt
Ikke sikkert. Føler selv jeg ser veldig gravid ut. Men har siden forrige fredag hatt besøk som blir til mandag. Har ikke fått noen spm. Folk er veldig redde for å spørre om det siden man kan faktisk legge på seg kun på magen. Jeg gjorde det når jeg var 20 og gikk fra 39 kg til 59 kg på kort tid.

Back
Topp