Dele kjønn med far

LinnS

Glad i forumet
Oktoberbarna 2021♡
På grunn av sykt barn hjemme, får ikke far vært med på ultralyd og finne ut av kjønnet på lille i magen idag :(
Noen som har noen tips på morsomme måter å dele det med han på, sånn at det blir litt stas for han også? :D

Lagde oreokake med blått lag i midten sist for å fortelle kjønn til da kommende storesøster og familie.

Storesøster vil at vi skal gjøre det samme igjen og siden mannen ikke får hvert med så tenkte jeg at han kan da få vite kjønn sammen med barna :happy:
Må bare kaste han ut av leiligheten når jeg skal lage kaka også passe på at han ikke ser noen rester av farge :p

Jeg har kjøpt sånn ballong med konfetti inni som far og kommende storebror sammen skal sprenge hull på. Ikke så kreativt, men jeg gleder meg :p

*augustsniker*

Jeg bakte cupcakes pyntet med rosa og blått og gav han den han skulle få. Jeg ville egentlig få lapp med kjønnet fra jordmor så det kunne være overaskelse for oss begge, men der sa de nei gitt.....

Pappaen var happy med cupcakes da!

*augustsniker*

Jeg bakte cupcakes pyntet med rosa og blått og gav han den han skulle få. Jeg ville egentlig få lapp med kjønnet fra jordmor så det kunne være overaskelse for oss begge, men der sa de nei gitt.....

Pappaen var happy med cupcakes da!

Hvorfor sa de nei? :(

Hvorfor sa de nei? :(

Fordi de er teite :bag: Var på Haukeland og der hang svære lapper over alt om at de ikke skrev ned på lapp eller gjorde tilsvarende hemmelighetshoholding, da det ikke er derfor man er der, men for å se at barnet har det bra. Akkurat som som det tar så lang tid eller gir de ekstra arbeid å skrive en lapp med gutt eller jente.

De er vist drittlei av at folk spør, men er det rart når far går glipp av alt?

Skulle til å si at du kan få det skriftlig på en lapp, så får begge vite det samtidig, men hvis de er så vanskelige?! Venninna mi sa de hadde ferdig printa lapper med jente/gutt og en søt tegning, så tok hun bare fra den bunken og de fikk vite det sammen, dette var på SUS i stavanger da..
Ellers virket det gøy å bake noe ja, men vet ikke om jeg hadde klart å vente så lenge før jeg sa noe.. fikk veldig lyst på oreokake nå:p

Fordi de er teite :bag: Var på Haukeland og der hang svære lapper over alt om at de ikke skrev ned på lapp eller gjorde tilsvarende hemmelighetshoholding, da det ikke er derfor man er der, men for å se at barnet har det bra. Akkurat som som det tar så lang tid eller gir de ekstra arbeid å skrive en lapp med gutt eller jente.

De er vist drittlei av at folk spør, men er det rart når far går glipp av alt?

Så trist!
Var det jeg tenkte å gjøre om han ikke får være med. Bør ikke være en stor jobb!

Er nok forskjell fra sykehus til sykehus, sikkert også mellom jordmødre, men min ville ikke :/ Dvs, jeg fikk lov til å filme mens hun gikk igjennom hva vi så, det er vist heller ikke tillatt (også plakater om det der, filming/facetime ikke tillatt), så litt behjelpelig var hun da :)

Så dumt at de er vanskelige, spesielt hvis dere ikke får ha med far i utgangspunktet :(
Endte opp med å kjøpe klær, og ett kort jeg tenkte å skrive navnet vi har valgt ut på ♡ på grunn av hyperemesis klarer jeg ikke bake, men absolutt ett godt tips!

Skulle til å si at du kan få det skriftlig på en lapp, så får begge vite det samtidig, men hvis de er så vanskelige?! Venninna mi sa de hadde ferdig printa lapper med jente/gutt og en søt tegning, så tok hun bare fra den bunken og de fikk vite det sammen, dette var på SUS i stavanger da..
Ellers virket det gøy å bake noe ja, men vet ikke om jeg hadde klart å vente så lenge før jeg sa noe.. fikk veldig lyst på oreokake nå:p
Blir ikke oreo denne gangen, må finne noe lettere, antageligvis ferdige bunner fra ICA og bare farge krem inni eller noe sånt :hilarious:

Er nok forskjell fra sykehus til sykehus, sikkert også mellom jordmødre, men min ville ikke :/ Dvs, jeg fikk lov til å filme mens hun gikk igjennom hva vi så, det er vist heller ikke tillatt (også plakater om det der, filming/facetime ikke tillatt), så litt behjelpelig var hun da :)

Jeg kan skjønne at de ikke vil dette til vanlig, men når korona gjør at far ikke får være med på oul synes jeg det er rimelig dårlig å ikke kunne være litt fleksible og hjelpsomme på sånne ting. Det koster dem ikke mange sekunders arbeid!!

Kan anbefale å få vite kjønn sammen på sånn lapp hvis sykehuset ditt godtar det. Jeg spurte om å få kjønnet på lapp når jordmora lurte på om jeg ville vite kjønnet og det var null problem. (trønderlag) . Pappaen satt ute i bila og venta og øyeblikket vi delte etterpå ble ganske fint ❤️

Back
Topp