Dele kjønn/navn med resten av verden?

Kjønn er offentlig, navn holdes hemmelig[emoji4] Men mest fordi jeg synes det er skummelt å bestemme seg så tidlig[emoji12] (selv om vi kanskje har bestemt oss allerede[emoji87])

Kjønn tenker jeg blir offentlig, men navn holder vi hemmelig. Inntill videre iallefall (får se om vi klarer!) Skjønt, mamma har ved et uhell allerede sett navneforslagene vi har. Vi skriver opp alle potensielle navn på en tavle på kjøkkenet "for modning", men hadde glemt å fjerne det før hun kom på besøk.

Delte/deler dere kjønn med familie og venner, eller holder dere det for dere selv? :) Og samme spm. ang navn; dele eller holde hemmelig? :pompus:

Jeg tror nok ikke jeg blir å klare å holde kjønnet hemmelig, men jeg sa til samboer ar jeg ønsket å holde potensielle navn for oss selv til baby er her. Jeg har allerede fått mange kommentarer når jeg har nevnt navn jeg liker, og de har ikke vært direkte positive. Det viktigste er at vi liker navnet og at vi syns det passer til babyen, at en kollega en gang hadde en svett lærer med det navnet er uvesentlig for meg :meh:

Vi har noe spesielle navn i tankene. Ikke sånn helt borte, men alikevel ikke av de mest brukte.
Folk skal absolutt ha en mening om alt, så vi har valgt å ikke fortelle navn. :) og for alt vi vet ombestemmer vi oss når den lille titter ut. :hilarious:

Synes det er direkte ufint å kommentere negativt når noen nevner navn de liker. Hadde aldri sagt hva jeg mente om jeg ikke var enig med noen om deres barns navn, for det er virkelig ikke min sak. Og hadde vel blitt ganske lei meg om noen følte de måtte skvise sine negative meninger om mitt barns navn ned i halsen på meg.

Altså de to første gangene ☝ og vi deler nok begge både kjønn og navn denne gangen også :-)

Vi har delt kjønn, men har blitt enige om å holde navnet hemmelig til han er her. Vi har hatt flere runder på navn og vært veldig uenige, men tror vi har klart å lande to alternativer. Vi har allerede fått mange spørsmål om navn, og jeg ønsker som flere her ikke å høre kommentarer på navnene vi står mellom. Dessuten er det litt fint å ha en hemmelighet som bare er vår [emoji173]

Navn aner jeg eller finner vi ikke selv en gang på en stund tror jeg...
Men tror ikke vi vil dele det før babyen er født. Det er litt spenningen når det blir født, hva han heter og hvem han er liksom. Plutselif kan det jo også hende at vi ombestemmer oss når den lille er født. At han liksom ikke passer det navnet vi først tenkte på.
Med sistemann hadde vi to navn klare, men når han var født og vi så han så viste vi helt klart hvem han var og da var det bare det ene navnet som passet:happy:

Litt usikker på om jeg vil dele kjønn enda. Gjorde det med de andre tre. Men siden vi har to jenter og en gutt var det så fryktelig fokus sist om vi nå fikk gutten.. Noe som jeg mener ikke var det viktige, men at vi fikk et friskt barn. Nr. 3 hadde vært like velkommen om det hadde vært en jente! Kjempegøy å få gutt altså, men.. Samt at når folk fikk vite at det var en gutt så var det «ja nå har dere endelig fått gutten, så nå er dere vel ferdige osv» eller endelig kom gutten osv. Osv...
Samt at det hadde vært litt koselig å bare delt den hemmeligheten oss to imellom. Blir en større «overraskelse» når den lille blir født og man skal offentliggjøre det da.
Men tiden får vise, kan jo hende vi ikke klarer å holde på det heller :p

Back
Topp