Dele nyheten??

IsabelleMarlen

Betatt av forumet
Har dere sagt det til noen? Evt. hvem?
Noen som velger å vente? Hvor lenge?
Har dere sagt noe på jobb? Nårtid skal dere fortelle det der?

Vi er alle forskjellige og gjør ting helt forskjellig, så jeg er nyskjærrig på hva dere gjør? :D
Håper på nyttige tips :)

Er litt usikker selv, jeg har fortalt min besteveninne det, men vi har valgt å vente med alle andre til uke 12.
Svigerfar har bursdag den 16 feb. da er jeg i uke 9. Ville dere fortalt det til svigers da? er jo en fin bursdagsgave eller?
Og min mor har burdag den 25 feb. da er jeg i uke 10..
Vil jo så gjærne overraske de med tidenes bursdagsgave, men mener dere det er for tidlig??

Hva ville dere gjort? :)

vi har sagt det til to vennepar.. også har jeg sagt det til 2 jenter på jobben.. aner ikke når vi skal si det til resten :/

Vi har fortalt te familie og venner:) har godt forhold te mine foreldre og svigers og vil dele med dem:)

Jeg er 9 uker idag, og allerede vet alle kommende besteforeldre det. De nærmeste vennene vet også det.

Framover blir jeg å fortelle det litt etterhvert når jeg møter folk. Det er ikke hemmelig lengre iallefall. :p Men vi legger ikke ut noe på facebook, det er det altfor tidlig for uansett.
,
Personlig syns jeg den 12ukers greia med at man ikke skal fortelle det til noen før det er gått tre måneder er litt gammeldags. Jeg skjønner jo at det er for at risikoen for SA er utrolig mye mindre da, men om jeg kommer til å gå gjennom det, vil jeg at de nærmeste mine skal vite om det - for da kommer jeg ikke til å ha det bra.

Men det er jo selvfølgelig individuelt, og sikkert ikke alle som tenker slik. :)

Nermeste familie vet det! En venninne vet det:) alle kompisene til samboeren får vite det når han skal med de på gutte tur når jeg er nesten uke 10:) jobb og resten i verden får vite det etter uke 12, om jeg får høre hjerte osv :)

8 uker i morgen og kun 4 venner som vet det:)
Veldig usikker på når familien skal få vite det, må vel snart si det :)

Har desverre sagt det til noen venninner og mamma.. gruer meg til å fortelle spesielt mamma at det mest sannsynlig ikke blir nytt barnebarn på henne i september.

Men er glad for at jeg har sagt det til venninnene mine.. for da har jeg noen jeg kan snakke med nå... kan jo snakke med min kjære også da men..

Min beste venninne vet det, og ei alliert på jobb. Vi skal vente til etter første kontroll hos JM, da vi forhåpentligvis får høre hjertelyden, med å fortelle det til familie. Resten av folka følger vell naturlig på etter det :)

Ingen får vite det før etter uke 12.
Første gang vi ble gravide så fortalte vi det tidlig til familie og nærmeste venner. Angra veldig da jeg mistet i uke 8. Tiden etter ble bare mas fra folk om vi prøvde på bytt og evt. om vi var blitt gravide.

Syns det er kjempegøy når man kan fortelle det etter uke 12 og de fleste får litt småsjokk når de ikke aner noe på forhånd:)
Vi venter så lenge vi klarer, men av erfaring så vil man fortelle når man er over uke 12:)

kjedelig da.. :/ jeg har kjøpt på hm.. mange fin der :)

Vi fortalte det til pappan og mamman min og min bror og svigerinne i forigårs og i går, var kjempemorro! :D Jeg er 5 pluss 4 uker i dag. Skal fortelle svigers og resten av familien og venner i uke 12, deretter resten av "verden". Gleder med sånn, liker ikke å holde det skjult.

Tok min 10 test i går :D hihi. Den viste gravid 3 pluss! Jippi! Men det var siste testen altså, nå håper jeg inderlig babyn vokser og trives der inne fram til september!

IsabelleMarlen: Hadde min mamma hatt bursdag når jeg ble 10 uker på vei, hadde jeg sagt det til henne da :D En fantastisk bursdagsgave! Og hun kan vel holde tett et par uker etter det ;)
Lykke til uansett!

Her blir det å fortelle facebook om det i uke 10-12 hehe :) Ellers vet de fleste i familien det nå :)

Jeg har fortalt sjefen og hun jeg jobber sammen med om det, fordi jeg ble sykemeldt så tidlig.
Alle andre får vente til uke 12.
Vesla håper jeg å kunne vente veldig lenge med å fortelle, kommer jo ikke til å snakkes om noe annet,
og ukene går sakte for ei lita ei ;)

Her vet kun ett vennepar av oss det, + teamlederen min på jobb! har jo så¨mange legetimer + gyn time, at måtte nesten fortelle det! Ellers skal vi vente med å fortelle kommende besteforeldre til vi vet at alt er ok med den lille..
så får resten av venner og bekjente vite det i uke 12.

Facebook får ikke vite noe før jeg er hallveis tenker jeg :)

Fortalte et vennepar på nyttårsaften da vi skulle feire med de, de viste vi prøvde og vanskelig å forklare at jeg ikke ville ha vin! Var da 5 uker på vei. Og bestevenninna uka etter. Ellers har vi sagt det til søskna mine nå i helga og skal si det til foreldrene mine og svigers neste helg. Er da 10 uker på vei. Skal be de holde det hemmelig til uke 12, etter det er det fritt fram!

Har nok røpt meg for litt for mange... men klarer ikke holde kjeft! Så er vel en 6-7 venninner som vet! Men de ser det jo på meg når de spør om vi ikke skal ha nr 2 snart.. Tenker å fortelle besteforeldrene det snart og. Men lyst å vente til førstemann blir 1 år og gi han en gave "Til storebror" for å se reaksjonen til familien og se om de skjønner det:)

Jeg har sagt det til sjefen, svigers, 5-6 venninner samt at mannen min har sagt det til en på jobb og kona hans (vi omgås litt med dem) :)
Jeg må ærlig innrømme at jeg gleder meg så masse til å kunne si det til alle! :)

Er enig med dem over at det er greit at flere vet det så tidlig, for om det skulle skje noe er det godt å ha noen andre enn bare mannen å snakke med :)

BV-app! :)

Mine foreldre fikk vite det allerede i uke 6, pga jobben.. så søstra mi i uke 7, og noen få venner som har spurt om jeg har vært gravid, for har ikke klart å sagt nei :P

Ellers så tenkte vi å fortelle det til svigers nå til uka (9 uker), så får samboers søsken vite det når vi skal på felles hyttetur i feb, er den uka jeg blir 12 uker, så etter det så får alle som "fortjener" å vite det vite det, mens kommer ikke til å skrive noe om det på face før etter OUL og jeg kan legge ut bilde :)

Back
Topp