Dele nyheten med arbeidsgiver

Rockering

Andre møte med forumet
Hei,

Etter 1,5 år med aktiv prøving og en spontanabort har vi endelig kommet et bittelite stykke på vei. Jeg er 7+6 og i går fikk vi se et bankende hjerte.

Nå lurer jeg på når jeg bør si noe til arbeidsgiver. Familie og nære venner vet det allerede.

Det har seg nemlig sånn at jeg er ansatt i en midlertidig stilling og søkte i går på en fast stilling på samme arbeidsplass. Jeg har fått signaler fra arbeidsgiver om at de ønsker å beholde meg og at jeg bør søke på stillingen. Her er jeg rådvill... Har dere noen gode råd?
 
Du er ikke pliktig til å opplyse om graviditet så tidlig i svangerskapet, om du er usikker på reaksjon fra arbeidsgiver så ville jeg ventet til ny arbeidsavtale er på plass.
 
Du er ikke pliktig til å opplyse om graviditet så tidlig i svangerskapet, om du er usikker på reaksjon fra arbeidsgiver så ville jeg ventet til ny arbeidsavtale er på plass.

Takk for svar. Jeg er klar over at jeg ikke er pliktig til å opplyse om graviditet såpass tidlig. Har en god relasjon til arbeidsgiver. Jeg har vurdert å enten si det i desember eller januar. Dersom jeg kommer til intervju blir det rundt februar eller mars, og da tror jeg ikke at jeg kan skjule så mye. Og etter dette settes det i gang nye prosesser, så det kan faktisk hende at ny arbeidsavtale ikke foreligger før termin :shy:
 
Da kan det jo hende det svarer seg å være åpen med arbeidsgiver.

Jeg personlig tenker å vent til ut i 2. trimester. Jeg har vært åpen om IVF ovenfor leder, så spørs jo om det ikke blir før.

Tror jeg rett å slett ville sett det ann litt og fortalt det når det føles naturlig for deg.
 
Ingen grunn til å forhaste seg! Det er enno veldig tidlig å dele dette med jobben synest eg, og at du søker på ei ny stilling er ingen god grunn. Ville venta til det føltes naturleg å seie det av andre grunnar, feks at du vil dele det med kollegaer, magen synast eller du har behov for tilpasning
 
Abselutt ventet!
 
Da kan det jo hende det svarer seg å være åpen med arbeidsgiver.

Jeg personlig tenker å vent til ut i 2. trimester. Jeg har vært åpen om IVF ovenfor leder, så spørs jo om det ikke blir før.

Tror jeg rett å slett ville sett det ann litt og fortalt det når det føles naturlig for deg.

Ja, jeg kommer til å se det an og tar det nok en eller annen gang etter nyttår. Takk for svar :D
 
Og takk for svarene til resten også. Jeg avventer situasjonen og sier det når det føles naturlig :signs001
 
Back
Topp