Delamming

Januarbaby2017

Glad i forumet
Dere som delammer, når ammer dere og når gir dere flaske?

Vi har begynt å supplere med litt mme for å avlaste meg litt. På sikt ønsker jeg å fullamme igjen, men da må jeg jo opprettholde produksjonen og det er ikke så lett når det går lengre tid mellom måltid når baby får mme kontra mm :p

Han får ei flaske på kvelden, og det går fint for fram til det ammer jeg så mye at jeg ikke rekker å få spreng. Men problemet kom i dag.. Han fikk mme kl 11 og han har enda ikke våkna for mat nå og det er 3,5 time siden, jeg ammer stort sett hver 2. Time på dagtid så jeg begynner å kjenne sprengen. Får ikke ut noe særlig når jeg pumper så det er ikke aktuelt i tilfelle baby våkner og vil ha mat. Måtte gi han mme i dag fordi han var ikke fornøyd med pupp, så jeg mistenker at han begynner å foretrekke flasker fordi der er det mer mat å få :/

Har varierer det, ikke noe tid eller kl slett. Hun får mat når hun er sulten. Og Hun har dager hvor hun spiser masse og har dager hvor spiser lite og oftere... Samme med mme og mm, dager hvor foretrekker det ene eller / og den andre. Hun får mme og mm fra dag en. Har en del luft i magen og da faktisk foretrekker hun flaske når vondt. Tror sikkert da får Hun mer og fortere mat.

Her sover mini hele natten. Jeg pumper meg da når jeg våkner av spreng, som regel en gang mellom 4.30 og 7. Klarer da fint å amme lillemor når hun våkner rundt 8. Den mm som jeg pumper får hun på flaske på kvelden før hun legger seg. Funker veldig fint for oss.

Dere som delammer, når ammer dere og når gir dere flaske?

Vi har begynt å supplere med litt mme for å avlaste meg litt. På sikt ønsker jeg å fullamme igjen, men da må jeg jo opprettholde produksjonen og det er ikke så lett når det går lengre tid mellom måltid når baby får mme kontra mm :p

Han får ei flaske på kvelden, og det går fint for fram til det ammer jeg så mye at jeg ikke rekker å få spreng. Men problemet kom i dag.. Han fikk mme kl 11 og han har enda ikke våkna for mat nå og det er 3,5 time siden, jeg ammer stort sett hver 2. Time på dagtid så jeg begynner å kjenne sprengen. Får ikke ut noe særlig når jeg pumper så det er ikke aktuelt i tilfelle baby våkner og vil ha mat. Måtte gi han mme i dag fordi han var ikke fornøyd med pupp, så jeg mistenker at han begynner å foretrekke flasker fordi der er det mer mat å få :/

Kan jeg spør hvorfor du delammer nå, men vil amme senere?

Begynner man først å delmme er det vanskelig å snu fordi det vil kreve en del å få produksjonen opp igjen. Jeg delammer, har klart å gå fra fire flasker mme til dagen til to små flasker men tror ikke jeg kommer til å klare og fullamme desverre. Pumpe meg orker jeg ikke lenger, gjorde det i 5 uker det holdt.

Gir en flaske formiddag og en ettermiddag, ser ann når han ber om ner. Må se nå om jeg får gitt en ekstra på kvelden og nå siden han går lite opp i vekt

Back
Topp